325icab_88 Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 Få fart på sakene nå Så møtes vi på rudskogen til sommern
Hyggmaister Skrevet September 25, 2007 Skrevet September 25, 2007 Har det egentli skjedd noe her da??
e21baur Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Yeah !!! om det hadde skjedd noe i gården..... yeah... jeg har rævet ut av en 82 318i motor
325icab_88 Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Du er treeeeeg Steffen Eller går all tiden til scoooooteren?
kvalaracing Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Sitter å lurer litt her nå. E30 understell bak, er det noen av de som har fjærene og dempere kombinert, slik som foran? er vel lettere å få tak i coilovers til kombinert ? Skal bygge om til E30 (kanskje E36 M3, vis jeg skaffer penger snart.) Solgte noe lenkearmer bak fra E21 323i til en med 02 som ville ha skivebrems bak. Disse har Demper og fjær i "ett", og skal passe rett på forstod jeg. Med E12 nav vil du også kunne bruke 5bolt bak.
SteffenM2 Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Skrevet Februar 11, 2008 Hei. Da begynner det å bli lys i tunellen igjen.. Har iallefall fått meg glassfiber bagasje lokk nå. Takk for svar Kvalaracing, mulig litt seint men. Høres lovende ut det der! noen som vet hva mulighetene for coilovers fra E30, til å få de til å passe på 02 er? Takk for svar!
SteffenM2 Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 Blir muligens å dra til sverige og hente et par 2.2 M10 motorer, med doble webere og annet div. Om dette blir til vårt endelige valg vil 02'en bli satt til siden for min del, og jeg dropper denne som første gangs bil. 2.2 liters suge motor på doble webere kommer til å bli alt for dyrt å kjøre. Desverre. Kommer tilbake med mere info senere.
SteffenM2 Skrevet April 19, 2008 Forfatter Skrevet April 19, 2008 Uff, blir litt flau da jeg ser tilbake i tråden her, både på hvordan jeg har skrevet og hva jeg har sagt. Men, nå begynner det og bli bedre her. Planer er iallefall på plass, og penger er på vei i sparebørsa. Det blir fult selholm oppsett i dempere og fjører. Vi satser nok på M10 turbo i første omgang, for så heller og bygge noe litt verre sugemotor senere. Fargen blir svart, samt felger, felgene vil få rød ring rundt kanten. Her blir det racing! Har også gjort om planene om hvordan vi skal bygge bilen, racing er så og si ute av verden, og drifting er på vei inn. Så det blir og sette opp alt av vinkler og slikt til drifting. Har derfor satset på turbo motor, og mere hester i stede for mere racing oppsatt sugemotor i første omgang. har også nå kommet "noe" lengere i kunskaps verdenen. Så ting hjelper. Nå for tiden er det båter som skal pusses opp og selges, og moped lappen er snart i boks, etter dette vil 02'en bli tatt hjem og påbegynt sveising. Har MYE pusse arbeid på karosseriet, da det ligger utallige lag med sparkel og drit på det. Blir mest sannsynligvis til og pusse vekk alt, om ikke vi sandblåser hele bilen, vi vil helst slippe dette, da vi egentlig ikke har tid. Nå spares det penger til understell og slikt. Har planer om og bygge om understellet totalt, og prøve og få dette mest som mulig lett og effektivt. Vekten satser vi på og få rundt 1 tonn. Håper på mindre, men nå skal det nok av tunge deler inn i den, så vi havner vel rundt der. med tunge deler mener jeg ikke dritt som stereo og slikt, det er ikke aktuelt. Holder på for tiden, sammen med en kamerat, og bygge en E30, så mye av tiden går der desverre. Håper på oppstart av prosjektet igjen rundt midt sommers tider.
jonfredric Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 var ikke meninga og oppholde deg i garasjen;D
SteffenM2 Skrevet April 19, 2008 Forfatter Skrevet April 19, 2008 var ikke meninga og oppholde deg i garasjen;D "desverre" Nei, du trenger bil før meg, så E30'n får nesten komme i første omgang, hadde vel ikke blitt gjort noe på 02'en uansett.
jonfredric Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 hehe men jeg stiller opp når din bil kommer;)
SteffenM2 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Da har jeg så smått begynt og hamstre deler.. Var og hentet girkasse i går, overhalingen av denne begynner straks! Ble en E36 M3 kasse, som jeg håper at går på en M10 uten alt for mye trøbbel.. Noen som vet om bolt sirkel, diameter på aksler osv. passer? Blir bestilt nye synkro ringer til denne snart, da disse ikke er helt gode. Ellers skal jeg snart begynne på motoren, en 2liter M10 som skal "hores" opp litt.. Hvis vi sier rundt 450hk, må jeg da ha pyramide ringer, eller holder det med o-ringing? Holder det med ned dreide stempler, eller lønner det seg i lengden og kjøpe smidde? Takk for svar!
Bimmerlars Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Har dere fått åpna kassa? Hva hadde skjedd?
SteffenM2 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Har dere fått åpna kassa? Hva hadde skjedd? Har ikke fått åpnet den enda! Men en girkasse entusiast med verksted 20m oppi gata vår sier at det er synkro ringene. Disse blir handlet snart, og så skal vi se omkassa blir god som gull igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå