Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Dogshift betyr på "fagspråket" en spesiell og dyr girkasse som er bygget opp slik at du slipper å clutche når du skal skifte gir. Men du kan selvfølgelig clutche hvis du vil, men det er ikke nødvendig. Du må bare clutche når du skal stoppe og ta igang.

Disse girkassene leveres i to utgaver: "Billig" utgave med vanlig H-giring og en dyr sekvensiell utgave hvor du bare dytter spaken fra deg for å gire ned og mot deg for å gire opp. De sekvensielle er som oftest levert med tenningskutt som kutter tenningen akkurat idet du tar i girspaken, og et digitalt display som viser hvilket gir du kjører i. Disse koster nye rundt 80-90.000 Kr. De billige utgavene med vanlig H-giring kan du få brukt fra 5-20.000 Kr. Nye koster dem va 30-40.000.

Jeg skal nok ha den dyre varianten..!! :o

Du er ikke mere enn 12 eller 13 år gammal og så påstår du at du skal ha den dyre varianten?? :lol: Trukke du har råd til den akkurat! (90 000kr!)

SÅ DET VIL DET NOK BLI LENGE FØR DU FÅR RÅD TIL! :o

Skrevet
Dogshift betyr på "fagspråket" en spesiell og dyr girkasse som er bygget opp slik at du slipper å clutche når du skal skifte gir. Men du kan selvfølgelig clutche hvis du vil, men det er ikke nødvendig. Du må bare clutche når du skal stoppe og ta igang.

Disse girkassene leveres i to utgaver: "Billig" utgave med vanlig H-giring og en dyr sekvensiell utgave hvor du bare dytter spaken fra deg for å gire ned og mot deg for å gire opp. De sekvensielle er som oftest levert med tenningskutt som kutter tenningen akkurat idet du tar i girspaken, og et digitalt display som viser hvilket gir du kjører i. Disse koster nye rundt 80-90.000 Kr. De billige utgavene med vanlig H-giring kan du få brukt fra 5-20.000 Kr. Nye koster dem va 30-40.000.

Jeg skal nok ha den dyre varianten..!! :o

Du er ikke mere enn 12 eller 13 år gammal og så påstår du at du skal ha den dyre varianten?? :lol: Trukke du har råd til den akkurat! (90 000kr!)

SÅ DET VIL DET NOK BLI LENGE FØR DU FÅR RÅD TIL! :o

Vell, 15år og 700hk er vel ikke mye bedre.. :roll:

Men kasser skal vi altids få til..

Skrevet

Jeg har da altid snakket i at det ikkje skulle bli turbo før om en del år samt at bilen min skal bli ferdig FØR jeg går i gang med slikt, men slikt du sa det så virket det som om du sku ha den girkassa nå over natta for å si det sånn......

Men i allefall skal vi ikkje lage krangel utav denne tråden, så jeg tror jeg skal holde kjeft for en stund..

Skrevet
Jeg har da altid snakket i at det ikkje skulle bli turbo før om en del år samt at bilen min skal bli ferdig FØR jeg går i gang med slikt, men slikt du sa det så virket det som om du sku ha den girkassa nå over natta for å si det sånn......

Men i allefall skal vi ikkje lage krangel utav denne tråden, så jeg tror jeg skal holde kjeft for en stund..

Nei da.. ikke gjør det..

i grunn er jeg helt enig..

et kamerat av fatter kjører locost, og han kjører "dogshift" kasser, kjøper billig av han..

(vis de passer da..:P)

Skrevet

Kjører en opel motor han.. Han har snakka om at han får billige sånne kasser så for håpe..:P

Svarte! ser ut som det opptaderingen jeg hadde tenkt meg gikk..:( ble ikke noe mekking i dag gitt..:(

Skrevet
Bruker ikke motorsykkelmotor han da?

Når først DU spør så lurer jeg også på det samme.. er veldig vanlig med slik girkasse på "motorsykkelbiler" for å kalle det det :roll:

*EDIT* Arghhh.. du var rasker enn meg steffen, så da kan jeg vel glømme spørsmålet mitt da :wink:

Skrevet

Her er det litt bilder.. Det går veldig sakte, men det skjer noe da..:P

Her kommer masse bilder..

hrhhmx.jpg

hrhi11.jpg

hrhi5u.jpg

hrhi7q.jpg

hrhiiw.jpg

hrhilw.jpg

hrhird.jpg

hrhitz.jpg

hrhizm.jpg

hrhkbo.jpg

hrhkd4.jpg

hrhkpj.jpg

hrhkic.jpg

Trenger litt hjelp, frontfanger(kufangern) festene til den, de sitter med et firkant hue skrue(som jeg kaller de) Men jeg har klart å dra disse runde! så jeg har ikke noe sted å holde igjen når jeg skrur.. Dette er ganske kjipt..:(

Hjelp..:P

Skrevet
Sveis på en mutter, evt. slip hodet med dremel eller lignende.

Kan jo prøve men det er VELDIG trangt nede i der..:P

Har gjort siden sist er,

Dratt alt av ledninger fram, tatt ut tanken, tatt ut bremser, bremse forsterker, også den runde dingsen..:P, dashen har begynt å komme i fra hverandre..

Hva er tøfest? Org. dash eller nydelig alu. Dash?:P

Skrevet

hva med å bruke org dash og bygge det opp med alu? alle steder det skal være noe så bruker du alu? skjerer ut alle sterer det er brytere osv. da får du jo et scvart brutalt dashbord med masse alu biter. blir snaxy som faen. skal gjøre det med mitt.

Skrevet
Er det et Alpina ratt jeg skimter i her?? eller er det bare jeg som ser feil :lol:

bilde0914tt.jpg

Tror neppe det er alpinas!:D

Men vurdere å bruke 17" alpina felger på den da.. :lol: (vis det passer :o )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...