Arimanni Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Det vart ein interesann diskusjon inne på temaet ” Frekk annonse” om Noreg trengde bønder eller ei. Min meining er som sagt at Noreg treng bønder av fleire årsaker. Me trenge mat til å vera sjølvforsynte i eventuelle krigs situasjonar og me trenge bønder sånn at tradisjonane blir oppretthalden. Ein anna ting som eg kom på nå i stad var at det er mange bønder som drive med skogsbruk. Eg reknar med at alle brukar ved om vinteren når dei fyrer, eller at dei leser aviser (dei fleste veit vel at papir blir videreforedlet av tre). Så vist me ikkje hadde hatt bøndene, hadde me ikkje hatt papir heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 ehm... nå er det vel veeeeeldig lite aktuelt at norge kommer i krig da og OM det skulle skje hisser nok Nato ganske fort:wink: og når det gjelder papir så tror jeg nok vi i Norge skulle greid å skaffet oss papir selv om vi ikke hadde hatt bønder! PS. er ikke i mot landbruket her til lands vil bare kutte en god del av det ned og skjære ned på all den støtten de får... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 flott at dette vart ein egen link! Jepp Norge treng bønder......Det er i distriktet at store deler av verdiskapninga i Norge skjer..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 ikke kødd med bønder, er vokst opp på gardsbruk, trur flere kunne trengt det, sånn at alle ikke blir asfaltunger... kjekt og lære og jobbe samtidig som man kan gå... når det kjelder subsidier og sånt, så er ikke det noe som man kan kutte ned på.. bøndene tjener dårlig nokk fra før... har lagt ned familegården no, var ikke så mye penger og tjene på det, men men.. fjøsen ble ihvertfall ett stort fint verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 For det første heter det NORGE. Og vi har mer enn nokk bønder i dette landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Blir litt feil å diskutere dette her ettersom BMW har veldig liten interesse hos folk som bor i byen. Da er det kun de som kjøper splitter ny BMW og bor på Holmenkollen og de sitter ikke på internett og diskuterer bil. Gammel BMW har blitt typisk bonde råner bil desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 For det første heter det NORGE.Og vi har mer enn nokk bønder i dette landet. Ja, det stemmer at det heiter NORGE... på BOKMÅL eller DANSK som me kan kalla det... Bokmål stamme jo ifrå dansk som du sikkert veit... På nynorsk heiter det NOREG.. og kor kjeme nynorsk ifrå?? veit du det?? Kva har du imot bønder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Blir litt feil å diskutere dette her ettersom BMW har veldig liten interesse hos folk som bor i byen. Da er det kun de som kjøper splitter ny BMW og bor på Holmenkollen og de sitter ikke på internett og diskuterer bil. Dummeste jeg har lest på lenge! Er da masse folk som bor i byer som har interesse for BMW. Dessuten er ikke Holmenkollen en by.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Spynorsk som det heter, er en oppdiktet dialekt som en gærning ved navn Aasen snekret sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Er litt usikker her, men ting kan uten tvil bli mer effektivt enn hva det er idag hos bønder... Er liten vits med en haug med bønder med 5 melkekyr hver liksom. På den annen side, hvis utviklingen fortsetter slik som den har gjort de siste 50 årene, vil vi ha roboter til å gjøre det meste for oss om noen år. Hva skal vi da gjøre... Ahh, da har vi jo all verdens tid til å mekke på BMW! Til helvete med alle bønder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Er litt usikker her, men ting kan uten tvil bli mer effektivt enn hva det er idag hos bønder... Er liten vits med en haug med bønder med 5 melkekyr hver liksom. men liten vits vis vi ikke har noen bønder heller da, har du møtt en bonde i dagens sammfunn med fem kyr? men greit da det blir mindre gårdsbruk som ikke er i drift, er mange fjøs man kan bygge om til lakkbokser, verksteder, oppbevaringsplasser... er det en ting vi trenger i dette landet er det flere steder man kan stå og skru... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Er litt usikker her, men ting kan uten tvil bli mer effektivt enn hva det er idag hos bønder... Er liten vits med en haug med bønder med 5 melkekyr hver liksom. men liten vits vis vi ikke har noen bønder heller da, har du møtt en bonde i dagens sammfunn med fem kyr? men greit da det blir mindre gårdsbruk som ikke er i drift, er mange fjøs man kan bygge om til lakkbokser, verksteder, oppbevaringsplasser... er det en ting vi trenger i dette landet er det flere steder man kan stå og skru... Underlig,rar tankegang må jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Underlig,rar tankegang må jeg si Ja...jeg ser heller ikke helt perspektivet i den tankegangen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Underlig,rar tankegang må jeg si Ja...jeg ser heller ikke helt perspektivet i den tankegangen... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Noreg trenge Bønder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå