Gå til innhold

Hvilken kjørestil har du?

SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hmm.... :-k Må vel si jeg kjører etter forholdene egentig... Er ikke den som ligger i 49,5 i 50 sonen, men heller ikke noen råkjører. Synes egentlig ikke en skal "råkjøre" med dame og en liten unge på 9mnd i bilen... :wink:

En slik "10 over" kjøring er vel en god beskrivelse av meg tenker jeg :D

Aktiv/sportslig kjøring foregår når jeg er alene i bilen... :D

PS: Svinger er gøy 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en værsting. Gikk nesten ikke en dag uten at jeg var under 160.

Uansett om jeg bor i en kommune som huser Norges lengste rettstrekke (Haslemoen) er dette vel strengt tatt ingen unnskyldning.. :?

Det siste året har jeg kjørt av meg veldig, spesielt i form av banekjøring.

Etter å ha blitt tatt i laser kontroll, der jeg strengt tatt skulle mista lappen så det suste, fått skrens i en slak høyresving i en fart som ikke egner seg på trykk og møtt politibil som tar u-sving etter meg i fengselsberettiget fart så har jeg roa meg en god del.

Ligger alltid slik at jeg ikke mister lappen hvis trafikkbildet tillater det.

Jeg er av den typen som kan beskrives som "kjøregal" bokstavlig talt. Legger veldig mye vekt på å kjøre kjøreteknisk riktig, sitter på tå hev omtrent hvor det skal være, rattgrepet er i 80% av tilfellene kvart på tre, utenom i veldig lav fart. Venstrebremser en god del. Prøver å ta kurver riktig ol, bruker bremser mimimalt. Hadde det ikke vært for denne aktpågivenheten så hadde jeg ikke sitti her i dag, det er ihvertfall sikkert.

Da jeg sitter på med kompiser så er det ofte jeg nevner ting ang kjøringa, (fryktelig mange som ikke kan å holde avstand!!)...

Betrakter meg ikke som en versting nå lengre, heller mer "frisk kjørestil".

Men noen ganger blir lengselen etter åpent spjeld uutholdelig, da må jeg bare..

Gla jeg kjører 318 jeg, på en måte.

Nå får jeg vel høre det.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er udefinerbar tror jeg

Kjører jeg mot ett mål, en destinasjon, holder jeg meg til en viss grad i skinnet. Jeg bryter med maks 115 i 80, osv.

MEN, da mørket titter frem, og trafikken avtar litt. Eksempler:

Jeg har nå, kjørt gjennom laserkontroll i ~190kmt og kjørt fra politiet.

De har prøvd å ta meg for sladding, kjørt fra dem igjen,

De har prøvd å stoppe meg i fartskontroll, enda en gang, og jeg stopper ikke.

Vi har en svingete strekning på 46 kmt som jeg har kjørt på 14 min, på vinterstid(!)

Jeg har kjørt fra moss til her jeg bor, 21 mil, på 1 time og 27 min.

Jeg VET jeg gjør noe galt, og jeg VET GODT att ting kan skje, men enda har jeg tung pedalfot, jeg kjører veldig fort i lokal distriktet, men jeg har IKKE fått fartsbot enda(vet att hvis jeg blir vinket inn i hastigheter jeg ikke mister lappen i så stopper jeg).

Jeg har fått telefoner fra politiet om att jeg har mange anmeldelser på meg og att hvis de hører mer nå så tar de meg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ein typisk 10 over -billist!

Køyrer det eg vil kalla sportsleg/effektivt..skjeldan mindre fart i svingane enn på strekkene, lagar ikkje kø som nummer 2 bil, og slepp dei i 140 forbi...

Litt som T.A.S ....uten lapp ein umogeleg kvardag i distriktet.

;)

må si denne beskrivelsen passer bra for meg og, men du og du så fort gjort det er å miste hemningene når man ligger på øde strekninger!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører somregel litt over grensa, når jeg kjører bil, men er vel det man kan kalle en offensiv traffikant. (hater folk som nøler i traffikken) MEN er jeg ute på mc'en, så går det i et helt annet tempo, hvor hastigheter på 250+ er nesten dagligdagse, men styrer unna motorveier, og andre tett traffikerte områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålys er ikke så farlig hvis du ikke har en veldig lat bil(syns jeg ihvertfall,og om du blir anmeldt av folk blir det ord mot ord.Det holder ikke med skilt nummer for å dømme deg heller.Med andre ord,har du en kraftig maskin,og det er fare for at du mister lappen,så hold fullt er min mening ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålys er ikke så farlig hvis du ikke har en veldig lat bil(syns jeg ihvertfall,og om du blir anmeldt av folk blir det ord mot ord.Det holder ikke med skilt nummer for å dømme deg heller.Med andre ord,har du en kraftig maskin,og det er fare for at du mister lappen,så hold fullt er min mening ihvertfall.

Er dette tilfelle? Selv om bilen er registrert i ditt navn? Du må ihvertfall styre med alibi osv. den dagen du eventuelt kjører fra politiet, tror jeg? Selv om det er vanskelig å bli dømt på indisier, så tror jeg du skal slite litt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører stort sett alltid for fort :roll: , men holder meg innenfor grensa for å miste lappen(aldri mista den de 12 åra jeg har hatt den). Må si at fartsgrense settingen her hjemme er stort sett er langt under pari. Svigefar bor i Sverige(Arvika), der er veier å landskap stort sett likt her hjemme, men der borte er fartsgrensene 20- 30 km/t høyere på tilsvarende veier her :? .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...