Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

O.T er greit det.

Biltrangsynet er stengt på lørdager dessverre,og jeg står fortsatt uten skilt.

Var ute å mappet litt i går,og det virker som ting kan komme litt i orden,men problem 1:oljetrykket ble lavt når den fikk opp ca 80 grader.Dette lurer jeg på om kommer av at jeg tok innvenndig motorvask,og at det fortsatt ligger igjen rester av det.Skal snart ut å bytte olje igjen.

Problem 2:Bensinpumpa streiket,men har skaffet meg en ny som også skal monteres i kveld.

Blir spennende å se hvilke andre barnesjukdommer som dukker opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du skal ha prøveskilt til helga, så går det ann å hente i vanlig ukedag. (altså, du kunna ha hentet på torsdagen elelr fredagen før eller noe, da det er datostempling og "vognkort" med prøveskiltene)

Men går utifra at du visste det, og ikke hadde tid til å hente før helga, eller at du ikke ville bruke nesten en 1000 lapp som du ikke ville fått brukt hvis du ikka hadde fått bilen klar til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du skal ha prøveskilt til helga, så går det ann å hente i vanlig ukedag. (altså, du kunna ha hentet på torsdagen elelr fredagen før eller noe, da det er datostempling og "vognkort" med prøveskiltene)

Men går utifra at du visste det, og ikke hadde tid til å hente før helga, eller at du ikke ville bruke nesten en 1000 lapp som du ikke ville fått brukt hvis du ikka hadde fått bilen klar til helga.

Det stemmer.

Sliter fortsatt med oljetrykket,så jeg får prøve noe mer i morra.

Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lav viskositet på oljen? Slitt oljepumpe? Tenker bare høyt :)

Oljen har hatt lav viskositet,men trykket blir jo lavt allerede på 60 grader.Og det burde jo all ojle egentlig tåle.Kjølevannet ser ut til å holde tempen bra da,faktisk lavere enn oljen.Vann=ca 55C og olje=ca 70C.

Det som var litt rart var at det ble sånn veldig fort.Ble dårlig på et kverter tenker jeg.Skal ut og sjekke opp litt i dag.Kan jp hende det er noe som er tett et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du termostatstyrt oljekjøler? Det kan virke som om det kan en form for restriksjon etter en evt. termostat siden det er temp. avhengig.

Alle oljekjølere er vel termostat styrt på et vis.

I værste fall,så må jeg jo av med bunnpanna og sjekke oljepumpa da men.

Har vært på våler å kikket i dag,så jeg har ikke helt fått tid til å gå uti garasjen enda.Får håpe det bare er en fille ting.

Ellers så syns jeg at jeg får til mapping litt,men det er mye jobb.

Fant ut at jeg har fri den dagen det er bimmers treff,så da er det en bitteliten mulighet for at jeg reiser dit hvis ting blir i orden,og jeg får tak i noen (verksted) prøveskilt.Også må jeg få lånt meg bil og henger da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Kan se ut som jeg har blitt lurt litt av oljetrykksmåler fra biltema. :oops:

Den gir ihvertfall nesten ikke utslag,men oljelampa lyser da ikke(hadde defekt oljetrykksbryter).

Får vel snart sjekke om det bare er meteret,eller om det virkelig er dårlig oljetrykk.Må vel ta en tur å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt av dårlig kontakt da? kabelsko?

Vanskelig å si,men må bare stole på oljelampa nå.

Har forresten fått satt inn de nye dysene i dag,og leid prøveskilt for i morra(fredag),så da må jeg ut å prøve.

Er skikkelig spent på om jeg får de nye dysene til å fungere,og om det blir noe særlig med pulver i bilen nå som den får en litt mer riktig mengde bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff og uff og uff....

Skulle en tur på jobben i ettermiddag og sveise på noen forbedringer på strammehjulet på pressa.Da jeg kom omtrent halvveis begynte det å riste i bilen.Kunne høres ut som svinghjul eller mellomaksel hadde takket for seg.Jeg stoppet på en buss lomme for å se etter hva det var,plutselig ruser bilen seg opp til drøye 5000 og jeg slår av tenninga i en fart.Vel ute av bilen,for å se etter feil,så er det ikke noe som virker unormalt.

Meeen,så greit skulle det ikke være,tok opp panseret,og ser at gass-spjeldene står drøyt kvartveis åpne.Lirker litt på gass-på-draget,og det går tilbake til lukket stilling.Førnøyd setter jeg med i bilen og vrir på tennings nøkkelen.........................En liten runde og motoren står bom.Ringer en kompis som tauer meg hjem,og tar av innsug for å titte..Olje og spon i innsug nr 6.Skrur ut pluggen som var fullstendig smadret og titter i hullet.Ikke noe spesielt å se,prøver en magnetstav i hullet...????hmmm???metallbit løst oppå stempelet..Titter litt nøyere..Hull i stempel,og en innsugs ventil som er sporløst forsvunnet.Fant en del metalbiter som jeg tror stammer fra ventilsetet.

Kjempe gøy..Har jo bare brukt hvert eneste ledige minutt den siste måneden på bilen..Men nå gidder jeg ikke stresse mer i første omgang,så tror ikke bilen vil bli brukt noe særlig før til våren.*Sesong slutt*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...