Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm,det jeg nå lurer på er hva jeg skal gjøre med nicket mitt.Det stemmer liksom ikke helt lenger.

Uansett så er dette fremdriften på turbo-bygget:

Grenrør,downpipe,oljerør,rør til intercooler og støtte til turbo`n er ferdig sveiset.

Skal gå over og sandblåse grenrøret innvenndig,siden jeg ikke har noe spesielt lyst på at en liten slaggbit etter sveisinga skal måtte behøve å gå igjennom turbo`n.

Må også få av registerkåpa på motoren,siden det er der jeg skal gå inn igjen med oljereturen.

Fortsatt en del jobb igjen,men blir vel ferdig i løpet av nærmeste fremtid får jeg håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kult prosjekt.

Dette blir urovekkende likt mitt prosjekt, men da har jeg noen å spørre når jeg begynne å få problemer.

Ser du samme turbo som meg. Hvor kjøpte du flensen til eksosen?

Vet du om 3.6`n klarer å produsere nåkk eksos til å snurre irundt denne optimalt? turboen er jo i utgangsbunktet "beregnet" på motorvolum fra 6L og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da på t6 flensen,eller på flensene på toppen.

De til toppen får du ihvertfall kjøpt hos ppf(700kr),t6 flensen er jeg usikker på,siden jeg fikk den av oddis.

Jeg vet ihvertfall at den ikke klarer å få noe turbotrykk når jeg kun ruser den.Blir vel litt anderledes når motoren får litt motstand vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og SÅ sivilsert på tomgang. Høres nesten som en M20 sugemotor med en ørliten eksoslekasje på tomgang. Ved litt berøring av gassen derimot.. :twisted: Er jo mot normalt fra den kanten må jeg si når det gjelder støy. Kanskje det nå går ann å kjøre litt nå uten å bli anmeldt for å starte en krig i nabolaget :lol:

Jeg skal ta litt av ansvaret for at det ikke ble mer bilder i dag siden mitt kamera storkoste seg i lommen min, men ble livredd da det ble plukket opp og bestemte seg for å levere inn startnekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte noen rykter om at det var nødvendig å kjøre med hørselsvern så ikke pressa sprengte noen trommehinner :twisted:

HÆÆÆÆ? HVA SA DU?? :lol:

Joda,den var ekstremt høylytt,og var direkte ubehagelig å kjøre uten hjelm.

Nå derimot,ganske stille før ladetrykket slår inn ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testkjørt en tur,og den høres når man trår på ja.

Madammen hadde hørt meg på ca 4km avstand.

Var morro da,selv om den bare ladet ca 0.3.

Mer ladetrykk kommer bare jeg får mappet opp motoren litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter en testtur her om dagen,fant jeg ut at jeg ikke klarer å få opp ladetrykket,så jeg har sjekket litt hva størrelse på eksos angår,og kom frem til at jeg må ha litt grøvre utløp.

Så,i dag har jeg bygd opp et 3" anlegg,noe jeg håper hjelper på ladetrykket.Har startet opp,men ikke prøvekjørt.Ble veldig mye lyd syns jeg da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så,hva har skjedd siden sist?

Jo,3" ga ladetrykk på innstilt trykk ca 0.8 bar.

Etter 1 testtur stoppa bilen,og ville ikke starte igjen.

Etter en liten uke med feilsøking,fant jeg ut at kilen i triggerhjulet hadde gått til hælvete.

Når det var fiksa,starta jeg opp igjen,og hva har skjedd da,jo mappen min var borte.

Etter noen få turer,fikk jeg mappet den opp sp den gikk nogenlunde normalt igjen,og reiste til han som bygde spruten for å få mappet opp litt bedre.

Vel framme på mapping,mens vi står å mapper på tomgang,så ryker en vannslange,som jeg fikk fiksa på stedet.

Etter mappinga funka bilen gull.

Den 11.mai hadde jeg tenkt meg på drifting på våler,og hva skjer når jeg skal ta bilen for en testtur,jo den går på sylindere,pusse plugger og fikse litt.

Ved oppstart går den fortsatt på 5 syl,og etter noen sekunder blir det en fæl ramle-lyd.

der løsna svinghjulet.

i full iver etter å kjøre drifting,så tar jeg ut kassa,og setter fast svinghjulet på natta og starter opp igjen.Bilen går fortsatt på 5 syl,så jeg finner ut etter noen timer feilsøking at det ikke blir noe drifting.

Kvelden etter feilsøket jeg mer,og fant ingen feil,inntil jeg lånte noen pluggledninger av en verksted kompis,og bilen går igjen på 6 sylindere.

Får tak i noen andre pluggledninger og setter på bilen,og dette funker knall,inntil den begynner å små-fjuske igjen.

Viser seg at ved litt godt på drag,så går den på 5 syl.

Etter litt mer feilsøking fant jeg i dag ut at det mest sannsynlig er en twin-coil,som bare gir god gnist i en utgang,så da skal jeg sjekke litt i ledningsnettet,og finner jeg ingen feil,så kjøper jeg ny coil.

Håper på å få kjørt drifting på gardenmoen neste helg,men inntil da,er ting usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...