TOREBMW Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 alle trekker på smilet når jeg sier jeg syns lyde er litt viktig også..jeg har sett og hørt mange supraer som har en sån finfin lyd i dumpen.noe som vet.?lyd er viktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissa Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Du tenker på den kvittrelyden eller (fremfor pssh lyden:P)? Denne lyden kommer når du ikke har dumpventil, heller helt tette rør. Da går luften tilbake og gjennom propellen, og kvittrelyden kommer:) Jeg tror i det minste det er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Jeg vet ikke hvilken dump Supra har men jeg syns PPF 50mm-dump'en har sinnssykt fet lyd! Har du hørt den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Wastegate er det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Wastegate er det vel? Wastegate er noe helt annet. Det er en eksosventil som regulerer turbotrykket og har ingenting med dump-lyd å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 kvitrelyden kommer når overtrykket slår tilbake i turbon. (som nevt tidligere) det du kan gjøre er å ta av ventilen og presse en for stor skrue ned i slangen. Dette vil resultere til at trykket ikke har noe sted å gå og dermed bli ført tilbake samme veien det kom..... derav; kvitre, knegge, frrr - lyden og ikke pytssjjjh. PS: ikke bra for turbinen, men dog rå lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 mener å ha hørt at HKS har en dump som lager denne lyden, som slipper ut i pulser.. noen som kan bekrefte eller avkrefte det?? vil du ha den lyden så skaff deg en justerbar dump og still den meget hardt! da vil du få kvitrelyd på lave turtall/lavt trykk og pytsch lyden ved høyt trykk! Og det funker! Da er det heller ikke så skadelig for turboen! En jeg kjenner (ikke en kameat ) gjorde dette på sin veeport-ventil! Han shimsa opp sin dump med kronestykker! Det funka det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 hmmm.....kanskje jeg skal prøve det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Wastegate er det vel? Kan ikke tenke meg at det er wastegate på supra, med wastegate tar det jo mye lengre tid å bygge opp turbotrykket, da wastegaten slipper eksosen forbi snurren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Wastegate er det vel? Kan ikke tenke meg at det er wastegate på supra, med wastegate tar det jo mye lengre tid å bygge opp turbotrykket, da wastegaten slipper eksosen forbi snurren. Alle turbobiler har jo wastegate, hvis ikke så får du et ganske usunt ladetrykk... Så bruker man en skikkelig boost controller i tillegg om man ikke har det innebygget i sprutet da. Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Blæh.. Alle turbobiler har wastgate. Uten den går motoren til helvete med en gang. Og den lager en plystre lyd... For noen år siden fantes ikke dump ventiler men wastgate har det alltid vært. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet November 17, 2005 Forfatter Share Skrevet November 17, 2005 alle har wastegate ja.men jeg hadde ifjor en slik rfl dump.men da hørtes det ut som nsb bare..en sånn busslyd pssjj..kjedelig.men også wastegaten lager lyd.om han har ekstern da.men lager ikke store lyden siden den går i eksos.men skal prøve å få tak i den hks dump da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Hvordan skal en wastegate få laget lyd egentlig? Enten den er intern eller ekstern, slipper den bare eksos FORBI eksos-imprellen og ut i eksosen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Wastegate er det vel? Kan ikke tenke meg at det er wastegate på supra, med wastegate tar det jo mye lengre tid å bygge opp turbotrykket, da wastegaten slipper eksosen forbi snurren. Hvorfor tar det lengre tid da? Wastegaten er jo stengt helt til du får trykket WG-klokka er innstilt på. Først da åpner den og slipper ut OVERFLØDIG trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Wastegate er det vel? Kan ikke tenke meg at det er wastegate på supra, med wastegate tar det jo mye lengre tid å bygge opp turbotrykket, da wastegaten slipper eksosen forbi snurren. Hvorfor tar det lengre tid da? Wastegaten er jo stengt helt til du får trykket WG-klokka er innstilt på. Først da åpner den og slipper ut OVERFLØDIG trykk. Nei den åpner gradvis slik st den er helt åpen når du får det trykket den er innstillt på! Har du boostcontroller så holder den wastegaten stengt helttil du når forhåndsinnstillt trykk=mye raskere spool-up. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå