Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns infoen til Jonte var til mye hjelp.

Og syns han kan ha seg selv å takke mtp og å ikke forklare seg, har sendt han pm men får ikke svar, han slår av telefon og blokker msn.

Men TeamTurtall, hvis du ser dette, kan du ikke bare sende oss pengene tilbake så er vi ferdige med dette?

• Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

PS. Jeg vedder en femmer på at Teamturtall er 23 år og gjerne vil gjøre opp for seg snart. :lol:

Det var en grunn til at jeg bare skrev det jeg skrev i går. Innlegget til Jonte er nok litt drøyt og hadde passet best som PM til de som han skylder penger. Men kanskje litt rart at han ikke har forsvart seg selv litt her nå som alt er brettet ut? Trodde alle uskyldige gjorde det... :-k

Skrevet

Altså... skjønner han ikke at det han har gjort at er -svindel- og har en veeeeldig fin strafferamme for?

Så mye bevis, og forskjellige personer, så har man en fin sak imot han. :roll:

Skrevet

Som jeg sier selv, så er det nok litt drøyt, MEN han har vel kun seg selv å takke? Han har hatt muligheten til å fikse opp for seg. Nå vet jo folk hvem han er hvertfall.. Det er jo ingen tvil om at han sikkert trenger pengene han har fått for varene sine, til å overleve f.eks? Og det er jo heller ingen tvil om at han faktisk gjorde dette bevisst for å svindle de som er blitt lurt og helst flere. Mere penger i kassa! Jeg tok iniativ til å hjelpe de som er blitt lurt, og nå har de kanskje litt å fare med? Eller hva? Kanskje de klarer å få pengene sine?

Anngående handel med Forskuddsbetaling/Postoppkrav så kjøper/selger jeg nesten alltid med forskuddsbetaling. Fordi det er sånn det skal være. Man betaler først, så får man varen. Er man ikke helt stokk dum så går det som regel greit. Bilder av varene, info om selger, og andre garantier. Det holder som regel i massevis. En god garanti er at brukeren er medlem av et forum som dette, og er aktiv, da kan han ikke lure deg, uten å bli driti ut.

Og jeg forstår folk anngående postoppkrav. Man pakker en vare, sender i postoppkrav og betaler frakt på masse kroner, også får man varen 1 mnd etterpå i retur for at kjøper ikke har tatt i mot denne. Man må ordne med nytt salg og har tapt mange potensielle kunder på denne måneden. Pengene er en ting, men alt stresset rundt det er noe annet. Se ann folk du handler av, så går det nok helt greit.

Skrevet

Huh? Starte modemet på nytt? Jeg har og Telenor og det er måneder mellom hver gang linja går ned. Dermed har jeg også samme ip i måneder..

Hos meg er det hver 14 dag ca.

Poenget er at du kan restarte modemet og da får du ny IP adresse og da er du ikke blokkert lenger.

Skrevet
Poenget er at du kan restarte modemet og da får du ny IP adresse og da er du ikke blokkert lenger.

Er du helt sikker på dette? Jeg mener det finnes andre måter å blokker en bruker på enn bare IP'n.

Skrevet

Nei jeg er ikke helt sikker på det Jonte men jeg tror det.

Er ikke alle som bruker ISP nei hvis det er du prøver å fortelle meg.

Og hva bruker de da for noe om jeg tør spørre?

Jeg snakker om direkte tilkobling til Uninett ja.

Og jeg tok ikke feil jeg bare tenkte meg ikke om. Er litt lenge siden jeg har hatt om det her faktisk.

Men nå har jeg drevet mest med lokalnett og det er det jeg tenker på i forbindelse med dynamiske adresser.

Og resten av det du babler om kan jeg fra før av.

Skrevet
Jeg snakker om direkte tilkobling til Uninett ja.

Uninett er også en ISP, og også de går via NIX. I realiteten er det kun ISPer som er tilknyttet NIX, og alle andre til disse ISPene igjen. Dessuten er dette som sagt kun for trafikk innen Norge. For at en ISP tilknyttet NIX skal ha linje ut til resten av internett må den også enten ha egne linjer eller benytte seg av en annen ISP igjen. Så alle vanlige internettbrukere sitter på nett via en ISP.

Og resten av det du babler om kan jeg fra før av.

If you say so.. Som dataingeniør skulle det jo mildt sagt bare mangle.. :)

PS: BRB må restarte modemet!! 14 dager siden sist.. (stjålet av hagenisse)

Skrevet

Eg mener det er rett å rimeleg å "henge" ut en person/personer som svinder på denne måten her, det pga dette øydelegger mye tillit til kjøp og salg.

Og om ikke jonte hadde gjort dette er det sikkert en anna som hadde gjort dette.

Det hjelper lite å blokke han som bruker pga sånne "svindlere" logger seg på med andre navn og fra andre maskiner og nett, tviler på dei er så dum at dei ikke vet hvordan.

Så for min del er det helt OK å henge dei ut.. :!::!:

Herregud eg hater sånne folk som øydelegger for andre :evil::evil:

Skrevet

Bilen, som kom kjørte i retning byen, er blitt betydelig skadd. Den stod på tvers i venstre side av veibanen, og hadde store skader på passasjersiden

Store skader :lol: tro om han mistet lappen også?

Er det ikke 50 sone der?

Skrevet

jeg er hvertfall helt enig at man burde legge ut mer info om deg selv, men kun til en viss grad, etter den episoden som var på bilforumet da de cossiene blei stjålet burde ikke få skje igjen...

Jeg har forøvrig hatt tyveri hjemme rett etter jeg kjøpte e21`n, da blei panseret stjålet og jeg har stoppet folk som har rygget bak verkstedet med henger...

Jeg kan ikke si at dette er noen som er her inne på forumet, men det er jo en mulighet for det... har ikke tru på at det er noen av kameratene mine hvertfall...

Så jeg dreit meg kanskje litt ut ved å legge ut fullt navn m.m her, men har nå alarm og hagle :wink:

men er det ikke mulig å ha en viss kontroll?, eks at man må aktivisere medlemskap her via en kode tilsendt på sms, men det blir kanskje litt mye styr, men en liten kontigent hadde kanskje hjulpet litt.. jeg er hvertfall villig til å betale litt for å få dette forumet mer "seriøst", dette forumet er gull verdt!

Eller vi kunne kanskje sperret kjøp & salg delen, slik at alle som skal selge noe her må være registrert med fullt navn og adresse...

Er dette noe som kan fikses da Gunnar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...