Gå til innhold

DIY - Shortshift E36


John H
 Share

Anbefalte innlegg

Riktig justerinn clutch stopper skal ikke slite noe i det hele tatt på clutchen. clutchen stopperen må justeres etter at bilen har gått litt og blitt varm. Jeg måtte ihvertfall justere den litt lengere inn.. hvis ikke ville bilen gå litt fremover når den ble varm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
Det kan du jo selvsagt gjøre, men z3 stengene er jo igrunn tilpasset e36 likegodt som en uoriginal sak. Jeg har forresten i senere tid bekreftet at det er forskjell fra z3 1,9 og z3 2,8. Da min bror kjøpte 1,9 og jeg har 2,8(m3) det er endel forskjell i vandringen på disse..

Hvilken føles best?

Nå er jeg ikke sikker på hvilken min er til, men er enten z3 2.8, M3, el z3M. Det er da 50% kortere vandring..

Hvilken som føles best, kommer litt an på. Jeg liker selvsagt min best da :) Z3 1.9 spaken føles slik som den orginale, bare kortere vandring. Mens min er mer fast og tung(les rå). Måtte også modifisere giroverføringen litt for å få min på(les tidl i tråd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte shortshift fra GS-bildeler i dag.

Det fulgte ikke med segerring til å feste den under (30mm)

Det må kjøpes separat i jernvare/rekvisita.

Ellers får man den ikke til å henge.

Kula satt bom fast i holder, se bilde i GS nett katalog.

Dette måtte jeg modifisere.

Vær svært forsiktig med hylsedelen da den tåler svært lite medfart før det blir merker i den.

( ville reklamert på delen om jeg skulle gjort det på nytt )

Sluttresultat ble svært kort og presis girvandring, litt tung- men det er litt av

Hva gikk modifiseringen ut på, har du bilder?

Har også en slik liggendes, men har ikke fått pakket den opp enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

ja, jeg har... var det no spes? funker bra den... er jo en orginal del..... men hvis du er som meg, og en til her på forumet, så slo jeg i stykker ringen rundt girstanga og bytta med en ny, slik at alt ble fast og fint... stressa som et @£$@ med å få den av.... før jeg visste hvordan det skulle gjøres... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har... var det no spes? funker bra den... er jo en orginal del..... men hvis du er som meg, og en til her på forumet, så slo jeg i stykker ringen rundt girstanga og bytta med en ny, slik at alt ble fast og fint... stressa som et @£$@ med å få den av.... før jeg visste hvordan det skulle gjøres... :-s

Må vel kanskje være litt forsiktig med det da. Men merker du mye forskjell fra orginal girstang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 2 months later...

etter jeg gjorde som trådstarter her, så har girstangen min blitt som en "rørepinne" følelse av å ha den i fri i alle gir, og sliter avogtil med å få bilen i revers da girstangen tar i midtkonsoll! hjelper og trykke girstangen hardt mot pasasjersete, og så dra den raskt tilbake og så trykke den opp i revers :roll: Har jeg bøyd staget imellom for mye kanskje? foringene som girstangen er festet i er sjekket, samme er klis på staget foran og bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...