Gå til innhold

hvordan få senkesett skrevet i vognkort?

Pauls1
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte ta med tuv papiret til biltilsynet eg. Da ser de at nr på fjærer stemmer med det på papiret. Så måler dei avstand fra senter på nav og til skjermkant. De måla skriver de i vognkortet. Hvis du har breie felger på så kan det også hende at de tester om det er nok klaring til skjermbuen med maksimal belastning. Gjorde det på min, så da måtte eg valse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha med utskrift av 4hjuls kontroll.

Eg og...

Pluss at de hadde oppe bilen på bukk for å sjekke om fjærene hadde forspenning selv om bilen ble jekket helt opp. At de ikkje var løse eller lignende når demper er helt utstrekt... Og de kontrollerer nr på papir mot det som står på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt senkesett innskrevet i vognkort, har hatt med TÜV-papirene i bilen og det har vært nok. Selv den ene gangen jeg fikk påpekt ulovlig senkesett og skaffet nytt, med papirer så slapp jeg å få det inn i vognkort, jeg måtte bare vise papirene. De så ikke engang på bilen om fjærene faktisk var byttet, og om de var av samme type som papirene tilsa. Det var nok å henvende seg i resepsjonen, og forklare hva det gjaldt, gikk igjen etter hun hadde kopiert papirene. Til alt overmål fikk jeg kopien i retur...

Det er veldig stor forskjell på hva slags praksis som benyttes på de forskjellige veistasjonene. Jeg vil anbefale deg å få bilen EU-godkjent på et bilverksted, der du viser fram papirene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...