Dr_S Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Når vannet damper bort ligger saltet der fortsatt. Saltlaget blir tykkere og tykkere for hver gang vannet damper bort. Tørker det veldig fort vil mye av vannet dampe bort i stedet for at det meste drypper av, med det resultat at saltlaget blir tykkere. Jeg ser det på min jobb i nordsjøen også at der det er f.eks strålevarme fra eksos e.l. og samtidig er utsatt for saltvann ruster det utrolig mye fortere enn på kalde områder som er like utsatt for salt. Selvfølgelig ligger saltet igjen. Men jeg vasker alltid bilen når jeg har vært på saltveger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Vasker du den under hver eneste gang også? For en bil som er i daglig bruk slik de fleste biler er, så er varm garasje fy fy. Jeg kunne med fordel hatt varm garasje til Z3'en fordi den kjøres aldri i salt, og kjøres nesten alltid på tørre veier. Den står ofte lengre tid i garasjen om vinteren også, men bruker å ta et par turer i mnd på usaltet vei når det er tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Vet om flere nyere leilighetskomplekser som har garasjeparkering i kjelleren. Her er det gjerne pluss grader om vinteren. Kanskje ikke så bra det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 På nyere biler spiller det vel ikke så jævla stor rolle om det er litt varmt eller kaldt i en garasje ... medmindre man skal ha bilen i 20 år / at den allerede er 20 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 bytt vindusheismotorene, det måtte jeg gjøre på begge sider for å få det til å v irke bra på min 93 is coupe,, der måtte man også trykke maaaange ganger på knappene for at de skal gå ned, er en god del releer inni motorene på vindusheisene, jeg trur forresten jeg har en motor i bra stand liggende til høyre side, men du kan jo feilsøke og se om du finenr ut av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320d_stasj Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 vask inni dør låsen din, microbrytern ligger dær, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Når vannet damper bort ligger saltet der fortsatt. Saltlaget blir tykkere og tykkere for hver gang vannet damper bort. Tørker det veldig fort vil mye av vannet dampe bort i stedet for at det meste drypper av, med det resultat at saltlaget blir tykkere. Jeg ser det på min jobb i nordsjøen også at der det er f.eks strålevarme fra eksos e.l. og samtidig er utsatt for saltvann ruster det utrolig mye fortere enn på kalde områder som er like utsatt for salt. Takk for tipset! Hadde tenkt til å kjøpe garasjevarmer, men jeg tror jeg dropper det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Tror også du kan prøve å bytte vindusheismotorene... men prøv først å se på de microbryterene som er i dørene, de sitter ved/i dørlåsene... kan jo være disse, og da kan du jo spare de pengene som de motorene koster... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Hva mener du med lysa ved solskjermen? Du mener taklyset? Hvordan ble det kortsluttning der? Reknar med han meiner lyset ved sminkespegelen på solskjermen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 .. og etter å ha virket fint i 2 dager, så ble den kranglete igjen.. Rare greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå