Gå til innhold

nye høytalere bak....


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke undermontere 6x9"?

Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under.

Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt...

Altså... Det du trenger å kunne er å skru på... ca 8 skruer. Jeg håper du kan sku såpass mange skruer, siden du allerede spør om høytaler og da sikkert har tenkt å installere nye :wink:

5,25" er jo skammelig lite. Altså.. skal man tenke slik, så holder det jo med de originale. :roll:

Anywho... www.bilradiospesialisten.no selger 6x9" monteringsfester for undermontering i E36.

Men.. hey! Du kan jo selvsagt installere noen 13cm høytalere der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke undermontere 6x9"?

Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under.

Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt...

Altså... Det du trenger å kunne er å skru på... ca 8 skruer. Jeg håper du kan sku såpass mange skruer, siden du allerede spør om høytaler og da sikkert har tenkt å installere nye :wink:

5,25" er jo skammelig lite. Altså.. skal man tenke slik, så holder det jo med de originale. :roll:

Anywho... www.bilradiospesialisten.no selger 6x9" monteringsfester for undermontering i E36.

Men.. hey! Du kan jo selvsagt installere noen 13cm høytalere der ;)

Tro meg du får 5.25" høytalere som spiller fletta av det som er av 6x9" både i lydkvalitet og "volum"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke undermontere 6x9"?

Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under.

Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt...

Altså... Det du trenger å kunne er å skru på... ca 8 skruer. Jeg håper du kan sku såpass mange skruer, siden du allerede spør om høytaler og da sikkert har tenkt å installere nye :wink:

5,25" er jo skammelig lite. Altså.. skal man tenke slik, så holder det jo med de originale. :roll:

Anywho... www.bilradiospesialisten.no selger 6x9" monteringsfester for undermontering i E36.

Men.. hey! Du kan jo selvsagt installere noen 13cm høytalere der ;)

Tro meg du får 5.25" høytalere som spiller fletta av det som er av 6x9" både i lydkvalitet og "volum"..

Selvsagt selvsagt, men til lik pris?

EDIT: altså... man kan ikke sammenlikne noe til 1000,- med noe som koster 20 000,-... :roll:

Det blir som å si:

"Hey gutta! Jeg har en 320 som tar 0-100 på 10sekunder! *stolt*"

Hvorpå:

"Tro meg... du får en M5 til å kjøre FLETTA av den 320 din altså!"

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er 6*9 et ekstremt ugunstig format for en høgtaler, da dette egenglig umulig kan bli bra, og 5,25 knuser 6*9 på det meste

meiner vertfal eg.

5,25" Koster i noen tilfeller noen hundre lapper meir. men det har du igjenn før.

FOCAL 690 CV1 NOK 1590.00 (6*9)

6x9"(4") 2-veis koaxial

32mm Svingspole

90mm Magnet

Vridbar diskant av aluminium

Maks effekt: 160W

RMS effekt: 80W

Følsomhet (2.83V/1m): 93dB

Frekvens respons: 50Hz-20kHz

Griller inkludert

FOCAL 130V1 NOK 1890.00 (5,25")

2-veis komponentsystem.

165mm (6,5") Bass/mellomtone

25mm Svingspole

85mm Magnet

TNA magnesium/aluminium diskant

2-veis separat delefilter 6/12dB/Oktav med justerbart diskantnivå

Maks effekt: 120W

RMS effekt: 60W

Følsomhet (2.83V/1m): 93dB

Frekvensrespons: 60Hz-28kHz

Griller inkludert

Eg tror ikkje eg er helt på jordet vist eg påstår at 5,25 tommene spiller bedre i kasse med riktig volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke undermontere 6x9"?

Jeg har gjort det på min E36, og er deilig med *slick* hattehylle med 330watt pioneer 6,9" under.

Fordi jeg er særs lite teknisk anlagt...

Altså... Det du trenger å kunne er å skru på... ca 8 skruer. Jeg håper du kan sku såpass mange skruer, siden du allerede spør om høytaler og da sikkert har tenkt å installere nye :wink:

5,25" er jo skammelig lite. Altså.. skal man tenke slik, så holder det jo med de originale. :roll:

Anywho... www.bilradiospesialisten.no selger 6x9" monteringsfester for undermontering i E36.

Men.. hey! Du kan jo selvsagt installere noen 13cm høytalere der ;)

JEG har ikke tenkt å sette inn nye! Jeg bare kjøper jeg ( viss noen forteller meg hva jeg bør kjøpe først dog..) , også har jeg en kompis som setter ting på plass, kobler og slikt kjas. 8)

De originale var vel ikke så veldig god lyd i uansett, og nå er de rimelig daukjørte i tillegg. Så noe nytt hadde nok gjort seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...