Aama_Racing Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Da har jeg så smått begynt og hamstre deler..Var og hentet girkasse i går, overhalingen av denne begynner straks! Ble en E36 M3 kasse, som jeg håper at går på en M10 uten alt for mye trøbbel.. Noen som vet om bolt sirkel, diameter på aksler osv. passer? Blir bestilt nye synkro ringer til denne snart, da disse ikke er helt gode. Ellers skal jeg snart begynne på motoren, en 2liter M10 som skal "hores" opp litt.. Hvis vi sier rundt 450hk, må jeg da ha pyramide ringer, eller holder det med o-ringing? Holder det med ned dreide stempler, eller lønner det seg i lengden og kjøpe smidde? Takk for svar! Vil tro det holder med o-ringing, men pyramideringer er definitivt sterkere, og tror jeg hadde satset på smidd innmat, dreide stempler holder mest sannsynlig vis litt, men på lånt tid vil jeg tro.. kan fort bli dyrere en smidde stempler og h-profil råder.. lykke til:) har stor tro på en 02 med M10 turbo og myyye gamp:)
SteffenM2 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Da har jeg så smått begynt og hamstre deler..Var og hentet girkasse i går, overhalingen av denne begynner straks! Ble en E36 M3 kasse, som jeg håper at går på en M10 uten alt for mye trøbbel.. Noen som vet om bolt sirkel, diameter på aksler osv. passer? Blir bestilt nye synkro ringer til denne snart, da disse ikke er helt gode. Ellers skal jeg snart begynne på motoren, en 2liter M10 som skal "hores" opp litt.. Hvis vi sier rundt 450hk, må jeg da ha pyramide ringer, eller holder det med o-ringing? Holder det med ned dreide stempler, eller lønner det seg i lengden og kjøpe smidde? Takk for svar! Vil tro det holder med o-ringing, men pyramideringer er definitivt sterkere, og tror jeg hadde satset på smidd innmat, dreide stempler holder mest sannsynlig vis litt, men på lånt tid vil jeg tro.. kan fort bli dyrere en smidde stempler og h-profil råder.. lykke til:) har stor tro på en 02 med M10 turbo og myyye gamp:) Hei! Får håpe pyramide ringing ikke er alt for dyrt da. O-ringing koster jo ikke allverden så. Blir vel smidde stempler også, best og gå for noe som holder med en gang.. Takk for svar!
SteffenM2 Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Har begynt så vidt på bakstillingen nå, denne skal demonteres, alt blir nytt, blir sveiset nye fester til fjører, og litt div. Vet ikke helt om jeg skal pulverlakkere, eller om jeg bare skal bruke lakk?
Rogern Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 M5 kassa paser jo rett på m10 motorn, blir det ikke mye jobb å bygge om en m3e36 kasse?
SteffenM2 Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 M5 kassa paser jo rett på m10 motorn, blir det ikke mye jobb å bygge om en m3e36 kasse? Er ikke heelt sikker.. S14 har samme boltsirkel som M10, har den ikke?
Rogern Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 M5 kassa paser jo rett på m10 motorn, blir det ikke mye jobb å bygge om en m3e36 kasse? Er ikke heelt sikker.. S14 har samme boltsirkel som M10, har den ikke? s14 har samme som m10 og m5 ja e36m3 kassa passer m20 m50 s50
TSL Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 hvis du skal ha drifting bil er jo gassrespons en vesentlig sak. hvorfor går du ikke for en litt godt trimma s14. dette er jo mye mere holdbart en m10 turbo, og du får en syk gassrespons. tror det blir mye skruing på den turbo motoren m tia. det blir nok en del jobb for og få på e36 kassa. den stemmer ikke overens i det heletatt. da må du kappe clutch huset og sveie på et med riktig boltmønster. det koster mere en det smaker.
oddis Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Spenstige planer! 450hk er temmelig mye av en M10 (jada, hold F1 diskusjonen utenom), så det trenges rimelig heavy duty utstyr å hente ut såpass. Nå har jeg aldri sladda med 02, men skal man tro de som har gjort det er den temmelig ustø. "Som å kaste ei slegge med skaftet først" har jeg hørt . Da ville jeg definitivt ha minst mulig turbolagg. Ville gått for en svær sugemotor jeg også, med maks kontroll på gassrespons/oppførsel. En M10 med en samstemt liten turbo med minimal lagg tror jeg også ville ha funka bra. Man må egentlig bare prøve å sladde selv, å finne ut hva man er komfortabel med. Drifting krever sinnsyk feeling og guts (høres nesten ut som jeg vet hva jeg snakker om, noe jeg ikke gjør ) Lykke til!
H_Vatn Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 en kompis her har 02 turbo. den er det helbur bøttestoler osv i alt godkjent i vognkort. han kjører s14blokk m10 topp smidd innmat osv. eneste han kjører sindt er differ og noen vippearmer av og til.. ladder 1bar og den går som faen. og er ikke noe problem og kjøre sleng med den. eneste som er er at den kommer litt fort og brått men det blir jo en vanesak. kjørte bilen til våler i fjord og kjørte ei hel helg på banen og kjørte hjem igjen uten problemer. men når han kom hjem så sprengte han sperra og de er vanskelige og få taki så nå er det sveisa diff i den. ligger et bilde i prosjekt tråden min.. ps. bra prosjekt. men få ut fingeren og gjør noe:P synes det har stått ganske stilt her lenge nå..
SteffenM2 Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 Takk for svar! Driver fortsatt og tenker over om det blir M10 eller S14. S14 er fortsatt drømmen, men jeg har jo tross alt 3 M10 motorer liggende, så det er liksom litt lettere med M10. I tilegg så ligger jo S14 motorene på 30-35 for tiden, noe jeg syns er for mye.. Da har jeg nesten mer lyst til og spare litt mere penger og kjøpe en S50.. Noen som vet om noen dele sider i tyskland eller lignende? Går vel ann og finne en motor litt billigere der.. Står for det meste stille her ja, verkstedet står okkupert av en E30 baur cab som det heller ikke skjer en dritt med, så det stopper liksom der, noe som irriterer meg noe grenseløst. Hadde den vært borte så hadde vel 02en vært til lakk for 1 år siden! EDIT: Var akkurat i telefonen med koed, de hadde ikke noen E30 M3 motorer på lager heller, så jeg vet liksom ikke hvor jeg skal lete lengre.. De hadde ikke hatt en E30 M3 dele bil på 2 år, så da kan jeg vel utelukke at de finner en.. Takket være Ehrnst, så fant jeg noen på ebay, så da vet jeg iallefall pris og slikt! Takk for hjelp
Jås Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Vet du hva som er gjort med den m10-motoren for å få såpass gamp?
Scampi Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Fikk dere forresten fiksa toppakninga på den E30en i går? ;D
Scampi Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Scampi; Det var heldigvis ikke toppakningen, det var kun kondens! Vi fikk bilen igang, kjørte utifra statoil. Før vi sprang en kjøleslange.. Så da blir det fikset i dag samt litt småtteri! Nice Ikke umulig vi sees rundt i gatene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå