Gå til innhold

Powerflex foringer, bra?


SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Nå skal vi huske på at det kan være forskjellige toleranse grenser fra bil til bil, når det gjelder å få foringene på plass. Det kan være riper innvendig, matrial forskyvelse, forringing av materialet. Toleransen hos powerflex kan være forskjellig. Det kan hende at dem har god toleranse grense hos powerflex også. Jeg har montert litt forskjellig av av foringene deres, og har brukt presse på alt omtrent. Kun ett få tall som har sklidd på plass med håndkraft. Det sier meg at forskjellene er store fra foring til foring, og bil til bil.

Har ett sett med Meyle bærekuler som skal presses på plass snart, disse er med metall i steden for gummi, blir spennende å se om disse bærekulene holder lengre en ett år som er standard på vanlig bærekule på E36. (Vet man kan bytte bærearm og få E30 armer, men står over det) :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen sak er jo om det i det hele tatt høres bra ut at foringen kan dyttes inn for hånd. Det blir jeg på mange måter litt skeptisk til. Det er store krefter som virker på en del av disse foringene, og de bør jo sitte skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja melder meg også som skeptisk til slike gjenstander som bare settes inn for hånd uten å presses fast. Det er voldsomme påkjenninger disse foringene lever med. Mulig at dem som blir satt inn for hånd rett og slett har dårligere levetid på grunn av større friksjons sliting en dem som må presses fast? Dette er bare synsing fra min side selvsagt :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg og ein kompis bytta powerflex foringer på min... må si det hjelpte drit godt på bilen min.. mye stivere..

å lette å få inn igjen.. eg pressa litt inni foringane for å væra sikker at deii sat godt..men eg anbefaller alle å kjøpe.. eg har tenkt å selge bærebruene på min gammle 320 e-36 coupe so der kan eg få presse i nye foringer so er det veldi lett å sette di på plass.. :) om nokon ha lyst å kjøpe ta kontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...