sindre21 Skrevet November 14, 2005 Skrevet November 14, 2005 jeg hadde ikke ventet mer enn til imorgen du har vel bare så,så lang klagefrist tror jeg.
Fuzzy Skrevet November 14, 2005 Forfatter Skrevet November 14, 2005 Jeg har jo allerede levert min klage; og det gikk kun to arbeidsdager fra jeg fikk bilen til jeg leverte klage (skriftlig pr. epost). Tenkte mer på om jeg burde ringe i dag eller vente til i morgen slik at de hadde en hel arbeidsdag selv på å ta kontakt.
Kjetil 323i E36 Skrevet November 14, 2005 Skrevet November 14, 2005 Blir bare mer og mer oppgitt av Strandveien Auto. Faderen dro innover på en Torsdag og tenkte han skulle se litt på nye 3-serien. Det visste seg at INGEN som "kunne" BMW var på arbeid. Har selv også noen episoder der jeg føler at jeg har blitt oversett av betjeningen. Jeg brukte EMM Sport på min gamle E36, og er meget fornøyd. Måtte vente litt utenom avtalt tid èn gang, men alt i alt, fornøyd. Faderen endte med å dra til BMW på Steinkjer istedet (vi bor også på Stjørdal). Når det gjelder "jobben" Strandveien har gjort på din bil, ville jeg kjørt dem hardt. Dette er alt for dårlig. Man ser jo tydlig den dårlige lakkjobben på bakluken! Ønsker deg lykke til i denne saken og for all del ikke gi deg!
P.I.B Skrevet November 14, 2005 Skrevet November 14, 2005 Hører det er mange som er oppgitte av Strandveien Auto både når det gjelder det ene og det andre. Ikke bra!
bmw_fannrem Skrevet November 14, 2005 Skrevet November 14, 2005 Jeg ville dratt ned på strandveien auto og dratt med verksmesteren ut og vist frem den slette jobben som har blitt gjort.
kilronan Skrevet November 14, 2005 Skrevet November 14, 2005 Det manglet ett bilde; Tåkelys.JPG: Skal det forresten lyse to pærer i hvert baklys? trodde kankje den ene var "reserve" og rok over dersom den andre røk? Begge pærene skal lyse likt helt til du bremser; da skal den ytterste pæra lyse sterkere (bremselys). På min e46 sedan er det kun tåkebaklys på venstre side selv om det er reflektor på begge sider.
Fuzzy Skrevet November 14, 2005 Forfatter Skrevet November 14, 2005 Jeg ringte verkstedet før jeg gikk fra jobb i dag og kom i kontakt med rett mann som var ansvarlig for reklamasjoner. Han kunne bekrefte at min reklamasjon var mottatt og lest, men pga sterkt tidspress i dag hadde han ikke tatt kontakt med meg; en helt grei forklaring som jeg har stor forståelse for. Han hadde sett på bildene, og var helt enig i min konklusjon om at dette ikke så videre bra ut. Virket som om han var enig i at dette var en kjempelei situasjon som selvsagt ikke bør oppstå. Så etter å ha irritert meg grønn på den dårlige jobben i helga var det godt at jeg møtte på en hyggelig og imøtekommende person som hadde ansvaret for reklamasjon. Hele bilen ble liksom bedre etter denne samtalen Jeg regner derfor med at når han får satt seg ned å sett på saken og kommer tilbake til meg så vil det bli en ordning på problemet. Om ikke annet skal dere få vite mer i "episode 2"... Uansett; takk alle som har svart og bekreftet at det ikke er jeg som setter for høye krav her!
j0lle Skrevet November 14, 2005 Skrevet November 14, 2005 Når man gjør en slik jobb med dokumentasjon slik som du har gjort, er reklamasjon skjeldent noe problem. Meget oversiktelig og pen PDF som får med deg all info... Håper alt ordner seg
Fuzzy Skrevet November 17, 2005 Forfatter Skrevet November 17, 2005 De hevder imidlertid at det er korrekt at kun venstre tåkebaklys skal lyse...? De andre feilene er greie.
BalleKnalle Skrevet November 17, 2005 Skrevet November 17, 2005 Hm... Har ikke E46 selv så jeg veit ikke... Men på den forige bilen til min mor (Toyota Yaris) så var det også kun et tåkelys som lyste bak. Så det er jo fullt mulig at det er kun det ene som skal lyse...
