Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kamerat har satt en volvo B230 motor i en BMW E30. Denne skal brukes som bilcrossbil. Hehe ganske vanskelig prosjekt.

- Bunnpannen tok nedi traversen, så vi måtte slå inn torpedoveggen alt det klarte med stooor slegge for at bunnpannen skulle smette bakom traversen.

- Deretter bøyde vi til en 6mm plater som motorfester på begge sider av motoren.

-Under bilen laget vi girkasseoppheng til volvogirkassen av det gamle BMW opphenget.

- Girstanga passet rett i det gamle girstanghullet! 8)

- Bremsekraftforsterkeren måtte tas ut og flyttes 6cm ut for å få plass til startmotoren.

- Ny mellomaksel må lages. Tar en halv BMW og en halv volvo, tilpasser lengden på disse og sveiser dem sammen.

Så får vi se hvordan dette prosjektet blir på bane..hehe. Galskap eller? Han kjørte med en 318 forgassermotor tidligere, som gikk tregt, byttet til Ford Granada forgasser men gikk allikevel for dårlig. Nå må det vel gå bedre...hehe. Skal ha kvass kam, høvle toppen 1mm, ha to doble 40mm webere, lette svinghjulet og litt sånt så får vi se hvordan den går..

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

koffor ikkje bare hive oppi en bra bmw motor? eg synest det høres ut som voldtekt det dere driver med, men siden det er en rally bil så er det greit og ødelegge bilen... men motorvalget

huff og huff.

men uansett lykke til

Skrevet

Kan vel bli et moro prosjekt!

Nå er vel dette et prosjekt av litt annet kaliber, men Volvo-motor i tysk bil har da fungert før det:

Manta_galleri12.jpg

Skrevet
hvilken b230 motor? vanlig forgasser? er jo bare 115 hk i disse. hvorfor ikke hive i en 325 motor? de er billige, og det finnes MASSE deler til de.

definer billig !! en 325 motor river jo løs fra 5000 og opp og med 325 motor ville bilen blitt værre og få beholde .

Skrevet

Jo vi har satt i volvomotor fordi vi ikke har peiling på å styre med ledningsnett til hjerne og sånn hvis vi skulle satt i en 325 motor for eksempel. Dessuten er en 4 sylindret motor mye hissigere til den bruken enn en sekser.. Vi skal jo ha to doble forgassere på og litt trim så den kommer til å gå bra! Bedre vektfordeling er det også, en lett 4`er istedenfor en tung 6`er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...