Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Pusherne er merket,og ble skimset for ca 15 brukstimer siden,så de trenger nok ikke å skimses om igjen(vil bli kontrolert da).

40 timer er god tid på en 10-15 timers jobb.

Og Opel er absolutt favoritten.Jeg bare sniker rundt på et bmw-forum for å dra til meg info rundt om en overvurdert konkurent.

Skimsing av pushere er vel 1-2 timers jobb med riktig verktøy(om man har riktig skims).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått lagt ned noen skarve timer i sammensettingen av motoren,og jeg må si,når ting har stått og støvet ned i ca 1 år,og man ikke planla at det skulle stå så lenge,og derfor ikke sorterte skruer o.l litt bedre,så tar ting litt tid.

Meeeeen,motoren mangler kun oljefilteradapter,før jeg kan begynne å sveise om grenrør,for at den nye turbo`n skal passe,ellers er den tilnærmet hermetisk tett.

Satse på at turbo`n er tilpasset grenrøret neste gang jeg skal å skru(forhåpentligvis til helgen).

Har endelig fått ut finger`n og fått sendt ei bestilling til kimmit også,så nå er det et par oljekjølere,litt v-bånds klemmer,og nytt luftfilter på tur til meg.

Gleder meg til å få sett ut plassering av oljekjølerene når ting begynner å bli komplett(2 stykk 13 rader`s kjølere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var jeg på et kort raid oppe hos sykkelreparatøren idag au og fotoapparatet fikk jamret fra seg noen lyder som endte i dette:

0zpj54p6ydezk6g3btsn.jpg

Grenrørscollector/flens omsveist:

3k6ynq6n3x10deog7o1o.jpg

Forrige XS power turbon vs den nye HX50n.. :lol:

e7c0emdxo7om40xo6or1.jpg

55sm8qv00ich2h39iqqi.jpg

tim6235g2ae79mbnyjni.jpg

u0gwxnpatdadkndduldj.jpg

178dy6dg1xyl97hg4fjh.jpg

Downpipen modda på plass. Som dere ser, er det akkurat på håret.

bho3n5x9ykhifwclddq6.jpg

si5hoxkyc0jjqv7u7rx9.jpg

qqzfr9g467okl1wfzmh5.jpg

l397raja1vs5egqqowte.jpg

mrk35psive9mk9pn84sx.jpg

Nytt konfilter og, den reneste delen i hele verkstedet?

jxp24kgigxzqri1a5v7d.jpg

Nye oljekjølere ble det og 2 stk 13 radere fra Kimmit. Pluss i boka for å gi etter for oddis press der :)

avbnf5m30lxtfrvrbnw5.jpg

Blir ikke dette kjølenes nok får han ty til isbiter!

1azp37p01xi9c3vda5zv.jpg

Dog Racern venter urolig på dirigenten..

rp0yfs9xykqi0gl3088t.jpg

Eksoswrap skal på...! Og trangt blir det :crazy:

hjqv2c22e8gsg3180gfc.jpg

Neste bildeoppdatering så sitter motoren boltet tilbake i bilen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt arbeid er utført,etter at påsken ble drukket bort.

Ting som er utført er litt eksosbandage-wrapping,litt vask av girkasse,og bytting av medbringer på kassa(til stor hardy),svinghjul,og ny trykkplate er montert,girkassa er festet til motoren,og motoren er puttet på plass i bilen.

Etter et hyggelig skatteoppgjør og en del overtid ser det nå ut til at jeg må få handlet med litt bremser foran,og sjangsene for at det blir orginale frambremser bak,og hydralusik brekk er vel også stor.

Tiden vil vise,men mai burde være innen rekkevidde hva testkjøring angår.har vel gått med 20-25 timer på byggingen nå antar jeg(etter at jeg fikk tilbake motoren).

Rykte sier at litt bilder er i anmasj også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var litt nye bilder oppe å går ja.

Bremser er bestilt og sendt,så nå er det bare å glede seg som en liten unge gjør i førjuls tida.Blir godt å endelig få litt bremsekraft også,og jeg kan skrive under på at det trengs.

Siden jeg er litt i modus for å kjøre på bare veier med litt power om dagen,så får jeg håpe at arbeidslysten holder seg,og at bilen om ikke altfor lenge er klar til å farge opp igjen litt grå-gunsten asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være mere vinkel på motoren di enn min. Det var ikke i nærheten så trangt i min med det grenrøret. Lykke til med oppstart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinkelen ser ikke så ille ut faktisk,og det er faktisk en drøy halv-centimeter klaring.Men kan jo hende min motor har motorfester som gjør at motoren ligger litt mer over på høyresiden enn hva din gjorde da.

Nå sitter motoren med de fleste mekaniske duppeditter på plass,det som gjennstår er eksos,ledninger,innsugsluft,oljekjølere og kjølevann.

Og etter hva pakkesporinga sier meg,så kommer bremsene mine i morra eller på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis har igjen levert.

Med hx50`n,så tenkte jeg å begynne på 1 bar,og kjenne hvordan den går da.Anslagsvis skal det være 550hk omtrent i motor da.

Må mappe opp igjen en del også nå,siden effektkurven har blitt litt anderledes med den nye turbo`n.

Alle skriblerier på bilen er det mine humoristiske verkstedkompisser som står for.Hadde det plaget med,så hadde jeg nok vaske det bort,men det står jo der fortsatt så.

Er så utrolig spent på de første turene nå,og kan ikke si annet enn at detta bare må bli rått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dog Racern begynner å ta bedre form nå... etter noen timer i verkstedet i kveld begynte det å likne bil av det.

Relocation av intercooler, to vifter og konstruert plass for to nye oljekjølere. Ikke bare bare! Trangt ble det iallefall.

Dumt jeg ikke tok bilde av den før frontfangeren gikk på, da så den meget bøs ut med fler kjølere enn bastøyferja

For ikke lenge siden så bilen slik ut

sigzk2u4jlmn88rgm8hx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...