Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Så er motoren på plass,og turbo,slanger og rør er under tilpassing.

Har byttet ut holset turbo'n med en garret turbo jeg er litt usikker på betegnelsen på.rent fysisk så har den samme,eller bittelitt større kompressorhus,og eksoshuset er en del mindre,så det er muligheter for å få ladetrykk tidligere.turbo'n er fra en 9 liters scania motor og det står ec-1 og m67 på den. Står også a/r 0.99 på eksos huset,uten at dtte sier meg spesielt mye. Håper på å få plukket sammen alt innen en mnd eller 2 så blir det testing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting driver å tar form. Kjenner det er godt å skru litt på leketøy igjen. I løpet av helga håper jeg på å få klart såpass så det bare gjennstår eksos,ladeluft gate og tilkobling av vann. Mulig det blir et stemningsbilde eller to i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo fått starta opp og testkjørt en liten tur nå,så litt små tuning,så kan jeg sikkert prøve meg litt på bane. Er jo litt treff om et par uker,så hvis ting funker,så går det ann å prøve seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nogenlunde i orden,men den går ikke helt som den skal. Dette kom etter en motorvask,så kan hende symptomene gir seg bare den får tørke litt. Skal prøve å få koblet den til data'n og se hva den sier meg.

Forøvrig er turbo byttet,og denne lader sinnsykt tidlig,anslagsvis mellom 2500 og 3000,så den er relativt bråhissig. Tør ikke teste den fullt ut før jeg har full oversikt over mappinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bb lambda ja,men ikke koblet opp til hjernen,kun til et billigmeter.den viser at bilen går veldig fet,og eksos tempen er meget lav. Hvilken ledning skal man koble bb til på megasquirt'n?

Og hvor kan man få tak i ledning så man får mappet? Finner ikke igjen ledningen min,er ihvertfall sånn minijack på boksen(2.5mm??),og i andre enden skulle jeg hatt usb.

Benk/justering kan være interesant hvis prisen er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms har så man kan koble til bb lambda,og kan,hvis jeg ikke husker feil,samkjøres med ms,i tillegg til at man kan lese av verdier. Har forøvrig laget meg ledning til å mappe med i dag,så i morra får jeg se om jeg kan få justert litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det går via den innovative lm-1 boksen(tror jeg den heter). Fikk koblet på pc'n i går og justert litt,og den fikk ihvertfall nok suppe. Grenrøret har sprukket litt så det må fikses,ellers begynner ting å ta god form nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrør sveiset,mappet motor litt mer,bytte olje og fikset litt småtteri rundt omkring på bilen.

En ting som jeg merker må fikses er wastegate'n,siden denne nå er av typen "åpen". Gir litt eksos lukt inn i bilen,og et lydnivå som holder til å vekke hele hedmark. Forøvrig var oddis innom i går,og lagde litt media,så ikke umulig det dukker opp noeå titte på etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...