Gå til innhold

noen som vet hvilken dumpventil som brukes i toyota supra


TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

kvitrelyden kommer når overtrykket slår tilbake i turbon. (som nevt tidligere)

det du kan gjøre er å ta av ventilen og presse en for stor skrue ned i slangen. Dette vil resultere til at trykket ikke har noe sted å gå og dermed bli ført tilbake samme veien det kom..... derav; kvitre, knegge, frrr - lyden og ikke pytssjjjh.

PS: ikke bra for turbinen, men dog rå lyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha hørt at HKS har en dump som lager denne lyden, som slipper ut i pulser.. noen som kan bekrefte eller avkrefte det??

vil du ha den lyden så skaff deg en justerbar dump og still den meget hardt! da vil du få kvitrelyd på lave turtall/lavt trykk og pytsch lyden ved høyt trykk! Og det funker! Da er det heller ikke så skadelig for turboen!

En jeg kjenner (ikke en kameat :wink: ) gjorde dette på sin veeport-ventil! Han shimsa opp sin dump med kronestykker! Det funka det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wastegate er det vel?

Kan ikke tenke meg at det er wastegate på supra, med wastegate tar det jo mye lengre tid å bygge opp turbotrykket, da wastegaten slipper eksosen forbi snurren. :o

Alle turbobiler har jo wastegate, hvis ikke så får du et ganske usunt ladetrykk... :roll:

Så bruker man en skikkelig boost controller i tillegg om man ikke har det innebygget i sprutet da.

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle har wastegate ja.men jeg hadde ifjor en slik rfl dump.men da hørtes det ut som nsb bare..en sånn busslyd pssjj..kjedelig.men også wastegaten lager lyd.om han har ekstern da.men lager ikke store lyden siden den går i eksos.men skal prøve å få tak i den hks dump da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wastegate er det vel?

Kan ikke tenke meg at det er wastegate på supra, med wastegate tar det jo mye lengre tid å bygge opp turbotrykket, da wastegaten slipper eksosen forbi snurren. :o

Hvorfor tar det lengre tid da? Wastegaten er jo stengt helt til du får trykket WG-klokka er innstilt på. Først da åpner den og slipper ut OVERFLØDIG trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wastegate er det vel?

Kan ikke tenke meg at det er wastegate på supra, med wastegate tar det jo mye lengre tid å bygge opp turbotrykket, da wastegaten slipper eksosen forbi snurren. :o

Hvorfor tar det lengre tid da? Wastegaten er jo stengt helt til du får trykket WG-klokka er innstilt på. Først da åpner den og slipper ut OVERFLØDIG trykk.

Nei den åpner gradvis slik st den er helt åpen når du får det trykket den er innstillt på! Har du boostcontroller så holder den wastegaten stengt helttil du når forhåndsinnstillt trykk=mye raskere spool-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...