R.T.S Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 utstyrt med alarm og tracker så jeg er ikke så veldig nærvøs. Når man har tracker er det ikke spesielt gunstig og opplyse om det da den mister litt effekt når folk vet om det.
Endre Hånde Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Kanskje et ekstremt dumt spørsmål, men er ikke ISP det samme som Internet Service Provider? Altså dem som leverer linjen?
Kjetil Sømme Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Kanskje et ekstremd dump spørsmål, men er ikke ISP det samme som Internet Service Provider? Altså dem som leverer linjen? Jo, det er helt riktig. En ISP er den som sørger for at du har internett-tilkobling. På samme måte som det er f.eks. Rimi som gir deg melk, men den kommer egentlig fra Tine, og fra en gård på landet og fra en ku der et sted. Men Rimi er den du forholder deg til (på samme måte som ISP).
Endre Hånde Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Å da må jo alle som har internett, vere tilkoblet til en isp ikke sant?
Kjetil Sømme Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Det stemmer, eller så sitter man hos en ISP allerede (hvis man jobber der f.eks.).
bimmerdude Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Jeg tok en liten test på de IP greiene og resultatet kan dere se selv her: http://bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/mel ... ?Id=253151 Kjetil Somme du er alt for personlig i dine uttaleleser. Du vet ingen verdens ting om hva jeg kan eller ikke kan og det bryr ikke deg i det hele tatt. Jeg synes heller ikke at en Høgskoleutdannelse i data er så mye å skryte av ettersom jeg synes foreleserne var direkte kunnskapsløse men det er en annen sak. Var omtrent jeg som måtte undervise dem og det er ikke riktig. Og det med nettverk har ikke interisert meg så fryktelig mye i det siste året. Om hvem som kan mest om ditt og datt er ganske barnslig å diskutere er det ikke? Jeg tror de som går til personangrep er ganske usikre på kunnskapen sin.
Gunnar Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Jeg tok en liten test på de IP greiene og resultatet kan dere se selv her:http://bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/mel ... ?Id=253151 Måtte du virkelig legge inn innlegg på et forum for å se IP-adressene dine? Blir helt oppgitt jeg. Tror vi legger dette dødt her og nå. Og hva er det egentlig du har vist? Slikt kommer jo HELT an på hvilken ISP du er tilknyttet til, og hvilket nett innad der du er tilknyttet til. De kan ha en haug med forskjellige ranges for hver lokasjon, og dermed også forskjellige konfigurasjoner. Og selv om du bytter IP-adresse har jeg ingen problemer med å sperre deg ute. Jeg synes heller ikke at en Høgskoleutdannelse i data er så mye å skryte av ettersom jeg synes foreleserne var direkte kunnskapsløse men det er en annen sak. Var omtrent jeg som måtte undervise dem og det er ikke riktig. Hva slags skole gikk du på egentlig...?
Oxyopia Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Kanskje noen på forumet på hw.no kan avklare dette om IP for en gangs skyld? Tviler ikke på kunnskapen deres, men det sitter jo et par "nerder" der som kan litt av hvert
bimmerdude Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Nei jeg måtte ikke det gunnar. Men jeg skulle bevise det for folket også! Okey du kan stenge folk ute uten å blokke IP adresse? Kan du være så snill og forklare meg hvordan du gjør det? Jeg gikk på en helt vanlig offentlig Høgskole og på ett Universietet. Hvordan det?
hagenisse Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Hva skulle du bevise? At du fikk ny ip? Det trodde jeg på fra før av Det betyr dog ikke at alle gjør det.
Highway61 Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Jeg har solgt mye stasj, og jeg har aldri opplevd at kjøperen ikke henter pakken. Men uansett, hvis du forhåndsbetaler en vare på 1200,- å ikke får varen, så er du 1200 i minus. Hvis du selger en vare å kjøperen ikke henter den, så er du kansje 200,- i minus. Du kan altså ha 6 slike "bommerter" før du har tapt like mye som da du forhåndsbetalte. Ja, men jeg sa aldri at jeg gjorde det samme når jeg var kjøper. Selv om 200,- ikke er så mye i forhold til 1200,- blir det ikke noe bedre å kaste 200,- ut av vinduet.
bimmerdude Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Jepp Hagenisse. Nei jeg har aldri påstått at alle gjør det.
Kjetil Sømme Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Jeg tok en liten test på de IP greiene og resultatet kan dere se selv her:http://bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/mel ... ?Id=253151 Kjetil Somme du er alt for personlig i dine uttaleleser. Du vet ingen verdens ting om hva jeg kan eller ikke kan og det bryr ikke deg i det hele tatt. Jeg synes heller ikke at en Høgskoleutdannelse i data er så mye å skryte av ettersom jeg synes foreleserne var direkte kunnskapsløse men det er en annen sak. Var omtrent jeg som måtte undervise dem og det er ikke riktig. Og det med nettverk har ikke interisert meg så fryktelig mye i det siste året. Om hvem som kan mest om ditt og datt er ganske barnslig å diskutere er det ikke? Jeg tror de som går til personangrep er ganske usikre på kunnskapen sin. Whatever! Det var du som kalte meg for fjott. Du får kjappe deg å bytte ip, ellers kan du jo bli utsatt for et DDOS angrep....
Gunnar Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Okey du kan stenge folk ute uten å blokke IP adresse? Har jeg sagt det noe sted? Må blokkere IP, men selv om han bytter adresser har jeg ingen problemer med å holde ham ute. Vanligvis er det dedikerte ranges til det og det stedet, og brukeren det gjelder er intet unntak. Han har vært inne med fire-fem forskjellige adresser, og alle matcher et spesielt mønster, og selv om han får nye adresser vil de sannsynligvis være på samme blokkene, slik at det ikke er noe problem. Sitter man _veldig_ lokalt kan selvfølgelig MAC-adresse blokkeres, men det nytter jo ikke via nettet. Jeg gikk på en helt vanlig offentlig Høgskole og på ett Universietet. Hvordan det? Lurte bare på hvilken.. MEN... Har fått forespørsel på PM fra en av de som har blitt lurt om vi ikke kan holde diskusjonen IP-fri, og jeg er enig. Jeg tenkte på å skille det ut, men det ble bare et salig rot fordi mange har svart på forskjellige ting i samme innlegg, så det hadde blitt en helt surrete tråd.
mAZE Skrevet November 22, 2005 Skrevet November 22, 2005 Synes denne var fin jeg da: "selv etter at "modemet" har vært tvangspulet en stund" Hehe.. Ja, det var den OT ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå