ChrZZ Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Samt at han er 23 år, og kjæresten er 15/16 år
hagenisse Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Øhhh, er ikke det der å gå litt vel langt..?
ChrZZ Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Tenkte du på all infoen som det ble kommet med i noen innlegg over, eller aldersforskjellen?
bimmerdude Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Derfor hjelper det lite å blokke en IP adresse siden de fleste bruker ISP'er. Hehe.. og da kan du kanskje fortelle hva resten bruker? Er ikke alle som bruker ISP nei hvis det er du prøver å fortelle meg. Og hvis du har jobbet med slikt burde du hvertfall vite det. Du sier mye rart selv Ja, det kan godt være, men jeg prøver ihvertfall å holde kjeft når jeg ikke har den fjerneste anelse om hva det går i. Du gjorde det nemlig med ovenforstående innlegg så åpenbart at du er så langt ute på jordet at jeg ikke gidder å forklare hvordan det fungerer engang.. Jeg har veldig god greie på det meste innen data men skrev noe før jeg hadde tenkt meg helt om. Og jeg fikk med meg at du hadde jobbet med det første gang du skrev det. Men jeg har rett i det jeg sier uansett. Og er ikke deg jeg forteller det til men er andre her som ikke har så greie på data og er kjekt for dem å lære litt også. Jeg har tross alt høgskole utdannelse i det her så hold kjeft folkens. Jeg kan sikkert mye om data som ikke du kan så snurr inn litt. Måten du henger ut folk på er helt tragisk. At en "sjef" på ett forum holder på sånn Går til personangrep hele tiden.. oppfører deg som en drittunge av og til. [...dette var nesten litt underhaldning i !!!Dersom ein er inne på dette så vart det avslørande for bimmerdude stakkar. Hva var avslørende? At jeg sa noe feil i farta? Skjerp deg!
Kjetil Sømme Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Hjelper ikke så mye å blokke en IP adresse. Med litt tids mellomrom skiftes ip adressen fra ISP. Snakker ikke om DHCP her. Hva snakker du da om? Du slutter visst aldri å si rare ting.. Enig ned Gunnar, DHCP-serverne vil i utgangspunktet gi samme ip hvis den er tilgjengelig (selv etter at "modemet" har vært frakoblet en stund). Hos f.eks. UPC, har man som regel samme IP i opptil et år (lengste jeg har sett). Men bruker man analog eller ISDN-linje, har man nesten uten unntak forskjellig IP-adresse hver gang.
bimmerdude Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Du gir jo selv eksempel på det motsatte der. Så du kan ikke si at du er enig med Gunnar. Telenor f eks skifter IP adresse til folk faktisk ganske ofte. Og da snakker jeg om ADSL. Dette er bla for at folk ikke skal lage webserver og ftpserver osv. Mulig det blir ny IP adresser hver gang man kobler ned og opp ADSL modemet også. Saken er at han kan lage nytt brukernavn og logge inn fra andre steder også. Så hjelper ikke mye å blokke IP.
BimmerKing Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Du er ikke snau Jonte... Hehe. Her var det litt info å ta tak i....
bimmerdude Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Jepp.. stakkars fyr hehe Håper ikke alt er missforstålser nå da.. når dere har hengt han ut her.
Remi Berg Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Jeg har netopp gjennomført en handel med team turtall, der jeg var selger. Han kjøpte en M3 look vinge av meg. Han nektet å betale på forskudd, men han hentet ut pakken som ble sendt i oppkrav. Jeg skriver ikke dette for å beskytte noen, men det kan være til opplysning om han kjøpte den av meg for å tjene seg noen kroner på videresalg.
M3Cecotto Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Er det ikke nok ot nå, dere som diskuterer IP? Finnes som sett tidligere i posten, annen måte å skaffe info om folk på
bimmerdude Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Info er ikke noe problem å finne gjennom IP adressen. Men det er etter at det har blitt Politisak av det. ISP'ene har logger på hvem som har tildelt en IP adresse til hvert tidspunkt. Selv om du blir tildelt en adresse tilfeldig av og til. Det kan være kjekt hvis dere saksøker han slik at dere har flere beviser i saken. Det jeg pratet om var blokking. OK nok OT nå hehe
Kjetil Sømme Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Du gir jo selv eksempel på det motsatte der. Så du kan ikke si at du er enig med Gunnar.Telenor f eks skifter IP adresse til folk faktisk ganske ofte. Og da snakker jeg om ADSL. Dette er bla for at folk ikke skal lage webserver og ftpserver osv. Mulig det blir ny IP adresser hver gang man kobler ned og opp ADSL modemet også. Saken er at han kan lage nytt brukernavn og logge inn fra andre steder også. Så hjelper ikke mye å blokke IP. Sukk. Saken er at en DHCP-server som default vil gi et nettverkskort (som det jo også er inni et ADSL-modem/Kabel-modem/router) den samme adressen hver gang. Den lager en tabell med referanse til MAC-adressen på nettverkskortet mot tildelt IP-adresse. Hvis det f.eks. blir støy på linja fordi en bil med dårlige pluggkabler stopper ved siden av en koblingsboks langs veien, så vil modemet ofte "reforhandle" (handshake) til en ny hastighet pga støy. Dette kan ta noen få sekunder, noen ganger uten at kunden merker dette selv under surfing. Da er det greit at man får samme adresse for at ip-pakkene skal komme frem umiddelbart etter "reforhandlingen". Selvsagt går det bra å bytte ip-adresse innimellom, og det er ikke umulig at de mest uvennlige ISP'ene tvinger DHCP-serverne til å gi klientene nye adresser når leietiden går ut (et nettverkskort som får en DHCP-adresse, leier denne for en bestemt periode som administrator bestemmer). Men jeg har ikke sett at dette skjer ofte hos mine kunder og bekjente.
Jonte Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Jeg har Telenor ADSL, og jeg får nye IP adresse hver gang jeg kobler av og på ADSL nettet mitt. Nå har jeg en router hjemme, som holder meg koblet til nett helt til det blir brutt igjen. Jeg har hatt tilkoblinger som har vart svært lenge i strekk. Her i Nord er Nextgentel på telenor nett, og jeg trur de praktiserer samme løsning som Telenor ADSL, altså. Ny IP ved ny oppkobling. Hos noen ISP'er (Internet Service Provider som f.eks Telenor, Catch, etc - for folk som ikke skjønner ) får man tilbud om å kjøpe fast IP adresse til en ekstra sum i mnd/året. Anngående dette å blokker en IP adresse fra et forum, så blokker man vel IP Mask'n? Og enda han kobler opp på ny, så vil fortsatt IP Mask'n hans forbli den samme og han vil ikke komme inn på forumet. Dette er vel praktisert på Bilforumet.net med RDL, for de som kjenner til han. Dere som har mere innsikt enn meg må gjerne korrigere dette, men jeg synes å huske at det er noe mere enn bare siffrene i IP adressen som identifiserer en nettbruker. Man har jo selvsagt MAC adressen som ligger i et NIC (nettverkskort) da, men den kan man jo bytte ut så fremt man bytter NIC. Anngående infoen jeg har funnet fram, så er den vel kanskje litt på eller over kanten.. Men, det er jo klart at mannen prøver å lure folk, og da får han bare ha det så godt. Noe av infoen gir jo også et inntrykk av hvordan fyr man egentlig har med å gjøre. Pengene er nok brukt opp allerede, dessverre..
Kjell Rune Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 jeg sendte 2 stk fangere i oppkrav til en fyr her inne. så d skal ikke være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå