Gå til innhold

skiver og klosser, hvilket merke?


henry
 Share

Anbefalte innlegg

Bare noen tanker.....

Viss green-stuff klossene støver mindre, er det fordi de er hardere? og må de da ha større kraft fta caliperene for å bremse like mye som "mykere" klosser?

Viss dette er tilfelle, vil velbremsefordelinga bak/fremme forandre seg viss det ikkje er montert både bak og fremme(trommelbrems bak f.eks)

Meir bremsekraft bak vs. fremme, enn det originale oppsettet.....

Som sagt, bare noen tanker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen tanker.....

Viss green-stuff klossene støver mindre, er det fordi de er hardere? og må de da ha større kraft fta caliperene for å bremse like mye som "mykere" klosser?

Viss dette er tilfelle, vil velbremsefordelinga bak/fremme forandre seg viss det ikkje er montert både bak og fremme(trommelbrems bak f.eks)

Meir bremsekraft bak vs. fremme, enn det originale oppsettet.....

Som sagt, bare noen tanker.....

Hmmm... Minnes det er slik at de klossene bare er laget av et annen type stoff. Altså.. som som da støver en lysere (:?:) farge, eller kanskje mindre.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker for svar! :)

Pris er egentlig ikke så farlig, ute etter kvalitet og holdbarhet når jeg først gjør jobben, hører mange anbefaller Green Stuff her, er det kun klosser? får ikke skiver derfra å? måtte blitt Green Stuff klosser og brembo skiver da? GS som selger Green Stuff?

Er vel bånd på håndbrekket, så tenkte jeg skulle bytte de å kanskje når jeg først hadde det oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green stuff er typenavnet på bremseklosser ja, men produsten, som er EBC, produserer også skiver (og andre typer klosser). Tror skivene heter Turbogroove. Men vet ikke om du får igjen pengene i forhold til f.eks. Brembo Max.

Kjører selv på billige klosser fra OS/GS jeg.. FEBI Bilstein. Har funka helt flott lenge nå. Inkl noen mil på Vålerbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! hørte noen snakka om at de Green stuff klossene burde være varme for å oppnå optimale bremse egenskaper, dvs at de er tiltenk banekjøring hvor de vil holde en jevnt høy temeratur, spørs hvor bra de vil være til vanlig kjøring da...hvor stort sett klossene vil være kalde før du starter nedbremsingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greenstuff er gateklosser som riktignok skal tåle litt mer varme. Jeg kjører på de og merker egentlig liten forskjell fra de "orginale" som stod på før. Eneste er at mine hyler som besatt, men det er visstnok ikke normalen. Plager ikke meg så mye.

Det som derimot plager meg mye er hvor langt inn jeg må trykke pedalen før det virker skjer noe. Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har EBC turbogroove skiver på min bil med greenstuff/redstuff klosser. De støver ikke mye å fungerer virkelig bra! Redstuff er jo en baneklosse så noe kraftigere en greenstuff er ikke nødvendig.

Greenstuff klossene tåler opp til 650 grader. De støver svært lite, og fordi støvet ikke inneholder carbonstål kan det lett vaskes av felgene uten skrubbing og sterke kjemikalier :wink:

"Greenstuff klossene har ekstrem god bremseeffekt uten forvarming, og tar godt på kalde skiver, noe som gjør dette til en super vinterkloss i Norge"

http://www.motorsenteret.as/html/page_2 ... he=4552287

Anbefaler deg EBC skiver å greenstuff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både Red og GreenStuff på org skiver,til både bane og vanlig kjøring.

Min erfaring er at GreenStuff slites ganske fort,samt at de faktisk sprekker(!) på midten av klossen når de er halvslitt.Fikk byttet det første settet,men nr.2 sprakk også.... :evil:

Gikk etter det over til RedStuff,det ser ut til å funke bedre.Merker lite til at RedStuff trenger varme for å bremse bra.

Gjør oppmerksom på at dette er erfaringer fra en forholdsvis tung bil,M535i,med E34 540i bremser foran.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har jo han svensken her på forumet jeg kjøpte mine skiver av(brembo)

Rull litt ned på denne linken så ser du innlegget fra "ampe" det er han, han årdner masse bra skiver til BMW, men han er i USA om dagen hvis han ikke nettop har kommet hjem. send han mail eller noe. jeg betalte 1300 spenn for mine forran

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ter+bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både Red og GreenStuff på org skiver,til både bane og vanlig kjøring.

Min erfaring er at GreenStuff slites ganske fort,samt at de faktisk sprekker(!) på midten av klossen når de er halvslitt.Fikk byttet det første settet,men nr.2 sprakk også.... :evil:

Gikk etter det over til RedStuff,det ser ut til å funke bedre.Merker lite til at RedStuff trenger varme for å bremse bra.

Gjør oppmerksom på at dette er erfaringer fra en forholdsvis tung bil,M535i,med E34 540i bremser foran.....

Nå er faktisk alle klossene til EBC slisset da...det vil si at de er splittet på midten for kjølingens skyld. Greenstuff er genialt på den måten at de ikke trenger forvarmes, noe jeg har hørt Redstuff må. Men det er sikkert minimal forskjell. Prismessig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...