Endre Hånde Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 en tt-o1 er jo ingen racer, men en grei bil og begynne med siden den ikke har så mye innstillingsmuligheter. Jeg har kjørt en del timer med 14turn på tt01 og det eneste som har blitt utslitt er drevet på motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Du vet sikkert hvordan du kommer til Spydeberg fra Moss, men just in case, her kommer en kort forklaring: Riksvei 120 mot Våler, etter brua ta til venstre mot Elvestad. Når du kommer til Elvestad, ta til høyre. Følg nå bare E18 i mellom 5-10 min. Ta av til venstre rett før Spydeberg, inn på industrifelt, hold venstre, første tomt/innkjøring venstre, da kan du ikke unngå å se det. Det er ikke sikkert det er så mange folk der da pga løp i Rakkestad, men det er kanskje like greit å teste når det er lite folk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 18, 2005 Forfatter Share Skrevet November 18, 2005 Ja men det er fint.. Har jo gps... kan du adressa? Jeg har i grunn kjørt i stykker orginal motoren da... Men kan jo ta alt sammen med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 en tt-o1 er jo ingen racer, men en grei bil og begynne med siden den ikke har så mye innstillingsmuligheter. Jeg har kjørt en del timer med 14turn på tt01 og det eneste som har blitt utslitt er drevet på motoren.. De bilene som ikke kan justeres så mye er ofte natta å kjøre. (Jeg snakker nå om inne på teppe med baneskillere og layout, annerledes om man bare gasser litt frem og tilbake på asfalten) Men det er utrolig vanskelig å komme med gode råd når man ikke kjenner biltypen, derfor er alle hjertelig velkomne til klubben. Spør de erfarne om tips og hjelp, sier sjelden nei til folk som spør om hjelp. Igjen, hvis man er interessert, sjekk gamle linker på OsloMK og se om det er en klubb der du bor. Det er mange klubber i Norge i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Min erfaring med RC er begrenset til kjøring i gata og off-road.. Hadde (eller har fortsatt) en Kyosho 4WD elektrobil. Byttet vel motor 3-4 ganger tror jeg, med den første holdt batteriene 30 min eller noe, med den som står i nå holder den bare 5 min, men går bra. Det holdt ihvertfall bra da jeg drev med detta, som er en del år siden nå. Kjørte også en god del med en beltebil, en grom elektrobil med 4hjulsstyring og en Nikon Monstertruck. Tror alt står hjemme hos foreldrene mine fortsatt. Mener det har hoppet ut en drivaksling på Kyoshoen. Sånn type 30cm alle sammen. Det er vel noe man heller får ta opp igjen om man en gang i tiden får en liten tass... Har forresten en i klassen som kjører noe elektroløp rundt forbi i landet, Jørn hetern, kanskje du kjenner ham, Langemann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Her går det offroad med Savage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Hehe, Jørn Borgevad AKA KingSnake Racing? Edit: (Hvis det er han... kjenner han ikke personlig, men av omdømme og rykte, skikkelig morsom fyr, lager liv rundt seg og kjører en del el-løp ja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Har en Kyosho V-one RR med 2.11 ccm3 motor og litt over 1,5 hk. 28000 o/min og girer til andre gir i 65 km/t. Går veldig bra,begynner å bli ett par år gammel nå men fremdeles pigg som faen. Veldig tøft å kjøre på banen her i grenland(geiteryggen) Her er Chassiet jeg har med andre hjul Her er body som absolutt ALT er justerbart av vinkler og hjul/bremser/gir/klutsj/4wd +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Hehe, Jørn Borgevad AKA KingSnake Racing?Edit: (Hvis det er han... kjenner han ikke personlig, men av omdømme og rykte, skikkelig morsom fyr, lager liv rundt seg og kjører en del el-løp ja) Haha, helt korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 Bare småbiler her jo... Uff... (utenom den Savagen da, den er jo konge.) Har selv hatt endel monstertrucker, asfalt og grus 1/8... skal det være mindre enn 1/8, så kjører vi Mini-Z heller. Ble lei av å justere på de nitro-motorene, så har nå gått til innkjøp av 1/5 FG-Marder (buggy) med 25cc motor som går som en drøm på vanlig bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 hva koster dette her da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 Same ol' story, Pedi... smaken er som baken. Jeg kjører kun racing-klasser og får utrolig mye ut av det. Det å stå å bare kjøre frem og tilbake utfor et hopp finner jeg ikke så spennende lenger. BTW: Nitromotorer er ikke vanskelige å få til. MEN, krever mye vedlikehold/bytte av slitedeler (råde/lagre). Det er også vikitg at alle O-ringer er tette. Er det flere som kjører Track klasser her? (Vet om en som kjører 1:5 Touring..., men han kan si det selv om han har lyst ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 hva koster dette her da ? Alt fra 1.500,- (mini-z, som Pedi snakket om her) til ca. 15.000,- for den klassen jeg kjører. Men da er det bare regnet med 4 sett hjul og bare basic ting av hva man trenger. men en morsom klasse, og den største i Norge i dag er: 1:10 200mm fueltouring. Her koster alt litt mindre enn i 1:8 Track, går litt saktere, er ikke så rått, men masse morro. Nybegynnere anbefaler jeg alltid å kjøpe brukt, da slipper man med halve prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 En TT01 får du fra tower for 1200 inkludert styring og batterier ink moms og frakt. Var ivertfall det for 3 mnd siden. Lurer på og kjøpe savage 25 le på nortrading da, ca 5300. RTR Tror der hadde vert gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 BTW: Nitromotorer er ikke vanskelige å få til. MEN, krever mye vedlikehold/bytte av slitedeler (råde/lagre). Det er også vikitg at alle O-ringer er tette. Tja.. Det spørs hvordan du ser det da... Desto feitere motorer en har desto vanskeligere er de å tune. Har byttet mine slitedeler gjennom åra ja, kan du si. BTW.. Ser du anbefaler nybegynnere å kjøpe brukt... Eg meiner det motsatte. Kjøp nytt, og sett deg inn i hva de enkelte delene er. Ikke kjøp en ihjelskrudd møkkabil, der ingenting er på plass... Been there, done that. Kjøpte brukt første bil, og påkostet den en "million"... Har aldri angret så mye i hele mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå