Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg noen bilder her.

Først en adaprter fra T6 til T4:

c8ud3sr9mvmybmhreukq.jpg

Så litt papirer fra forrige bremsing:

5hs3amk8ym7qt5ongohn.jpg

lfqf0n9j450ganzuc73u.jpg

Grei fart til å ikke ha mer enn 6500 rpm og 3.64 diff(tror jeg):

vixxvfujooc3h290dvc8.jpg

Moment(kun 0.6 ladetrykk,og div andre mangler):

rjpoya8k6hrsq8v1hapf.jpg

Noen bilder av sånn bilen står nå:

a10twgqgc5l9hzgiztmk.jpg

myfdg16glf2klquxmsuq.jpg

Er noen bilder av et nytt prosjekt(god gammel klassikker) som har kommet inn i verkstedet også:

y2slkddss03rbrjdza32.jpg

nliqvcm4zcb90upbkmfs.jpg

h9p9n8t9mjxeyhmtd20k.jpg

8ctolfyqkkejx9d1pzz7.jpg

nfzy4awpz7ctw6oy3ps0.jpg

7yh5dm7sz9t74pd32fzi.jpg

Bedre sent enn aldri

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,men den butter på under 6000rpm,og tenninga er ikke fikklet noe spes med,annet enn at den er langt inne på den sikre sida.

Hvis jeg husker riktig,så ligger tenninga på 15 grader på 5800rpm og 0.8 ladetrykk,og med så lav komp som jeg har,så er dette MEGET snilt.

Får mappe den opp med bankesensor,og bruke en litt lang dag i bremsebenken,så blir nok tallene noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt avhenger av ladetrykk,og det som først gir seg er vel turbo`n.Skal vel klare opp til 575 whp har jeg lest,men det kommer til å bli kryss i taket hvis den drar noe fryktelig over 500 på hjula.

Jeg syns ikke 360hk og drøye 480nm er noe respektabelt på en s38 turbo.

Denne bremsinga var også med det gamle grenrøret,og en stor lekkasje på innsugs siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg mente det ikke slik, jeg mente respektabelt i form av at jeg er en (kanskje av de få) som faktisk fortsatt syns 360 hk er mye hester..

Er så møkka lei unger (gjerne fjortisser) som spør hvor mye hester folk har.. Når de svarer 450 hk, så kommer det fra fjortissene: "bare 450 hester??"

Men som sagt ser jeg jo at det er mye å hente..

over 500 whp må vel være stas da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjortisser har ikke den fjerneste anelse om hvor mye 450hk er,og langt mindre om hvordan det er å ratte under 1300kg bil med så mye krefter.

Håper på å kunne benke ut over 600 i motor med tid og stunder(er jo greit å ha litt til å brife med),men vil i første omgang at den skal være så jeg klarer å kjøre den.

Er lettere å skru hestene ned enn opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjortisser har ikke den fjerneste anelse om hvor mye 450hk er,og langt mindre om hvordan det er å ratte under 1300kg bil med så mye krefter.

Det skal jeg si meg helt enig i, fikk sitte på med en bil med rundt 250hk i dag, og det gikk VELDIG fort, noe jeg faktisk aldri trodde.. 60-100 var mye raskere enn jeg hadde trodd :shock:

Liker det prosjektet her, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har snikturbo bygg på min e30 325 og lader max 0.7, opp mot 300hk i motor kanskje? Legge fint bilen i sladd i lengre svinger, seie eg til en fjortiss kor mykje hk eg har så seie han berre: ååå...

450 hk er jo eksepsjonelt i mine auger, spess om det går ut på bak hjula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlige" folk vil komme til kort med med sjåførskills med en std e30 og 300hk.

Alle kan kjøpe en rask bil,men alle kan ikke å bruke den riktig.

Jeg for min del vil tro at jeg har en del å lære av bilen sånn den er nå,med anslagsvis 400hk.

Blir ihvertfall sinnsykt morro å få mappet den opp når jeg får tilgang og tid.

Skal en tur til fatter`n i morra,og skal passe på å mase litt på om han ikke skal flytte bilene sine som står i veien for å få tilgang til bremsebenken.

Ved forrige bremsing hadde jeg faktisk problemer med å få feste på 4. gir på rulla,og da hadde jeg fatter`n og svogern min i bagasjerommet(anslag 200kg).

Bilen sto også på 9" slicks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry fortsettelse av OT men:

Har en kar her i bygda som kjøre 200sx, han krasja sin bil i sladd pga mangel på ferdigheter med original bil...retta bilen, er fortsatt like ustabil, skal til med bygg på 550hk i motor å vere klar til sommer, er veldi redd for korleis det kjem til å gå med han.

Eg vil tru att alle som ikkje har kjørt en bil med 400hk har en del å lære første stunda bak rattet, ergo vi er vel ganske einige :)

OT stopp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir uansett spennende å se hvordan bilen spiser is i vinter,og asfalt til sommeren igjen.

Jeg sier det er lenge siden sjåføren har fått brukt seg,og at han har rattrust,men det er få i mine omgivelser som er enige i det gitt.

Har sikkert ikke glemt hvordan man kjører e30,men er en stund siden jeg har fått trent noe på det som kan kalles mengde trening ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...