Atlarelle Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 ... i hattehylla . Er det 5,25 " som går nedi der orginalt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 ... i hattehylla .Er det 5,25 " som går nedi der orginalt ? 13cm høytalere. Blir vel 5,25" det ja. Hvorfor ikke undermontere 6x9"? Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Synes du skal holde deg til 5.25" jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlarelle Skrevet November 11, 2005 Forfatter Share Skrevet November 11, 2005 Hvorfor ikke undermontere 6x9"? Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under. Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Hvorfor ikke undermontere 6x9"? Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under. Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt... Altså... Det du trenger å kunne er å skru på... ca 8 skruer. Jeg håper du kan sku såpass mange skruer, siden du allerede spør om høytaler og da sikkert har tenkt å installere nye 5,25" er jo skammelig lite. Altså.. skal man tenke slik, så holder det jo med de originale. Anywho... www.bilradiospesialisten.no selger 6x9" monteringsfester for undermontering i E36. Men.. hey! Du kan jo selvsagt installere noen 13cm høytalere der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Orginalt nedi kassene som er der er det vel faktisk kun 4"...men viss du tar vekk kassen får du vel plass til 5.25".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 jeg har et pioneer 130watt treveis 13cm par som du evt kan kjøpe av meg, btw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Hvorfor ikke undermontere 6x9"? Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under. Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt... Altså... Det du trenger å kunne er å skru på... ca 8 skruer. Jeg håper du kan sku såpass mange skruer, siden du allerede spør om høytaler og da sikkert har tenkt å installere nye 5,25" er jo skammelig lite. Altså.. skal man tenke slik, så holder det jo med de originale. Anywho... www.bilradiospesialisten.no selger 6x9" monteringsfester for undermontering i E36. Men.. hey! Du kan jo selvsagt installere noen 13cm høytalere der Tro meg du får 5.25" høytalere som spiller fletta av det som er av 6x9" både i lydkvalitet og "volum".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Hvorfor ikke undermontere 6x9"? Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under. Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt... Altså... Det du trenger å kunne er å skru på... ca 8 skruer. Jeg håper du kan sku såpass mange skruer, siden du allerede spør om høytaler og da sikkert har tenkt å installere nye 5,25" er jo skammelig lite. Altså.. skal man tenke slik, så holder det jo med de originale. Anywho... www.bilradiospesialisten.no selger 6x9" monteringsfester for undermontering i E36. Men.. hey! Du kan jo selvsagt installere noen 13cm høytalere der Tro meg du får 5.25" høytalere som spiller fletta av det som er av 6x9" både i lydkvalitet og "volum".. Selvsagt selvsagt, men til lik pris? EDIT: altså... man kan ikke sammenlikne noe til 1000,- med noe som koster 20 000,-... Det blir som å si: "Hey gutta! Jeg har en 320 som tar 0-100 på 10sekunder! *stolt*" Hvorpå: "Tro meg... du får en M5 til å kjøre FLETTA av den 320 din altså!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Til mer eller mindre samme pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Til mer eller mindre samme pris. Noen eksempler, f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 Til mer eller mindre samme pris. Noen eksempler, f.eks? Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 11, 2005 Share Skrevet November 11, 2005 For det første så er 6*9 et ekstremt ugunstig format for en høgtaler, da dette egenglig umulig kan bli bra, og 5,25 knuser 6*9 på det meste meiner vertfal eg. 5,25" Koster i noen tilfeller noen hundre lapper meir. men det har du igjenn før. FOCAL 690 CV1 NOK 1590.00 (6*9) 6x9"(4") 2-veis koaxial 32mm Svingspole 90mm Magnet Vridbar diskant av aluminium Maks effekt: 160W RMS effekt: 80W Følsomhet (2.83V/1m): 93dB Frekvens respons: 50Hz-20kHz Griller inkludert FOCAL 130V1 NOK 1890.00 (5,25") 2-veis komponentsystem. 165mm (6,5") Bass/mellomtone 25mm Svingspole 85mm Magnet TNA magnesium/aluminium diskant 2-veis separat delefilter 6/12dB/Oktav med justerbart diskantnivå Maks effekt: 120W RMS effekt: 60W Følsomhet (2.83V/1m): 93dB Frekvensrespons: 60Hz-28kHz Griller inkludert Eg tror ikkje eg er helt på jordet vist eg påstår at 5,25 tommene spiller bedre i kasse med riktig volum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlarelle Skrevet November 12, 2005 Forfatter Share Skrevet November 12, 2005 Hvorfor ikke undermontere 6x9"? Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under. Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt... Altså... Det du trenger å kunne er å skru på... ca 8 skruer. Jeg håper du kan sku såpass mange skruer, siden du allerede spør om høytaler og da sikkert har tenkt å installere nye 5,25" er jo skammelig lite. Altså.. skal man tenke slik, så holder det jo med de originale. Anywho... www.bilradiospesialisten.no selger 6x9" monteringsfester for undermontering i E36. Men.. hey! Du kan jo selvsagt installere noen 13cm høytalere der JEG har ikke tenkt å sette inn nye! Jeg bare kjøper jeg ( viss noen forteller meg hva jeg bør kjøpe først dog..) , også har jeg en kompis som setter ting på plass, kobler og slikt kjas. De originale var vel ikke så veldig god lyd i uansett, og nå er de rimelig daukjørte i tillegg. Så noe nytt hadde nok gjort seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 ka prisklasse snakker vi om da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå