336mik Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2007 Kompresjonen er virkelig lav på denne fra før(ca7:1). Selv tror jeg at det er en gammel skade dette her,har jo knekt motoren 2 ganger før med samme toppen.Dette var da tennings bank/bensin mangel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasB Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Kompresjonen er virkelig lav på denne fra før. hehe;) det er ikke så rart med sånt deilig hull i stempelet Litt strek i regninga når sånt skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2007 Det stemmer,men litt lang tid foran data`n for å komme over verste knekken,så kommer lysten smygende tilbake.Hadde dessuten vær i dag som ga litt smaken av vår.Har dessuten hatt noen ekstra fri-dager denne uka,så da er det litt lettere å hente energi til å gå ut i garasjen. Også har jeg ordnet meg ei ferie uke litt utpå vår parten,så da får vi se om bilen blir kjørbar denne sesongen. Litt synd at det er så strenge skilt-krav til så og si all bane-kjøring,men man får prøve å gjøre det beste ut av det. Håper ihvertfall på å få noen mil med denne i år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2007 Da har jeg fått tak i litt nye deler(eller del da). Har også sendt råden på sjekk,får å være sikker på at den er rett når den blir montert igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2007 Da er råden tilbake i hus,rett og fin. Skal vekt balansere alle stempler og råder i løpet av helga,og hvis jeg har fått rådelagerene jeg har bestilt,så begynner jeg og montere også. Har dessuten gjort litt shining på noen deler(sandblåst,og litt polering),blandt annet grenrør.Skal prøve å få lagt ut litt bilder av resultatet i nærmeste framtid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Mye måtte du gi for balanseringa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Dette gjør jeg selv med brevvekt med nøyaktighet på 0.1 gram,og div slipe utstyr.Noe som er fint med m30 råder er at de har ei lita skinke under som ikke har betydning for for holdbarheten og styrke på råden,så det er denne jeg kommer til å fjerne vekt i fra. Det sies at god balansering er hvis vekten ikke skiller mer enn 0.5 gram,noe som jeg ikke ser noe problem i å få til. Skal oppdattere senere i dag,eller i morgen med åssen det har gått med balanseringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Dette gjør jeg selv med brevvekt med nøyaktighet på 0.1 gram,og div slipe utstyr.Noe som er fint med m30 råder er at de har ei lita skinke under som ikke har betydning for for holdbarheten og styrke på råden,så det er denne jeg kommer til å fjerne vekt i fra.Det sies at god balansering er hvis vekten ikke skiller mer enn 0.5 gram,noe som jeg ikke ser noe problem i å få til. Skal oppdattere senere i dag,eller i morgen med åssen det har gått med balanseringen. Balanserer di begge endene på rådene, så de blir like i vekt både i tynn og tykk ende? Litt ekkelt å få til det der, men jeg mener det er ganske vesentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Det tenkte jeg også på, fikk inntrykk av at rådene bare skulle vektjusteres slik at de har samme totalvekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Mulig jeg forklarte meg litt dumt,men kun justering av total vekt ja. Vekten havnet til slutt på 1286.9 gram.Veide også 2 og 2 for å sjekke at det ikke skulle være for store forskjeller.Havnet da på 0.1 gram feilmargin på det meste,noe jeg mener er godt innenfor de kravene jeg stiller. Her er et bilde av hvor jeg tok vekta ifra: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Mulig jeg forklarte meg litt dumt,men kun justering av total vekt ja.Vekten havnet til slutt på 1286.9 gram.Veide også 2 og 2 for å sjekke at det ikke skulle være for store forskjeller.Havnet da på 0.1 gram feilmargin på det meste,noe jeg mener er godt innenfor de kravene jeg stiller. Her er et bilde av hvor jeg tok vekta ifra: Prøv en ting: Legg den store delen av råden innpå vekta, mens den lille delen ligger oppå noe som så høyt at råden ligger ca i vater.. Sammenlign så vekten mellom rådene.. Deretter andre veien.. Det jeg mener, er at ubalanse oppnår lettest om den store delen varierer i vekt, da det er den enden som oppnår høyest g-kraft ved å bli flyttet irundt aksen av veiva.. Det er dette du vil unngå bl.a.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Her har du en bra forklaring av rådebalansering med bilder: http://www.angelfire.com/ca4/CorvAIRCRA ... lance.html http://www.angelfire.com/ca4/CorvAIRCRA ... ance2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2007 Skjønte prinsippet her ja.Men man burde jo ha utstyr nogenlunde likt det de brukte her. Dessuten vil jo også stemplene måtte får en omgang etter at rådene er balansert,og da må man få spent opp disse på nesten samme måte,og da begynner det å bli komplisert. Siden BMW har sendt ting ut fra fabrikken så ujustert,så kan vel ikke dette ha all verden å si,selv om alle monner drar. Nå veier stempeler og råder like mye over hele fjøla,med nøyaktig het på ca 0.1 gram,og når man tenker på at de har sluppet ut fra fabrikk med opptil 7 gram u balanse,så ser jeg ikke på dette som et stort problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2007 Da har jeg fått begynt å montere litt av motoren,og tror nok det skal bli oppstart i påsken. Blokka klar: Toppen venter spent: Og tilsammen er de...: Håper på å få resten av toppen på plass i løpet av de nærmeste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 Da begynner ting å flaske seg her. Mangler kun å få skimset opp ventilene,sette på 1 radiator slange og montere coilene. Har forøvrig time for å mappe opp og bremse bilen den 17.april,så da får jeg sett om det blir noe puff i den. Kan vel trygt si at jeg gleder meg til bilen er ferdig mappet,og første prøvetur står for døren.Skal ikke legge skjul på at jeg har lagt på noen dekk som gir litt billig morro,med tanke på antall meter svarte spor pr krone(13"). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå