ac turbo Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Jeg har ett 728i turbobyggings-prosjekt på gang og så lurte jeg på hvor mye stemplene må dreies ned på den for å kunne montere turbo, noen som kan hjelpe meg?? Motoren er en orginal E23 728i motor.. Det er en M30 rekkesekser med 184 hk orginalt og jeg ønsker å oppnå mellom 350 og 400hk på den.. Noen som kan si meg hvor mye jeg trenger å dreie ned for å få dette til å stemme og samtidig kanskje si meg hvor mye jeg kan/må kjøre i bar for å oppnå høyt nok trykk? På forhånd takk for hjelpa... e du brorn til andreas???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Hvis du ikke hadde dreid noe,så måtte du hatt 1.2bar for å få ca 400(teoretisk).Hva er orginal komp på denne motoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Hva er orginal komp på denne motoren da? Tar et tall utav lufta nå, men mener på det er rundt 9,7:1 ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Tenninga har jeg faktisk ikke bestemt meg helt 100% for hva jeg skal gjøre med, men jeg skal i allefall skaffe datasprut tror jeg da..er det noen som kan gi meg helt presist hva jeg må dreie dem ned i mm og hvor mange bar trykk turbo jeg må ha for å oppnå 400hk?? er litt vanskelig for meg dette her når alle drar i hver sin retning liksom... Sprut "må" du ha hvis du skal ha 400 hk... Og det er ikke godt å si eksakt hvor mye du må/kan ta av stemplene. Uanzett er det ikke best i test å kombinere neddreide orginale stempler og høyt trykk/400 hk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Dette fordi du senker kompresjon. Er jo ikke heeelt enig at du taper så sinnsykt mer hk selv om en senker kompresjon. Feks 325i E30 har 170 hk pre-88 med vanlige stempler (og nesten 10 i komp), mens 88- 325i har orginalt smidde stempler, lavere komp og like mye hk. For eksempel... Mindre komp tilsvarer (forenklet...) egentlig bare "dårligere" dreiemoment på helt lavt turtall. Har kjørt 325i turbo (uten ladetrykk vel å merke) med 8,0:1 uten at det var merkbart at kompen va lavere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 88- 325i har ikke orginalt smidde stempler nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 3, 2005 Forfatter Share Skrevet November 3, 2005 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 88- 325i har ikke orginalt smidde stempler nei! Fra 6 måned 1988 har M20 b25-motoren smidde stempler jo... Bare sjekk litt nærmere opp selv, så ser du at jeg har rett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Hehe er nesten 100% sikker på at de ikke er d, tror ikke dette http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2569 hadde skjedd viss de var smidde på 1 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Hehe er nesten 100% sikker på at de ikke er d, tror ikke dette http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2569 hadde skjedd viss de var smidde på 1 bar Som sagt, sjekk selv... PS... Har sett den linken før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Hvor skal man sjekke dette da? Var en tråd om dette på ppf der d ble bekreftet at de ikke var smidde, men ser ut som alt der er borte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Jeg også har hørt at senere modeller av 325 e30 kom med smidde Mahle stempler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Smidde fra 6-88 ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå