Gå til innhold

Hvilken kjørestil har du?

SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det er lett å bli vill i trusa når man er 18 å kjører bmw ;) Regner med de fleste kjørte ganske hardt når de var 18 og rundt den alderen, kanskje ikke alle, men de fleste!

Det stemmer, men faen det er kjipt når lappen ryker :cry:

Vert borti det du kanskje? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En ting jeg alltid har lurt på?Hvis du kjører forbi en bil,hvorfor skal både bilen du møter,og helst den du kjører forbi bruke full-lysene på deg?Tror de situasjonen blir tryggere av den grunn?Min mening om forbi kjøring er at hvis du er tilbake i riktig fil,og det tar 3-5 sekunder før du møter bil,så er det forsvarlig.Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det er 42 km, fikk litt refs av en kamerat for det der :) Det var en helt ny 2.0TDI femmer golf, med sportspakke og sekstrinns kasse, veldig morsom bil. den turen fra moss er medregnet den gamle veldig svingete veien ved kløfta mot vormsund.

Da blir det _snittfart_ (!) på 180km/t. Uten at jeg kjenner veien, så tror jeg du skulle fått problemer med å bevise det der også gitt, med en oljebrenner som har maxfart på 210. Noen km eller minutt fra eller til gjør store utslag, og de vippes gjerne i "riktig" retning i slike historier. Det har man hørt og sett nok av ganger. Og "veldig svingete vei", da ville jeg regna med at du _måtte_ ned i 100-120 i noen svinger, og da kan du jo selv tenke deg hvilken fart du må ha hatt i en tilsvarende distanse for å dra opp snittet til 180 igjen.

Jeg ser f.eks. på Monaco som veldig svingete - der har F1-bilene snitt på ca. 145-150km/t, og da snakker vi noe sånt som 340-360km/t i tunnelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det er 42 km, fikk litt refs av en kamerat for det der :) Det var en helt ny 2.0TDI femmer golf, med sportspakke og sekstrinns kasse, veldig morsom bil. den turen fra moss er medregnet den gamle veldig svingete veien ved kløfta mot vormsund.

Da blir det _snittfart_ (!) på 180km/t. Uten at jeg kjenner veien, så tror jeg du skulle fått problemer med å bevise det der også gitt, med en oljebrenner som har maxfart på 210. Noen km eller minutt fra eller til gjør store utslag, og de vippes gjerne i "riktig" retning i slike historier. Det har man hørt og sett nok av ganger. Og "veldig svingete vei", da ville jeg regna med at du _måtte_ ned i 100-120 i noen svinger, og da kan du jo selv tenke deg hvilken fart du må ha hatt i en tilsvarende distanse for å dra opp snittet til 180 igjen.

Jeg ser f.eks. på Monaco som veldig svingete - der har F1-bilene snitt på ca. 145-150km/t, og da snakker vi noe sånt som 340-360km/t i tunnelen!

Beklager gunnar. men nå må du nok bare bøye deg i støvet. Xsess og jeg har kjørt dette ett par tre fire ganger hver. i fjor. strekningen er ifra rundkjøringa på Flisa, til rundkjøring Elverum. Når det gjelder GolfV så satt jeg på. Alt av hjelpemidler som finnes i denne bilen på tre bokstaver blunk i dashbordet omhverandre. Strekningen er 46KM xsess. hehe.. dette har vi jo målt ett par ganger.

følgende biler er dette gjort med

GolfV

320 (Xsess sin gamle som vi alle savner)

520 (min)

Volvo 850 2.5l 20v (Mr. Lecter sin)

Det går uanstendig fort. Og gud som vi blir slitne etter en slik tur. Dette krever fullt av alle sanser en har og litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teck, hvis dere har kjørt 195km/t i SNITT med en 520i, så er veien mer eller mindre RETT FREM, med bare høyhastighetssvinger. Den bruker jo et halvt år fra 180 til 200-210, og å holde 195km/t i snitt på en vei som karakteriseres som "veldig svingete" i Norge er helt fullstendig umulig. Som sagt kunne dere konkurrert med F1-bilene på de aller fleste løpene med en slik hastighet. De har fra 145 til 220 i snittfart på de forskjellige løpene. Snittet på VÅLERBANEN er liksom 100-120km/t..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører etter kontoen,har jeg råd til en bot,kjører jeg litt fortere,skal jeg langt ligger jeg i ca 110-115,men aldri over lappen grensa,som er ca 120 på speedometeret.i utlandet er det noe annet,ligger gjerne i 150-160 i 130 sona i danmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lett og kjøre gris ja men etter et hvis antall motorhavarier og to stygge utforkjøringer kjøpte jeg meg en 318 tds og det drar jo ikke akkurat skinne av pølse men jeg komme meg fra a til å :lol: men er det mye svinger hender det jo jeg tråkker gasspedalen så langt den går.sparer penger nå for og kjøpe meg noe som går bra med turbo,men det blir en nummer to bil for bane og fint sommer vær 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gjennomsnittsfart på nesten 200 i en golf TDI som har toppfart på 203? :roll:

Da blir det jo enda verre. Trodde den hadde 210km/t.

Strekningen de prater om er veldig rett.Et par steder du må ned i 160.Ellers kan du holde over 200 hele veien.

Da har man jo allerede tapt når det gjelder 195km/t i snitt. Så fort du må ned i 160 tar det lang tid i 203km/t for å kompansere for bare én eneste sving i 160. Og dette må jo være med rullende start i 200 også. Bare å aksellerere opp til 200 med disse bilene tar jo et minutt på en god dag, og etter det minuttet har man da en snittfart på 100km/t. Noen kan jo regne ut hvor lenge man må kjøre i 203 for å få snittet opp i 195km/t, men det er sikkert mer enn 13 minutter..

den turen fra moss er medregnet den gamle veldig svingete veien ved kløfta mot vormsund.

Man klarer ikke holde 160 i svingene på en i norsk sammenheng, i quote: "gammel veldig svingete vei" vei. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...rart...moral-preiker øyvind berg har ikkje lagt igjen fotspora sine i denne tråden :lol:

Forumets lov-lydige engel med de flott kommentarene :wink:

Jeg er vel også en typisk 10 over person, å irriterer meg grønn på folk som ligger under fratsgrensa...

Når jeg hadde 325en må jeg innrømme at jeg tok et par 0-200 prøver av og til, og lot bilen gå over 180 km/t ved noen anledninger på motorveien..

Men stort høyere hatigheter enn det bør man ikke prøve seg på i en orginal e30 325i med org. understell og 14" felg...skumle greier så ikke skal gjenta seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...