Gå til innhold

Til alle bmw fans!

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

180px-BMW.jpg

BMW-symbolet slik vi kjenner det den dag i dag skal forestille en flypropell, der det blå representerer himmelen. Motivet og farvene er de samme som i det bayerske statsvåpenet.

Det visste ikkje eg, :oops:

Det visste jeg! :wink: Bortsett fra fra at fargene er hentet fra det bayerske statsvåpenet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW-symbolet slik vi kjenner det den dag i dag skal forestille en flypropell, der det blå representerer himmelen. Motivet og farvene er de samme som i det bayerske statsvåpenet.

Det visste ikkje eg, :oops:

Det visste jeg! :wink: Bortsett fra fra at fargene er hentet fra det bayerske statsvåpenet :roll:

Det med flypropellen er en myte. Jeg har en 4 sider lang artikkel skrevet av BMW Mobile Tradition med tittelen "The origin of the BMW logo - fact and fiction", hvor det konkluderes med at fargene hvit og blå er for å få fokus på Bayern. BMW-logoen er fra 1917, men linken til flypropell dukket ikke opp før i 1929, pga. dette bildet:

flugzeug_logo.jpg

Forøvrig er det noen unøyaktigheter i den Wikipedia-artikkelen angående BMW CCN, den blir omtalt som "BMW-Klubben", men det er MC-klubben i Norge som har dette navnet.

Edit: Oppdaterer Wikipedia-artikkelen omkring feil/mangler vedrørende BMW CCN jeg. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med flypropellen er en myte. Jeg har en 4 sider lang artikkel skrevet av BMW Mobile Tradition med tittelen "The origin of the BMW logo - fact and fiction", hvor det konkluderes med at fargene hvit og blå er for å få fokus på Bayern. BMW-logoen er fra 1917, men linken til flypropell dukket ikke opp før i 1929

Les denne artikkelen i Mobile Tradition live 1/2005 (Eng) - side 38-41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...