Trotto Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 http://www.caranddriver.com/idealbb/vie ... icID=68963 Alpina har virkelig våknet fra dvalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 Imponerandes tall på Alpinaen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 Har Alpina ligget i dvale ? Hva med E46 B3, E39 B10, E38 B12 ? ... de er kanskje ikke like brutale som E34 B10 Bi-Turbo, men allikevel er de absolut noen fine modeller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet November 10, 2005 Forfatter Share Skrevet November 10, 2005 Har Alpina ligget i dvale ? Hva med E46 B3, E39 B10, E38 B12 ? ... de er kanskje ikke like brutale som E34 B10 Bi-Turbo, men allikevel er de absolut noen fine modeller... Fine er de, men effektmessig har Alpina vært beskjedne siden E31 B12 5,7 i 1992. Et par modeller dukket opp med skikkelig pulver som E39 D10 Biturbo (diesel) og E65 B7. Med nok et effektmonster i E60 B5, både som sedan og touring, vil jeg tørre påstå at 1992-2002 var et tiår hvor de kanskje satset på mindre effekt og mer ekslusivitet. De begynner nå å nærme seg faretruende BMW's M-serie. E46 B3 med 40hk mindre og 1 sekund mer på 0-100 enn M3 er mye. Mulig jeg er litt tøff i kjeften nå, men jeg synes Alpina i det siste virker mer fokusert på motor enn tidligere. Mulig de har lyst til å prøve seg der det hele startet igjen - i motorsport???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 de bilene er jo veldig interessant å teste mot hverandre da de likner mer på hverandre en E55 og M5 f.eks.. ikke så rart Alipnaen vinner.. den er jo mye nyere.. hper E60 M5 slår NYE E55.. eller E63 AMG som den vel kommer til å hete.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 ...dette er då utklassing om ein kan bruke eit slikt ord om to bilar i denne klassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 er vel ikke helt utklassing vel. E55 er fremdeles en grei bil. en bekjennt av meg hadde en i ca 1 år. Stødig bil.. ok motor i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 Fine er de, men effektmessig har Alpina vært beskjedne siden E31 B12 5,7 i 1992. Et par modeller dukket opp med skikkelig pulver som E39 D10 Biturbo (diesel) og E65 B7. Med nok et effektmonster i E60 B5, både som sedan og touring, vil jeg tørre påstå at 1992-2002 var et tiår hvor de kanskje satset på mindre effekt og mer ekslusivitet. De begynner nå å nærme seg faretruende BMW's M-serie. E46 B3 med 40hk mindre og 1 sekund mer på 0-100 enn M3 er mye. Mulig jeg er litt tøff i kjeften nå, men jeg synes Alpina i det siste virker mer fokusert på motor enn tidligere. Mulig de har lyst til å prøve seg der det hele startet igjen - i motorsport???? Ja...la oss håpe at Alpina vender tilbake til motorsport... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 Den siste bilen her var rett og slett nydelig... Har alpina økonomi til å drive med motorsport? Det koster jo en del å drive med det, så det er vel bedre at de fokuserer på andre ting og lar BMW drive med motorsport... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet November 10, 2005 Forfatter Share Skrevet November 10, 2005 Det var vel Alpina som startet med BMW's motorsportkarriere. Så å la gamlegutta få bryske seg litt igjen gjør nok godt. he-he. Alpina har nok med sitt, å lage biler til sin faste kjøperskare. Men det hadde vært gøy å se logoen på racerbanen igjen. Skikkelig morsomt hadde det vært. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 BMW'n er bare så sinnsykt mye finere og råere enn MB . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå