Gå til innhold

Mystiske problemer vindusheis/dørlås e36

hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

Når vannet damper bort ligger saltet der fortsatt. Saltlaget blir tykkere og tykkere for hver gang vannet damper bort. Tørker det veldig fort vil mye av vannet dampe bort i stedet for at det meste drypper av, med det resultat at saltlaget blir tykkere. Jeg ser det på min jobb i nordsjøen også at der det er f.eks strålevarme fra eksos e.l. og samtidig er utsatt for saltvann ruster det utrolig mye fortere enn på kalde områder som er like utsatt for salt.

Selvfølgelig ligger saltet igjen. Men jeg vasker alltid bilen når jeg har vært på saltveger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker du den under hver eneste gang også?

For en bil som er i daglig bruk slik de fleste biler er, så er varm garasje fy fy. Jeg kunne med fordel hatt varm garasje til Z3'en fordi den kjøres aldri i salt, og kjøres nesten alltid på tørre veier. Den står ofte lengre tid i garasjen om vinteren også, men bruker å ta et par turer i mnd på usaltet vei når det er tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt vindusheismotorene, det måtte jeg gjøre på begge sider for å få det til å v irke bra på min 93 is coupe,, der måtte man også trykke maaaange ganger på knappene for at de skal gå ned, er en god del releer inni motorene på vindusheisene, jeg trur forresten jeg har en motor i bra stand liggende til høyre side, men du kan jo feilsøke og se om du finenr ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vannet damper bort ligger saltet der fortsatt. Saltlaget blir tykkere og tykkere for hver gang vannet damper bort. Tørker det veldig fort vil mye av vannet dampe bort i stedet for at det meste drypper av, med det resultat at saltlaget blir tykkere. Jeg ser det på min jobb i nordsjøen også at der det er f.eks strålevarme fra eksos e.l. og samtidig er utsatt for saltvann ruster det utrolig mye fortere enn på kalde områder som er like utsatt for salt.

Takk for tipset!

Hadde tenkt til å kjøpe garasjevarmer, men jeg tror jeg dropper det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...