Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Kan nok ikke selge uten å bli uvenner med meg selv for resten av livet.Alt arbeidet og pengene+slit og forargrelse har en altfor stor verdi for at ønsket pris og salgspris er i harmoni.

Men kan man skru litt,så lager man en sånn motor til under 100tusen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lagt ut film fra da jeg brukte bilen på gatebil våler 2004.

Er en del fra track-side(alle biler) og inboard (336mk)

Obs stor film 316.8MB

http://video.google.com/videoplay?docid ... v%C3%A5ler

Men den begynner å laste ganske fort,så det man trenger ikke være redd for å måtte vente i timevis.

Dårligste videoen jeg har sett..

Ok,legg igjen en link til din supre video da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Der ja.

Nå er ny-turbo`n på plass,og test tur foretatt.

Den nye turbo`n lader ikke all verden,men funker da greit.

Ligger på litt under 1 bar ser det ut til.

Da er det bare å ta seg tiden til å teste den i benken en dag,og evt justere det som trengs siden ladetrykks kurven er en litt annen nå.

Ser fram til å se effektkurven ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ihvertfall fått tatt bilen på en langtur(ca 20 mil),og det kan man trygt si at er slitsomt.

Fikk ikke mappet noe særlig,men fikk da dratt noen drag i bremsebenken.

Med 225slicks og full tank hadde jeg problemer med å få den til å sitte på 4.gir,så til slutt måtte vi putte 2 mann i bagasjen og bruke 5.gir.

Da klarte jo selvsagt ikke motoren å få opp turbotrykket skikkelig,og nektet å lade noe mer enn 0.6 bar.

Kurva ga seg også på ca 5000rpm,så ei mapping med bankesensor hadde gjort seg(kunne skrudd opp mer tenning).

Momentet er jo slett ikke ille til å være på kun 0.6bar på en så lav komprimert motor da(488nm).

Men hestene er jeg langt ifra fornøyd med(265kw på hjula=360hk på hjul og ca rundt 400hk i motor vil jeg tro).

Skal sies at den lader ca 1 bar langs vei(noe den gjorde både på turen til og fra),men klarte altså ikke å få opp trykket i benken.

Merket også at jeg hadde eksoslekkasje ved inngangen på turbo`n,og at dette også kanskje er en del av årsaken.

Gatebil taxi`n ble bremset i samme benk i forrige uke,og den slet også med å få opp trykk,men fikk da litt finere tall,selv om den ikke fikk målt toppeffekt grunnet hjulslipp.385KW=ca 525hk og rundt 600nm hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer update:

Veide bilen da jeg var på bremsing.

Totalt 1280kg med meg inni(90kg) og ca 50 liter bensin.

Men vektfordeling da:720 foran,og 560 bak. Tydeligvis ikke lett å få til 50/50 med "så" stor og tung motor.

Forøvrig driver jeg å bytter diff,men ble ikke ferdig i dag siden jeg ikke hadde olje.Diffen har en utveksling på 2.93(om jeg ikke husker feil),og ble selvsagt sveiset før den ble montert.

Har også tatt av turbo og hele eksosen for å sjekke etter lakkasjer siden det tydeligvis ikke var helt tett.Nye pakninger på turbo,og svieiset en kekkasje i downpipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...