Lars Erik Jensen Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 Hei folkens, alt vel? Tenkte kanskje jeg skulle skifte luftfilter og plugger selv og kanskje skifte olje på min E46 318i Touring 2002. Noen som har erfaring med dette? Tips til hva jeg skal kjøpe og hva det koster: Plugger Filter Olje Er det å anbefale å gjøre dette på service? Koster vel litt mer... Håper på konstruktive tilbakemeldinger PS: Er det noe vits å bytte til sportsfilter? Hva er i såfall fordeler med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 Dette er selvfølgelig noe du klarer fint selv. Bytte olje og filter og tennplugger er vel likt på bilene i dag som det var for 25 år siden. Billigere er det også, vet ikke hva kostnadene er på en slik liten service, men du kan sikkert regne med 2500-3000 kr? Det du må få gjort på bmw-forhandleren etter at du eventuelt har tatt oljeskift selv, er å nullstille serviceindikatoren. Ulempen ved å gjøre det selv er at garantien ikke vil gjelde på bilen lenger. Fullt servicehefte bør finnes i bilen helt til garantien er gått ut, men ja ser det er en 02 modell og BMW har vel ikke mer enn 3 års nybilgaranti? Hehe. En annen ulempe er da at du får mer for bilen og den er lettere og selge ved fullt servicehefte. Men så kan du igjen spørre deg om du får igjen det du har lagt ut på service`ene igjen når du selger den? Mitt råd: følg servicer på merkeverksted til garantier er gått ut, deretter gjør du alt selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Henger meg på det rådet der! Men det er vel ingen imot at man kjøper deler selv man tar med til verkstedet? Hvis man f.eks vil ha en viss type plugger eller olje på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Nei... går greit å ha med deler til verkstedet.. Oljefilter/plugger kan du jo kjøpe hos original BMW forhandler eller ev. GS Bildeler. Luftfilter det samme, hvis en ikke har lyst på enten K&N innsatsfilter eller kon-filter da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Anbefalt til din bil Plugger NGK Olje Castrol Slx longlife 01 eller Mobil 1 0-40 Filter Kun bmw orginalt Bytt også luftfilter ved oljeskift. Alternativt kan du kjøpe olje til halve prisen men da må du skifte den oftere.Kjøp dyr olje den har tilsetnings stoffer som renser og smører skikkelig helt til neste skift.Og skriv opp hva du har skiftet i serviceheftet selv om du ikke får noe stempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå