Nautiluz Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Har planer om å kjøpe en ny bil, men orker ikke ha bmw forsikret på meg. Har alt en bil å bygge bonus på. Planen er å ha pant i bilen. Hvordan må da dette gjøres? Hvor skal det stå at jeg eier bilen sammen med mor og ikke?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Hvis du skal ha lån med pant i bilen, og forsikring på din mor, så må nok lånet også stå på din mor. Det måtte det ihvertfall da jeg kjøpte min første bil for en del år siden nå. Kan være det går om dere står som medeiere hos Biltilsynet, men tviler vel egentlig litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Far min står som eiger på bilen min. og jeg som medeiger. Å lånen står på meg, med pant i bilen. Det var ingen problem å få til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 4, 2005 Forfatter Share Skrevet November 4, 2005 Far min står som eiger på bilen min. og jeg som medeiger. Å lånen står på meg, med pant i bilen. Det var ingen problem å få til. Jess.. det var det jeg mente å huske at noen hadde gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forsikringsagenten Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Jeg ville rådet deg til å registrert moren din som hovedeier og deg som medeier. I senere tid vil det da ikke koste deg noe å registrere bilen på deg selv. Når det gjelder forsikring er det jo greit å forsikre denne da på din mor, siden hun står som hovedeier og så lenge du har en annen bil å opparbeide bonus på har du mulighet til å få opptil 50% startbonus på bil nummer to på deg selv. (dersom bil som du har bonus på har 30% bonus, kan du få 30% startbonus på bil nummer to. Har du 50% eller mer kan du få 50% startbonus på bil nummer to). Vil understreke at man ikke har krav på forhøyet startbonus. Det er opptil foriskringsselskapet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Det forsikringsagenten nevner er genialt. Dama stod som medeier på bilen til mora - som hun skulle kjøpe av henne. Hun overtok den offisielt for bare noen måneder siden, samtidig som vi satte inn bakseter og registrerte den som personbil. Selve omregistreringen kom da på bare noen hundrelapper for nytt vognkort. (vi måtte ha skilter og godkjenning også, ble ca. 1500,- totalt) Slapp alt av omregistreringsgebyrer og drit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå