Gå til innhold

EFFEKT??E-30 1.5-2.2 bar?


ac turbo
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor så veldig lite komp da? Kommer til og være helt død fra bunn av!

ikke med RETT A/R.......

Kjører du for lite A/R for å kompansere for komp, får du bare mer mottrykk når turboen begynner å snurre fort. Da vil effekten bremse seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er egentlig en gt40 turbo?Med t3 har de jo fullt ladetrykk(0.8 ) på 1800rpm på 325.

GT40 turboen er en perfekt turbo til s38b36 motoren...:P

Ble anbefalt den med 1.18 avgasshus av ppf. Selger en sann jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er egentlig en gt40 turbo?Med t3 har de jo fullt ladetrykk(0.8 ) på 1800rpm på 325.

Med T3 og 8,3:1 i komp hadde jeg fullt ladetrykk, 1,2 bar ved 2500rpm på min m10 motor!

Ifølge PPF vil ikke jeg få fullt ladetrykk før 3500rpm++ på min nye motor, det er fortsatt en m10 2,1liter, men med komp 7,0:1 og en T04E med A/R 63 eksoshus!

Så jeg tror en bil med 6,0:1 og såpass stor turbo vil få sterk "ketchup"-effekt :wink: altså turbolag!!

Fortell om denne motoren og hvilke deler du bruker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort for å få så lav komp,og åssen kan dette måles,evt regnes ut?

jeg setter i lavkompstempler jeg, hehe..kompresjonsforholdet er forholdet sylindervolum når stemplet er oppe og når det er nede! Også kan man senke kompen ved å frese ut forbrenningsrommet i toppen eller ved å ha stempler som ikke går like høyt opp( eks neddreide eller smidde lavkomp) eller tykkere toppakning!

Skjønner?

Skal regne ut hvor mye jeg må plane blokka for å få rett komp, tror BSmotor.com har formel for dette, for jeg husker den ikke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt i 9mm kortere råder i min s38b36 og flate stempler som er ca 4mm høyere enn org stempler.I org m5 stempler er det jo et krater som er ca 3mmdjupt da,så totalt har jeg vel senket "stempel-høyde" med 3 mm.Noen som har en formening om komp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort for å få så lav komp,og åssen kan dette måles,evt regnes ut?
Æ har ikke gjort noe med bilen siden den er en ORGINAL Bmw ac schnitzer turbo bil.kun få som er lagt av denne.men vet at kam og forbrenningsrom er andeledes enn vanlig.biln er levert med 360hk orginalt.kk26 ca 1.3-1.4bar 0-100 under 5 sek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort for å få så lav komp,og åssen kan dette måles,evt regnes ut?
Æ har ikke gjort noe med bilen siden den er en ORGINAL Bmw ac schnitzer turbo bil.kun få som er lagt av denne.men vet at kam og forbrenningsrom er andeledes enn vanlig.biln er levert med 360hk orginalt.kk26 ca 1.3-1.4bar 0-100 under 5 sek

Jeg tror ikke det finnes en eneste normal produsert bil med 6:1 i komp..

Spørs om du har feil opplysninger.. neppe under 7,5:1..

Med 6:1 i komp skal du være glad om bilen går under 2000rpm på tomgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...