Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


Anbefalte innlegg

Skrevet

Også prøvde jeg og være flink og få på ny medbringer,og da viser det seg jaggu at gjengene på veiva ikke er helt 100.. Blir mye filing med gjengefila ser det ut til..

  • 2 weeks later...
Skrevet

Etter noen lange ettermiddager i varmer fikk jeg endelig sammen igjen bilen.

Mest problemer ble det pga at gjengepartiet på veiva hadde stuket seg. Etter mye filing,pussing og forsøk på å gjenge opp igjen faenskapen fikk jeg det endelig til. Startet opp og testet en tur,og fant ut det jeg fryktet,det er fortsatt bittelitt oljelekkasje der,men nå sitter vel ikke faenskapen like jævlig. Får vel ta noen turer med bilen før dette vlir fikset. Litt for godt med fint vær og ferie til å la bilen stå.

Fortsettelse følger.......

Skrevet

Takker. Bygget er vel muligens et av få,om ikke eneste i verden av sitt slag. Ikke funnet noe tilsvarende på nett ihvertfall. Etter litt testdrive i dag gikk servoreima til blokksberg,men forhåpentligvis passer ei reim jeg fikk tak i fra biltema. Skikkelig kos å kjøre rundt med grombil i dt fineværet ihvertfall.

Skrevet

Med mindre tetteringen lekker veldig mye kan det faktisk hende den blir tett av seg selv etter en stund.

Har før skiftet tettering på veiv og opplevd at det har svettet litt til å begynne med, for så å bli tørt etter en stund.

Skrevet

Har hatt sånn sånn omega superduper oljelekkasje stopper også,så jeg får se om det blir bedre med tida.

Legger ved et bilde av nyvasket bil som lørdagsunderholdning. Gikk dessverre ikke ann å vaske vekk rusta da men..

cmrolos3tfybsw80jdqr.jpg

  • 2 weeks later...
Skrevet

Tok en tur og veide bilen i går,og det er jo ikke rart jeg syns det er litt lite krutt i forhold til dynobenk. Bilen veier 1860kg med fører og full tank. Har byttet hjul nå,men syns fortsatt hekken sitter veldig/altfor godt. Syns jo virkelig den burde legge igjen lakris på 2.gir ,men dette blir sikkert bedre hvis den får en skikkelig mapping. Forøvrig ble bilen plustselig veldig merkelig å kjøre rett etter at jeg veide den ,dro liksom til høyre med hekken. Dette kom av at "brilla" på venstre sida hadde takket for seg. Viste de var dårlige,så hadde heldigvis nye på privatlageret. Da gjennstår bare tid for å bytte dem.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Videre sjekk av problemene med bakstillinga viste at ørene som fester bærebrua til traversen hadde takket for seg..sånn er det med gamle biler/deler og litt krutt til å voldta dem.. Fikk forøvrig orginalt m5 innsug som jeg hadde tenkt til å montere,men ser at innrøret på innsuget er ca 107mm. Vil man klare å presse på en 4" silikonslange her?

  • 2 months later...
Skrevet

Bakaksel ordnet,og ikke mange mil senere,så har antageligvis medbringer'n til venstre drivaksel gått ad-dundas. Den tålte plutselig ikke pådrag på 2.gir. Innbiller meg at det sitter 188diff på den. Noe spes for å bygge om til 210diff mon tro? Morro bil å farte litt rundt med da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...