Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D

336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Wastegate sveist inn i hovedeksos i dag,og litt mapping har forekommet,og bakstuss av eksos ombygd for å gjøre bilen litt mer lydsvak.

Må si feste på bilen sånn den står nå imponerer meg. Piggfrie 235/65-16 nangkang hjul gir faktisk godt feste,og lite svarte striper ved gasspådrag i så lave gir som ihvertfall 3. På regnvått føre derimot er bilen skummel med dekkene,slipp på alle gir.

Anser bygginga av bil(i grove trekk) som ferdig nå,med mindre det dukker opp noen barnesjukdommer. Litt finish gjennstår,men bilen er fullt brukanes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg som sagt oppe hos Fred Flint å tok litt bilder og film av hans nysammenskrudde cruisemobil.

Her laget jeg en liten "teaser film" av hva som kommer etterhvert. Forhåpentligvis blir det bremsing på søndag, og kjøring på mandag, så da skal det vel være mulig å få snekret sammen mer "action".

Det var litt lekasje i grenrøret da jeg var der, som er fiksa nå. Rene bål-grillinga :P

For å ta en kjapp specs oppdatering for dere som ikke hang med fra 2011:

Motor:

S38B36 orginal topp, S38 blokk m/sylinderforing og M30B25 veiv. Smidde H profil råder, semismidde Mahle lavkompstempler (7,1:1 ? ), o-ringet blokk og pianotråd.

Megasquirt V1 custom sprut, JAAS grenrør, Garrett lastebilturbo (byttet fra Holset HX50) og hjemmebygd innsug (som endelig ble tvunget ut i litt mer flowvennlig form!! icon_thumright.gif (mine bønner ble hørt!) ) .

Drivverk:

535 kasse, Sachs 6 puck sinter lamell og Sachs forsterka trykkplate.

Bakstilling:

Slarkete foringer og sveisa diff ... icon_lakrits.gif

Ellers:

Rusthøl, vinterdekk, god plass og maximalt lavkost løsninger

j2c4qs1b6kc6xb09w11x.jpg

segbmrfmtugx4kw9nmxk.jpg

kem6t5jajsdqu0c0gbof.jpg

0rgsmmg8awcagm1lxvv1.jpg

3wn7gu3han0ckie6fe71.png

iqpw38z5v3eac81b1dam.png

9ocsr8e5b7cziiast6ab.jpg

cpnhp7gxqppjr55hg338.jpg

9fw7a387beajbag4scv2.jpg

056vmg7iwie56ktf4yy6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn så det ut før:

Jeg har prøvd å overtale han til å lage v-form eller audi motorsport style plenum, men sta som få så blir det kun "litt å litt" om gangen. Nå går ihvertfall lufta inn i rekti ende.. :P Forvent motstridende kommentar fra sjefen sjøl.. :lol:

Plenium002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten ei s38 blokk også. Er faktisk,tro det eller ei,begrenset med plass i en e32 også. Går greit på lengde,men smalt mellom fjørtårn,pluss en masse dilldall ved siden av motoren på venstre side. Innsuget ble moddet fordi det var mest praktisk i forhold til plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel egentlig offisielt, 336mik er medlem av 500whp + klubben etter bremsinga i kveld ;) Banekjøring i morgen :lol:

jqcznf61p1wc5ctcz4za.png

Rulla slapp på 4840 rpm med 483 whp. Drar man den til 6900rpm så kan man jo bare gjette effekt.. ;)

nfpma805ys1zbgfon7ah.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble bilen såvidt testet på Vålerbanen idag, men store kjøleproblemer som etterhvert viste seg å høyst sannsynlig være toppakningsras medførte en tidlig slutt og den måtte på biltralle hjem. Wastegate slangen løsnet ved et tilfelle rett før, noe som kunne ha vært spikern i kista for pakningen, for det begynte å ryke hvitt rett etterpå på tomgang. :? Men det har vært mistenkt periodisk tenningbank over tid som han tror han ikke kom til bunns i. Tenninga ble også backet på banen for å være på sikre siden.. Får bare løfte toppen å se hvor ille det er. Forhåpentligvis er det bare å handle ny toppakning og håpe at stemplene ser fine ut.

Kjøleproblemene må ihvertfall løses, noen kokinger har det blitt, og da går det fort åt skogen med toppakningen. Blokka er jo o-ringet, så det kan jo tenkes at ringene ikke er helt hundre sentrert heller.

Azeton: Er hos Østlie ja. En kamerat av oss, sønnen til Tore; Marius som driver det videre. Han bygger den blå E82 1 serie coupe turboen.

Tore gikk som kjent bort i fjor.

arbfxd7zn37ffvph0bid.jpg

7quih5ygglxvjbbsa065.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...