Gå til innhold

nye gateslicks 18" til salgs


TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Gunnar! At dette er et R-dekk (gateslicks) er jeg ikke enig i. Dette dekket ser mer ut som om det er i samme gate som feks. Kumho Ecsta MX (tror det var navnet). Disse dekkene er regnet som ekstreme gatedekk, men er ikke slicks. Slicks - som navnet tyder på - er "glatte" dekk. Et riktig slicks dekk har ikke mønster, men for vei har man utviklet "gateslicks".

Men Henrik, det er da ikke mønsteret som bestemmer om det er et vanlig gatedekk eller r-dekk, det er gummiblandingen. Dette er et såkalt "soft compound" dekk, og regnes derfor som et R-dekk samme hvilket mønster det har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gunnar! At dette er et R-dekk (gateslicks) er jeg ikke enig i. Dette dekket ser mer ut som om det er i samme gate som feks. Kumho Ecsta MX (tror det var navnet). Disse dekkene er regnet som ekstreme gatedekk, men er ikke slicks. Slicks - som navnet tyder på - er "glatte" dekk. Et riktig slicks dekk har ikke mønster, men for vei har man utviklet "gateslicks".

Men Henrik, det er da ikke mønsteret som bestemmer om det er et vanlig gatedekk eller r-dekk, det er gummiblandingen. Dette er et såkalt "soft compound" dekk, og regnes derfor som et R-dekk samme hvilket mønster det har..

:applause: endelig..gunnar du vet hva det går i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp!

Først en beklagelse fra meg: Jeg tok feil... :oops:

Dernest en forklaring: TO (!) forhandlere har tidligere fortalt meg at jeg IKKE skulle kjøpe disse dekkene fordi det "ikke var det jeg skulle ha". Det finnes andre og mer "ekte" R-dekk. Vel, nå har jeg gjort en grundig undersøkelse på nettet og funnet ut disse forhandlerne tok feil. Disse dekkene er i samme klasse som feks. Michelin Pilot Sport Cup (som forøvrig ble levert som standard på M3 CSL).

Jeg håper dere har forståelse for at jeg tok feil.

Gunnar må gjerne slette denne diskusjonen hvis Tore vil det.

Men èn ting til Tore... Jeg slengte ikke med leppa (negativt ladet). At du finner det så utrolig provoserende at noen er uenig med deg er ditt problem. Jeg prøvde bare å poengtere noe som jeg var sikker på var feil. Denne gangen var det jeg som tok feil. Dette er et forum og det må vel være mulig å føre "samtaler" uten å høre "dette er det dummeste jeg har hørt" osv. Jeg var sivilisert i min framtreden og ville satt pris på det samme fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager dette da.henrike30.men jeg ble bare provosert på den måten du presanterte det på.som å si at jeg ikke vet hva jeg selger eller at jeg prøver å selge som ikke stemmer med virkeligheten.når jeg sa at du ta feil skulle du bare sjekket fakta å det kunne blitt med d.derfor dette ble litt rart.helt iorden å diskutere ting her på forumet.er jo derfor vi er her.men noe er bare ikke til for å diskuteres.fakta er fakta.så denne tråden som skulle bli til salgs ble et forum om jeg hadde gateslicks eller ikke.bærer ingen nag jeg da..bare i nuet ble jeg litt :twisted: men som mange sier: sjekk fakta før man sier noe skråsikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ihvertfall alle enige! :)

Du får si fra hvis jeg skal slette noe her Tore. At det er R-dekk underbygges jo bare av linkene som er presentert her, så det er neppe negativt. Linken jeg postet over her beskriver de som "Dunlop's SP Super Sport Race is an extreme-high-performance sport radial designed for supercar owners and autocross enthusiasts who want a non-competition, D.O.T.-legal tire that provides the maximum in dry grip." .. og det burde jo være bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ihvertfall alle enige! :)

Du får si fra hvis jeg skal slette noe her Tore. At det er R-dekk underbygges jo bare av linkene som er presentert her, så det er neppe negativt. Linken jeg postet over her beskriver de som "Dunlop's SP Super Sport Race is an extreme-high-performance sport radial designed for supercar owners and autocross enthusiasts who want a non-competition, D.O.T.-legal tire that provides the maximum in dry grip." .. og det burde jo være bra. :)

alt er bare toppers..da er det iallefall ingen tvil om hva jeg selger pluss at man kan jo lese mye om disse dekka her! jeg er enig jeg hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager dette da.henrike30.men jeg ble bare provosert på den måten du presanterte det på.som å si at jeg ikke vet hva jeg selger eller at jeg prøver å selge som ikke stemmer med virkeligheten.når jeg sa at du ta feil skulle du bare sjekket fakta å det kunne blitt med d.derfor dette ble litt rart.helt iorden å diskutere ting her på forumet.er jo derfor vi er her.men noe er bare ikke til for å diskuteres.fakta er fakta.så denne tråden som skulle bli til salgs ble et forum om jeg hadde gateslicks eller ikke.bærer ingen nag jeg da..bare i nuet ble jeg litt :twisted: men som mange sier: sjekk fakta før man sier noe skråsikkert. :)

Alt i orden. Det er bare fint for hodet mitt å få en bekreftelse på at jeg ikke er allvitende... :D Neste gang sjekker jeg mer grundig FØR jeg skyter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de brukt? eller helt ubrukt? så jo veldig fine ut på bildet..

Jeg var så uheldig å pungtere et dekk rett før vinterhjul sesongen.. Så hvordan er rullediameter på disse sammenlignet med 225/40/18? :)

dem er helt ubrukte ja..aldri sitti på felg..men jeg har tatt en seriøs feil av dimmen..den rette er 255/35/18 dette er jo litt flaut da :oops: sikker på at det var 245 jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de brukt? eller helt ubrukt? så jo veldig fine ut på bildet..

Jeg var så uheldig å pungtere et dekk rett før vinterhjul sesongen.. Så hvordan er rullediameter på disse sammenlignet med 225/40/18? :)

dem er helt ubrukte ja..aldri sitti på felg..men jeg har tatt en seriøs feil av dimmen..den rette er 255/35/18 dette er jo litt flaut da :oops: sikker på at det var 245 jeg da

Brukte den dekkdim sjekkeren på forumet.. og de vil få 5 millimeter kortere rulleomkrets enn 225/40/18 som jeg har fra før.. så det bør vell passe greit det?

Men hvordan blir 255/35/18 seende ut på 8*18 felger da?

Hmm.. skal du til Skien i nærmeste fremtid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...