oddis Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Var en liten tur på garasjebesøk hos 336mik & Co på lørdagskvelden... så da plompa det ut litt bilder av apparatet. Holset'n har blitt erstatta med en "litt" mindre snurre. Må forøvrig si at jeg likte løsningen på grenrøret ved å lage en T6->T4 "reduseringsflens" (tok selvfølgelig ikke bilde av) til en lille turboen. Så slapp man å kappe i grenrør, samtidig som man kan sette det enkelt tilbake hvis man senere ønsker T6 eksoshus. Så bygde det også turboen høyere og mer horisontalt, noe som jeg tror er en god løsning. Øvrige motorbilder.. Nya snurra, hvor langt rekker den mon tro? At han har fått noe TUNGT i hodet i det siste er sikkert, for da jeg kom så drev han med KAROSSERIARBEID(!)!! Noter i boka! Han har forøvrig en verkstedkompis som også har fått S38 smitten i E30. Begynner å kjenne smitteeffekten litt selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Smitten kitten Intressant arbeid 336mik,kjekt med egen benk kan eg tenke meg! Er vel kostnaden som avgjør,men du skulle hatt en kulelagret turbo,slipper å vente på trykket da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet September 15, 2008 Forfatter Share Skrevet September 15, 2008 Smitten kitten Intressant arbeid 336mik,kjekt med egen benk kan eg tenke meg! Er vel kostnaden som avgjør,men du skulle hatt en kulelagret turbo,slipper å vente på trykket da. Benk er kjekt ja,må bare få en hel dag med mappiong der nå,så hadde det nok blitt bra. Som du skriver,så skulle jeg hatt en kulelagret turbo,men penga som rår. Er så utrolig mye annet som krever penger også. Det farlige er at bilen står på orginale bremser enda,så hver gang jeg bremser,så har jeg hjertet i halsen,og krysser fingra for at de ikke skal ha blitt for varme og forsvunnet. Rom ble ikke bygd på en dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen e30 Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Husk!! Bremser er fartens værste fiende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Denne må jo Flytte bra på seg gromt maskineri i denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet September 17, 2008 Forfatter Share Skrevet September 17, 2008 Flytter greit på seg,men er ikke helt fornøyd enda. Vi får se hvordan den blir bare jeg får optimert den litt bedre. Til det ene bildet som oddis la ut om at det foregår karosseri arbeid,så kan dette bekreftes til å være sant. Begynte litt pent,også ballet det på seg.Hadde blandt annet en bakskjerm som egentlig burde vært byttet,men som nå har fått litt sparkel på seg. Er første gang jeg prøver meg på sparkling,så vi får se hvordan resultatet blir.Kommer vel aldri til å bli noe å vise fram denna bilen,men er da greit å prøve å rette litt på skaden. Legger ut bilder når jeg blir klar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Da har det blitt litt mer oppgradering her. Nytt grenrør kjøpt av jørg336t. Dette skal holde til en del power,siden han bremset ut 620hk og 900nm i motor på 0.9bar. Ombyggingen blir vel helt klar i løpet av de 2-3 neste dagene,og krysser fingra for at dette vil gi mer effekt. Det som mangler nå er downpipe,deler av oljeretur,og røret fra turbo til IC. Vet også at jeg har lovet biler av utvenndig jobb på bilen,men dette lar vente på seg til den har fått ihvertfall en vask først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Oktober 20, 2008 Share Skrevet Oktober 20, 2008 nice!! keep up the good work!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Oktober 21, 2008 Share Skrevet Oktober 21, 2008 Dette blir gromt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 21, 2008 Share Skrevet Oktober 21, 2008 Dette blir gromt. Ville påstå at det var grommere med den andre turboen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Den andre turbo`n var nok grommere for å få høye effekttall ja,men hva kjørbarhet angår,så er nok denne mer trivelig. Den gamle turbo`n havna på "go`sida" på ca 4800rpm,men den jeg har nå ligger på pluss siden ved ca 2800(med gammelt grenrør),og forhåpentligvis tidligere med det nye. Får håpe jeg rekker en testdrive før snøen kommer da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Oktober 21, 2008 Share Skrevet Oktober 21, 2008 Kunne du for sammenlikningens skyld tatt et bilde av det gamle grenrøret også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Oktober 21, 2008 Share Skrevet Oktober 21, 2008 Er altid kjedelig å ikkje få turbotrykk for på 4000 og over jah, er ikkje stabilt om man skal sladde iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Oktober 22, 2008 Share Skrevet Oktober 22, 2008 Ja, merker det er litt plagsomt å få turbotrykk sent. Mer kjørbart med drag fra bånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Store turbo`er er vel bedre å bruke i drag,enn ved banekjøring/drifting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå