Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Den lader ca 0.4 fant jeg ut etter en liten prøvetur i dag,og har vel forhåpentligvis passert de orginale 315hk,men ikke med så mye vil jeg tro.Momentet er jo helt perverst da.Programmet jeg bruker heter megatune,og er vel standard til MS datasprut.Bestilte meg også bredbåndslambda som komuniserer med dataspruten,som blir montert da jeg skal og mappe den.Denne vil korrigere bensinmappen hvis noen forhold skulle tilsi at bensinmengde er feil.Forhåpentligvis vil jeg få mappet den om en drøy uke,men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I går 19.august var jeg og fikk mappet litt,og satt på bredbånds lambda som jobbe sammen med data spruten.Dette ser ut til å funke ganske greit.Det som ikke funker greit,er drivreima til kompressoren.Mulig den er litt for slakk,så jeg skal prøve å få strammet den,og se om det blir bedre.

Resultatet av sluringa er at den lader greit til ca 3500,med en ladetopp på 2700 på ca 0.6 bar.Allerede på 5500 har jeg ikke igjen mer enn 0.15 bar grunnet sluring.

Dette resulterte i at jeg mister en del hester,og regner med at jeg har ca 300 hk nå på maks,men at disse er med fra 2500-6000.

Fikk også et lite problem med trigger signal da jeg kommer på ca 5700rpm,men har fått en liten instruks om åssen dette kan ordnes.

Eller fungerte bilen greit,og det var utrolig morro å kjøre igjen.5åringer på julaften har mindre smil enn hva jeg hadde i går. :D

Ble ihvertfall skikkelig motivert til å fikse mer på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke 300hk org, uten kompressor i den motoren da? :shock:

Og når den er dekomprimert,og nesten ikke får ladetrykk,så blir det ikke så mye mer.Er 315hk orginalt.Den spant da ut 3 gir til 150km/h med 215/45-17 bridgestone RE 040 hjul ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det godt over 300hk ihvertfall!

Verstingbilene med 700-800hk river lakrisspor i 200km/t. Momentmaskin så det holder maskinen din.

Så det er nok mer enn du tror.. :) Men jeg har all grunn til å forstå pessimismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er mer,men jeg velger å tro at det er ca 300hk.

Blir morro når jeg får opp mer trykk,og han som hjalp meg med å mappe får seg en ny bankesensor(om et par uker),så jeg kan tyne tenninga litt mer,uten fare for tenningsbank.

Skal nok bli ganske kvikk med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt tid i garsasjen i dag,så ser det ut til at reim-slurings problematikken er borte(tok bare en liten testtur).

Jeg satt på et litt større reim-hjul på pressa,noe som gir mindre trykk,men mer å stramme på.Ser ut til at den lader ca 0.4 nå.

Skal med tid og stunder få lagd meg et nytt reim-hjul til å ha på veiva,da dette vil bli noe større,så vil trykket også øke.

Men i første omgang trenger jeg å lære meg å kjøre bil,for jeg merker at det er mer krefter enn jeg er vant til å håndtere.

Bare jeg får brukt den litt nå,så kommer nok skillza tilbake.

Blir vel en bitte liten mappe session innen et par uker,så da blir det vel kanskje litt mer power å leke med også.

Gleder meg som en unge til å få brukt den på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...