Gå til innhold

BMW Alpina B5 vs. Mercedes-Benz E55 AMG

Trotto
 Share

Anbefalte innlegg

Har Alpina ligget i dvale ? :?

Hva med E46 B3, E39 B10, E38 B12 ? ... de er kanskje ikke like brutale som E34 B10 Bi-Turbo, men allikevel er de absolut noen fine modeller... :wink:

Fine er de, men effektmessig har Alpina vært beskjedne siden E31 B12 5,7 i 1992. Et par modeller dukket opp med skikkelig pulver som E39 D10 Biturbo (diesel) og E65 B7. Med nok et effektmonster i E60 B5, både som sedan og touring, vil jeg tørre påstå at 1992-2002 var et tiår hvor de kanskje satset på mindre effekt og mer ekslusivitet. De begynner nå å nærme seg faretruende BMW's M-serie. E46 B3 med 40hk mindre og 1 sekund mer på 0-100 enn M3 er mye. Mulig jeg er litt tøff i kjeften nå, men jeg synes Alpina i det siste virker mer fokusert på motor enn tidligere. Mulig de har lyst til å prøve seg der det hele startet igjen - i motorsport???? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine er de, men effektmessig har Alpina vært beskjedne siden E31 B12 5,7 i 1992. Et par modeller dukket opp med skikkelig pulver som E39 D10 Biturbo (diesel) og E65 B7. Med nok et effektmonster i E60 B5, både som sedan og touring, vil jeg tørre påstå at 1992-2002 var et tiår hvor de kanskje satset på mindre effekt og mer ekslusivitet. De begynner nå å nærme seg faretruende BMW's M-serie. E46 B3 med 40hk mindre og 1 sekund mer på 0-100 enn M3 er mye. Mulig jeg er litt tøff i kjeften nå, men jeg synes Alpina i det siste virker mer fokusert på motor enn tidligere. Mulig de har lyst til å prøve seg der det hele startet igjen - i motorsport???? 8)

Ja...la oss håpe at Alpina vender tilbake til motorsport... 8)

00320.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel Alpina som startet med BMW's motorsportkarriere. Så å la gamlegutta få bryske seg litt igjen gjør nok godt. he-he.

Alpina har nok med sitt, å lage biler til sin faste kjøperskare. Men det hadde vært gøy å se logoen på racerbanen igjen. Skikkelig morsomt hadde det vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...