Gå til innhold

Dårlig verkstedjobb - bør jeg klage?

Fuzzy
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkuratt blitt eier av en 2000 320 DAT; en flott bil som jeg ikke har noe galt å si om, verre er det derrimot med erfaringene jeg allerede har klart å fått om mitt lokale autoriserte verksted:

1) Tvert jeg fikk bilen tok jeg den til oljeservice; det var dog 1000 km igjen ifølge dashbordet. Og EU-kontroll i samme slengen. Avtalte at bilen kunne leveres og at det tok ett par timer slik at jeg kunne sende madammen som likevel hadde noen ærender i "byen" (vi bor noen mil unna). Bilen ble levert som avtalt, men hentingen ble først mulig etter 5 timer. Dette til tross for at de viste at kunden ventet på bilen.

2) i forbindelse med oljeservicen i nevnt i 1) fikk jeg de til å sjekke noen rustflekker på bakluka; ett kjent e46 problem, som jeg fikk innvilget på garanti. Såsnart de fikk luken til verkstedet og denne var lakkert fikk jeg telefon om at alt var klart; kom med bilen. Jeg leverte den som avtalt sist onsdag. Det regnet da jeg hentet den - og det var mørkt. Jeg fikk nøklene og satte kursen hjemover - dette var jo merkeverksted så hva skulle jeg trenge å sjekke? Siden det regnet satte jeg på vindusviskere - foran som bak - og hver gang den bak gikk hørtes en rar ny lyd da den var i bunn; joda; den var satt på feil så den gikk ned på den nylakkerte luka... Heldigvis hadde det ikke satt spor - jeg snur og får de til å fikse dette. Nå i helga når fruen skulle ut å kjøre oppdaget jeg også at høytsittende bremselys ikke fungerte. Jeg sjekket nå jobben grundigere og oppdager følgende feil:

A) Luka er ikke lakkert på innsiden på midten øverst; det bør den vel være?

B) Det er avskrapt lakk i det ene hjørne av luka; som om de har satt fra seg luka på gulvet eller noe.

C) Høytsittende bremselys fungerer ikke

D) Kun tåkebaklys på venstre side (kanskje korrekt?)

E) Må gjerne lukke luka ett par ganger for at den skal komme i skikkelig lås (Dette var ikke nødvendig før).

F) Det virker å skrangle/knirke (mer enn før?) fra bak i bilen.

G) Belgen med kablene som går mellom bilen og bakluka er tvunnet en runde; antar dette på sikt vil kunne gi kabelbrudd?

Siden bilen var til EU-kontroll rett før baklukebytte hos samme forhandler antar jeg at bremselyset fungerte som det skulle da; uansett er det ett sted de ikke har gjort jobben sin; enten på EU eller på baklukebytta siden bremselyset ikke fungerer nå og det ikke står noe om det i noen papirer... Det er dessuten LED lys så det er ikke bare en defekt pære...

Greit nok - jeg bør selvsagt klage - men bør jeg kreve noen kompensasjon? Jeg bruker tross alt merkeverksted for å slippe pes - og det er definitivt pes å reise inn til "byen" med bilen når jeg hverken bor eller jobber der... Og det er heller ikke trvielt å levere bilen på morgenen å komme seg tilbake på jobb for så å reise inn å hente bilen på ettermiddagen heller - iallefall ikke uten leiebil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg hadde gått til dem å klaga me en gang. brukte du bmw sitt verksted? hvis ja så hadde jeg rapportert dette til bmw norge. for dette skal ikke sje. dem har endel plikter fra tyskland og forholdet seg til.. så dette er absolutt noe å rapportere. å sett krav på en leiebil vis du må inn me den igjen. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja; det er selvfølgelig ett BMW merkeverksted (Jeg tenkte det ville gi meg den kvaliteten jeg tenkte BMW stod for) i midt-norge - Vil ikke nevne navn, men det sier vel sitt at de også driver med Hyundall og Mazda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut bilder her:

http://home.no/toremann/BMW/

Er ikke lett å se det jeg mener med manglende lakk siden bilen er titansølv og grunninga er grå. Det mangler lakk flere steder på innsiden av luka, men det var ikke lett å ta bilder av dette i garasjen - og ute regner det, men det viser iallefall hvordan jobben er utført.

Kommenter gjerne - jeg vil vite om det er jeg som setter for høye krav eller om det er rett og rimelig at jeg skal kunne forvente noe bedre enn dette.

Skulle selvsagt klaget når jeg fikk bilen, men jeg spurte om alt var i orden, noe verkstedet bekreftet, og jeg hadde bedre tiltro enn som så til ett merkeverksted. Det var mørkt og det regnet - jeg ville bare hjem å få meg middag. Ble litt forbanna da jeg måtte snu fordi vindusviskeren bak som nevnt gikk ned på bakluka - synes det var ille nok og synes det blir mye pes å klage mer. Dette kalles kundeslitasje, og jeg ønsker nå anbefalinger på verksteder som kan anbefales for senere bruk i Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det manglet ett bilde; Tåkelys.JPG:

T%e5kelys.JPG

Skal det forresten lyse to pærer i hvert baklys? trodde kankje den ene var "reserve" og rok over dersom den andre røk?

Har også hørt at EMM skal være bra; men Strandveien ble likevel valgt pga garantireparasjon av rusta på bakluka (må vel bruke autorisert BMW?). Det var lite rust og langt mindre irriterende enn de feilene jeg nå ser på bilen - angrer på at jeg ikke pussa med dremel'n og la i litt lakk bare - hadde faktisk litt tiltro til ar ett BMW merkeverksted skulle fikse dette uten mer pes!

Jeg får ringe de i morgen å høre hva de har å si - tar de det på strak arm og er imøtekommende (noe de absolutt bør være) så ordner det seg vel - hvis ikke blir det vel klage til BMW Norge - det er jo tross alt de som gir garantien og må ta kostnaden for denne reparasjonsn; og de vil vel heller ikke betale for eller være bekjent av en jobb som er så dårlig utført skulle jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte de en epost i går kveld som inneholdt en reklamasjon, denne fikk jeg lesebekreftelse på i dag kl 08:26. Jeg ba de bl.a. om å ta kontakt med meg snarest for å finne en løsning på problemene jeg nå har fått med bilen. Hvor lenge bør jeg sitte å vente på at de kontakter meg før jeg prøver å kontakte de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...