Gå til innhold

Trimming 320i

Subaru
 Share

Anbefalte innlegg

Turbo på M5 Motor? hehe blir fort dyrt da.

Prøve og få tak i en E30 M3 eller en M5 delebil fra tyskland og flytte over motor.

Kommer ann på hvor mye penger du regner med og bruke i det.

Du kan jo for eksempel få tak i en 325 motor og turbotrimme den.

Eller kompressor? (er jo ikke noe man ser daglig på e30)

men det koster spenn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt hadde vel en 325 motor, som også er merkbart sprekere vært en "billigere" investering.

Kam+ porting, maskinering det koster, med mindre du ikke gjør det selv.

Jeg prata med en kar som hadde benka 210/215hk med M20B25 med porting, kam, chip, grenrør, effekanl og litt finurlige kjøleløsninger.

Tror han er medlem på forumet her faktisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering og maskinering gjør jeg på egenhånd, så det er vel ikke allverden.

I tilegg til at jeg ikke kan ha turbo, må jeg også holde meg under 2.4 liter.

En 325 er vel på 2.494 L, så den blir for stor.

Mye regel verk som må følges !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, høres ut som du skal bruke bilen til rallycross nasjonal under 2,4 liters volum. Da må motoren ha maks 2,4 liters volum og turbo eller kompressor er ikke tillat. Det vanligste i denne klassen er å bygge en skikkelig racingmotor fra bunn av. Jeg skal også kjøre denne klassen og bygger opel ascona b med 2,3 liters volvomotor. Her sendte jeg toppen til sverige hvor de hentet ut MAKS av den og dette sammen med grenrør og 2 doble 48mm weberforgassere gjør at papirene viser 210 hk. Blokka har jeg overhalt med nye stempelringer og lagre og pakninger. arbeidet for toppen: 14.000. Deler til blokken: 5000. for 20.000 Kr har du da en sprek og holdbar motor! BMW motorer egner seg ikke på bane, utenom de 4 sylindrede M3 motorene da :lol: Så jeg ville anbefalt deg volvomotor, men vet om en proffbygget 2,3 liters BMW motor med M girkasse (1 giret ned til venstre) hvor alt er gjort i toppen, spesielt M sport innsug til 3 doble 40mm webere og slikt. Selges komplett for 15.000. Skal gi ca 200 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, rallycross nasjonal under 2,4 stemmer det :D

Er det noen som har prøvd å slippe en b23 motor i en 320 da?

Høres ut som det egentlig skal gå greit med plassen, men hadde egentlig ett håp om å kunne bygge på den orginale motoren, men det lar seg neppe gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til å sette en B23 motor i en E30 nå jeg. Skal hjelpe en kamerat med det. Det er plass nok Wink og en 2,3 liters M3 motor er sikkert vel å bra, men 200 originale hester er ikke det samme som 200 trimmede hester. Husk det!

hva måtte han betale for motoren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...