Bjørn 320 Skrevet November 17, 2005 Skrevet November 17, 2005 Trur det er ganske mange bilar som berre har tåkelys på venstre side, bl.a. min E36...
kilronan Skrevet November 17, 2005 Skrevet November 17, 2005 De hevder imidlertid at det er korrekt at kun venstre tåkebaklys skal lyse...? De andre feilene er greie. Du kan jo bare prøve å skru opp den lykta på den siden hvor det ikke er tåkelys. Sannsynligvis er det ingen pære der. Og hvis ingen har vært og mekka så skal det heller ikke være mulighet til å skru i noen pære der.
Fuzzy Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Skrevet Mai 11, 2006 Status på denne saken: Det var korrekt at kun ett tåkebaklys skulle lyse (var ikke pæresokkel på den andre siden). Verkstedet hevder det er korrekt at kablene skal gå som de gjør på min bil (se bildene). Dette ville de altså ikke gjøre noe med. De andre tingene fikset de. Bakluken ble altså byttet den 9. november og bilen var etterpå inne til fiksing av reklamasjon 28-30 November. Verre er det at jeg i går igjen oppdaget rust på bakluka: Rusten er rett under bakruta; midt på luka. Verkstedet er enig i at dette er reklamasjon; de tilbyr å lakkere opp luka. Jeg på min side mener at siden det er begynt å ruste er det noe galt og det vil være feil å bare pusse ned, grunne og lakkere over. Bakluka er 6 mnd gammel - og har begynt å ruste - det er noe fundamentalt galt! Bilen har selvsagt noen stensprut i fronten/panser men her er det ingen rust så det er intet spessielt med klimaet jeg benytter bilen. Jeg mistenker at rusten skyldes at glippet mellom bakluke/bakrute er for lite slik at når man kjører og det "suges opp" dritt og lort på bakluka kommer det sandkorn mellom her som gnisser hull i lakkskiktet, og pga utformingen av bakluka vil det samles vann og dritt her. Uansett; jeg hevder noe er galt og det er ikke nok å lakkere luka - da vil problemet bare komme tilbake. Burde jeg ikke få ny bakluke nå også? Forrige gang (for 6 mnd siden) ble jeg forklart av akkurat samme verksted at luka måtte byttes fordi rust betydde hull i galvaniseringa og eneste gode løsning var å bytte ut delen... Det er vel ingen ny forskning de siste 6 mnd som viser at dette ikke fortsatt er ett faktum? Bør jeg kontakte BMW Norge?
BalleKnalle Skrevet Mai 11, 2006 Skrevet Mai 11, 2006 Dette er jo helt sykt.... Send mail til BMW Norge og klag på verkstedet! De har hatt sine sjanser til å ordne opp..
Fuzzy Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Skrevet Mai 11, 2006 Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre iallefall... Rust er det verste jeg vet - og så lenge jeg må overlate fiksingen av dette til noen jeg begynner å få en heller tvilsom tillit til vil jeg si at hele gleden ved denne bilen begynner å svinne. Jeg kjøpte bilen privat i oktober og tok den straks til merkeverksted for service. På service kunne de fortelle meg at bilen var meget bra og de fant intet "ekstra-arbeid". Likevel var de to ukene FØR jeg hadde den på service den beste tiden med denne bilen. Jeg viste om rusten på bakluka men levde i troen på at dette var noe ett merkeverksted kunne fikse. Etter service måtte kjøleveske etterfylles fordi verkstedet hadde byttet dette og fylt for lite; den har siden ikke brukt kjøleveske. For ikke å snakke om all irritasjonen med bakluka - som nå ser ut til å bli en endeløs "plage". Nei - jeg trodde faktisk BMW-eiere var mer kresen enn at slikt slett verkstedarbeid kunne forekomme gang på gang hos ett merkeverksted. Det er nesten flaut når jeg må be meg fri ett par timer fra jobben fordi jeg skal til "by'n" å vise frem en reklamasjon på BMW'en flere ganger i året... Har ikke vært borti slikt med mine andre biler - kjørt opel i 15 år og aldri vært borti lignende, selv om dette er annenrangs bilmerke i forhold til BMW. Hos Volvo er også bilen i orden når jeg får den tilbake. Er det slik at dette er ting BMW-eiere aksepterer eller er det jeg som har vært ekstremt uheldig, eller er det helt vanlig at folk må oppsøke verksted gang på gang etter at de har prøvd å fikse noe? Eller er det rett og slett jeg som er vanskelig fordi jeg har store forventninger om at ting skal lbli bra når "fagfolk" gjør en jobb? Akkurat nå er jeg en forbannet BMW-eier som ikke helt skjønner hvordan jeg kan leve med en så bra bil når det ikke er mulig å kunne ta bedre vare på den grunnet ett aldeles udugelig verksted....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå