Gå til innhold

Motorhavari 318i E36?

Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Og de fortsatte å produsere den i mange mange år før de rettet feilen. Ganske dårlig reklame for BMW.

Jeg er overbevist om at du kan reparere den motoren for 500 kr hvis du kjøper delene på riktig sted. Trenger sannsynlivis bare 4 ventiler, ny topppakting og strekkbolter.

Hvorfor plane toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de fortsatte å produsere den i mange mange år før de rettet feilen. Ganske dårlig reklame for BMW.

Jeg er overbevist om at du kan reparere den motoren for 500 kr hvis du kjøper delene på riktig sted. Trenger sannsynlivis bare 4 ventiler, ny topppakting og strekkbolter.

Hvorfor plane toppen?

Jeg fikk som svar av Ove Kvam på BMW CCN forumet, som har kjørt M40 i en årekke at man kunne skaffe seg et "ombygningskit" fra M43 motoren for å få bukt med kamslitasjen.

Sitat:

Jeg har også erfaring med et par remmer som har tatt kvelden på M40. Den ene gangen kjørte jeg helt rolig (20 km/t) på drøyt 1000 RPM, og da ble flere ventiler bøyd. Dette var reparerbart.

Den andre gangen hadde jeg flatt jern i venstre fil på Autobahn. Den motoren kunne jeg bare kaste.

Det finnes forresten ombygningskit til ruller på vippearmene, slik M43 har. Da blir kamslitasjen borte.

At motoren ikke har tatt skade når remmen ryker, har jeg ikke tro på. Noe er garantert ødelagt.

Tatt ut av en sammenheng: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=254079

Jeg gleder meg til å få vite hvor man kan få ventiler, som normalt koster over 100 lappen hver, må isåfall skaffe brukt og slipe opp. Toppakning som jeg aldri har sett til under 300 kr og strekkbolter . Skal love deg at det ble RADIAKLT dyrere da jeg havarerte. Og at man får den jobben gjort for 500kr tror jeg bare en god kamerat kan stå for.

OG hva får deg til å tro at det er 4 ventiler som har gått??

Regner med at du vet det er 2 ventiler pr. sylinder..? Hvilke som får skader kan være helt vilkårlig.. Om de ikke blir synlige skjeve så kan de få så stort kast at det er umulig å slipe til. I min motor ble 2 ventiler synlig skjeve, det var 1 innsugsventil på 1. sylinder og 1 innsugsventil på 4. sylinder. De resterende 6 ventilene hadde såpass så stort kast i seg at de var ubruklige.

Får ikke helt logikken din til å stemme... :?

Hvorfor plane toppen?

For å fjerne eventuelle ujevn/skjevheter mellom toppstykket og blokk. Angrer på at jeg ikke gjorde dette med min, men hadde hverken utstyr eller var så villig til å få det gjort.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...