Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det nye grenrøret prøvd,men effekten imponerte meg ikke.

Skal sies at jeg har litt dårlig sammenlignings grunnlag,siden jeg akkurat har byttet til en mye mer langbeint diff,som jeg bare fikk prøvd noen kilometer med det gamle grenrøret.

Kan se ut som jeg må på med en bankesensor og justere tenninga til litt mer fortenning.

Får vel prøve den en tur i benken skal sammenligninga bli riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror turboen din er en stor propp...

Kan godt hende turbo`n er en stor propp,men ser igjen de samme symptomene som jeg hadde med holset turbo`n,som at den mister mye effekt på rundt 6000rpm,og at den ikke på noen måte er kvikk opp til turtallsperra.

En ting som er helt sikkert er at en s38 med et ladetrykk på 0.8bar skal fly rett opp på turtallsperra når den får ladetrykk på feks 2.gir og drar seg løs.Det gjør ikke min,og det er derfor jeg mistenker at mappinga er "pinglete" på topp.

Var jo meningen jeg skulle i benken senere i dag(søndag),men har ikke fått tak i biltralle,så det ser ut som det blir avlyst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror turboen din er en stor propp...

Kan godt hende turbo`n er en stor propp,men ser igjen de samme symptomene som jeg hadde med holset turbo`n,som at den mister mye effekt på rundt 6000rpm,og at den ikke på noen måte er kvikk opp til turtallsperra.

En ting som er helt sikkert er at en s38 med et ladetrykk på 0.8bar skal fly rett opp på turtallsperra når den får ladetrykk på feks 2.gir og drar seg løs.Det gjør ikke min,og det er derfor jeg mistenker at mappinga er "pinglete" på topp.

Var jo meningen jeg skulle i benken senere i dag(søndag),men har ikke fått tak i biltralle,så det ser ut som det blir avlyst :(

Høres ut som feil i mappingen ja. Få noen proffe til å rette opp i den.

Jeg bare reagerte på at kompressorhuset var utrolig lite og en S38 trenger mye luft for igjen å produsere mye eksos som driver turboen...

Med riktig dimmensjonert turbo og rett mapping skal du se at S38'n blir illsint.

Kjører du original kompresjon? I så fall kunne du vurdere å kjøre E85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginal komp nei,kjører med utrolig lav komp,så tenninga kan helt sikkert dras opp en hel del.

Kommer til å koble opp bankesensor på den,så jeg ser hvor mye jeg kan dra opp tenninga før jeg er i nærheten av tenningsbank.

Den er som sagt mappet veldig pent på tenningsdelen(ikke jeg som har gjort),siden bankesensor da ikke var tilgjengelig.

Skal også trykkprøve mellom turbo og toppen i nærmeste framtid,siden ting ikke virker til å være helt på stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilder fikk jeg tatt,men da klarte jo kona og tulle med en internett oppsigelse siden vi skulle flytte.

Nå er om ikke annet nettet tilbake,men bildene lar vente på seg.

Står midt i et flyttelass om dagen,så jeg må nesten få samlet sammen heimen litt før jeg kan prioritere det som er livsnødvinndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv på den store turboen på dette grenrøret... Først da du vil merke effekten av grenrøret. Du har sikkert hørt det før, men du vil vel få litt mere luft på de to midterste sylindrene med det innsuget. Spørs om det er så bra med mtp. de vil ha behov for mere bensin og det aldri blir riktig forhold melleom osv..?!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv på den store turboen på dette grenrøret... Først da du vil merke effekten av grenrøret. Du har sikkert hørt det før, men du vil vel få litt mere luft på de to midterste sylindrene med det innsuget. Spørs om det er så bra med mtp. de vil ha behov for mere bensin og det aldri blir riktig forhold melleom osv..?!..

Tema har vært oppe før ja,men klarer som sagt ikke å se noen forskjell på plugger o.l.

Tror jeg også har nevnt når dette har vært tatt opp før at mengden bensin dysene gir spiller mer inn enn hva innsuget gjør.Selv om dysene er matchet når de var nye,så går det nok ikke lenge før de utgjør større forskjell enn hva innsuget gjør.

Har funnet fram så jeg kan laste opp litt bilder bare jeg får tid,men nå er det litt middag som må lages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sett hvordan innsuget på m5 motoren fungerer med det spjeldet som frandrer innsugsbanen så har den en del å si på effektkurven. Du kan lett teste ut dette med å lage ett minitiatyr innsug likt ditt i sugerør f eks.;) så tar du f eks en STOR sprøyte å trykker på med vann der luften kommer inn. Kan vedde på det kommer en god del ut i midten før trykket begynner å jevne seg ut. Prøv etterpå fra siden og innpå innsuget... da vil det bli en god del jevnere mye fortere.

Har du laget dette innsuget selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget selv ja.

At en sprøyte med vann vil gi stor forskjell skjønner jeg jo,men med luft blir det noe litt annet,pluss at forskjellen som sagt ikke er nevneverdig stor rent visuelt(tatt plugger,spjeld,forbrenningskammer med ventiler og stempel i betraktning).

Uansett,skulle dette vært et ekstrembygg,så hadde jeg IKKE hatt råd til det før jeg blir pensjonist.

Vil som sagt ha ut krefter nok i bilen til at den blir kjørbar,og ikke 7-8-900hk og 1000nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bruker du ikke orginal plenumet?

det skal jeg gjøre på min, er da plass til det oppi der også ;)

åssen får du egentli megaskriket til å fungere noe særlig når du kjører separate spjeld samt overtrykk?

Kjører hybrid Alpha-N? Eller har du greit med vakum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...