Gå til innhold

DIY - Shortshift E36


John H
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...

Hvordan kan jeg sjekke om jeg har shortshift??

Jeg er ikke helt sikker på om det er det.. Kjøpte bilen brukt..

Evt er det mye annet som må skiftes når jeg skifter om til shortshift??

Foringer osv??

Vanskelig og gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 months later...
Noen som vet om hvor en kn få tak i short shift stag til en grei penge?

Jeg får bringe opp tråden litt igjen jeg da.. Var hos bmw idag å kjøpte girstang fra Z3, samt ny plastforing. Betalte tilsammen 562kr inkl rabatt gjennom bmwccn.

Tenker jeg får byttet dette iløpet av kvelden, så får jeg komme tilbake med hvordan det ble.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var z3 spaken montert, med delte resultater.

1) Jeg glemte å ta bilder før jeg rev av både mansjetter og kule

2) Jeg har bilder av etter :wink:

Utsagnet 1 om at z3spaken går rett på uten modifikasjoner er iallefall feil. den gikk rett på, men tok nedi mellomakslingen i R og 2.

Utsagn 2 om at dette var gjort på et kvarter med bilen på bukker stemmer nok heller ikke. Regn heller noen timer. Jeg brukte iallefall 1-2t, og det var med bilen på løftebukk. Det er jo ingen vanskelig jobb, men er mye tull med at "bolten" som binder sammen spaken og overføring fra girkasse gjerne sitter fast og gummien som skal tette hullet er vrien å få riktig på plass.

Men men... det gikk seg til på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sjekket realoem så er min girspake til z3 2,8. vet ikke om denne har forskjellig fra 1,9. Den er gjerne ulik da min ikke passet bolt on akkurat. Skal bøye staget i dag hvis jeg klarer å lure det av girkassen.. :wink:

Edit: har ikveld demontert overføringen og bøyd staget littegrannet, så da ble alt helt topp, og giringen meget tight og presis. Var greit å demontere staget og bøye i skrustikken. Brukte ikke noen mål, ble "sånn ca"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
snakker om z3 stenger å sånn, men jeg trodde da det bare var å kjøpe shotshift stang som var lagd til e36 jeg

Det kan du jo selvsagt gjøre, men z3 stengene er jo igrunn tilpasset e36 likegodt som en uoriginal sak. Jeg har forresten i senere tid bekreftet at det er forskjell fra z3 1,9 og z3 2,8. Da min bror kjøpte 1,9 og jeg har 2,8(m3) det er endel forskjell i vandringen på disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du jo selvsagt gjøre, men z3 stengene er jo igrunn tilpasset e36 likegodt som en uoriginal sak. Jeg har forresten i senere tid bekreftet at det er forskjell fra z3 1,9 og z3 2,8. Da min bror kjøpte 1,9 og jeg har 2,8(m3) det er endel forskjell i vandringen på disse..

Hvilken føles best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
En forlenget clutch-stopper en "kloss" under clutchpedalen som gjør at du ikke klarer å tråkke clutchen helt ned i govlet. Denne er justerbar slik at du stiller den slik at clutchen kommer akkurat i inngrep når den bunner på det nye bunnpunktet.

clutch_travel.gifclutch_travel_engage.gifclutch_travel_with_stop.gif

Kjøpes her: www.autowerks.com/xcart/customer/produc ... ctid=22015

Slitter en forlenget clutch-stopper mye på clutch`en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...