Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når vannet damper bort ligger saltet der fortsatt. Saltlaget blir tykkere og tykkere for hver gang vannet damper bort. Tørker det veldig fort vil mye av vannet dampe bort i stedet for at det meste drypper av, med det resultat at saltlaget blir tykkere. Jeg ser det på min jobb i nordsjøen også at der det er f.eks strålevarme fra eksos e.l. og samtidig er utsatt for saltvann ruster det utrolig mye fortere enn på kalde områder som er like utsatt for salt.

Selvfølgelig ligger saltet igjen. Men jeg vasker alltid bilen når jeg har vært på saltveger.

Skrevet

Vasker du den under hver eneste gang også?

For en bil som er i daglig bruk slik de fleste biler er, så er varm garasje fy fy. Jeg kunne med fordel hatt varm garasje til Z3'en fordi den kjøres aldri i salt, og kjøres nesten alltid på tørre veier. Den står ofte lengre tid i garasjen om vinteren også, men bruker å ta et par turer i mnd på usaltet vei når det er tørt.

Skrevet

På nyere biler spiller det vel ikke så jævla stor rolle om det er litt varmt eller kaldt i en garasje ... medmindre man skal ha bilen i 20 år / at den allerede er 20 år..

Skrevet

bytt vindusheismotorene, det måtte jeg gjøre på begge sider for å få det til å v irke bra på min 93 is coupe,, der måtte man også trykke maaaange ganger på knappene for at de skal gå ned, er en god del releer inni motorene på vindusheisene, jeg trur forresten jeg har en motor i bra stand liggende til høyre side, men du kan jo feilsøke og se om du finenr ut av det..

Skrevet
Når vannet damper bort ligger saltet der fortsatt. Saltlaget blir tykkere og tykkere for hver gang vannet damper bort. Tørker det veldig fort vil mye av vannet dampe bort i stedet for at det meste drypper av, med det resultat at saltlaget blir tykkere. Jeg ser det på min jobb i nordsjøen også at der det er f.eks strålevarme fra eksos e.l. og samtidig er utsatt for saltvann ruster det utrolig mye fortere enn på kalde områder som er like utsatt for salt.

Takk for tipset!

Hadde tenkt til å kjøpe garasjevarmer, men jeg tror jeg dropper det nå.

Skrevet

Tror også du kan prøve å bytte vindusheismotorene... men prøv først å se på de microbryterene som er i dørene, de sitter ved/i dørlåsene... kan jo være disse, og da kan du jo spare de pengene som de motorene koster...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...