Gå til innhold

Hvem har glødetråd ??

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Kom i Prat med en annen Bilentusiast i helgen som hardnakket påsto at alle Dieselbiler har Glødetråd.

vet at VAG har glødetråd som man må ta hensyn til, men i bilen jeg kjører i hverdagen ( E60 BMW 530d ) ser ikke ut til å ha noen slik glødetråd. har startet bilen i bitende kulde etter ikke å ha vært brukt på en stund og den starter med en gang. Aldri hørt eller sett noe til noen glødetråd i min bil. Husker at den var veldig tungstartet en gang hvor den hadde stått 3 uker uten å bli kjørt midt på vinteren, men fremdeles så jeg ingen gjødetråd i instumentpanel etc.

iDrive er jo veldig flink til å fortelle når noe er galt, så jeg tenkte meg at det hadde dukket opp noe der om man hadde gjort noe feil ?

Selger nevnte ingen ting om glødetråd.

Så jeg spør dere nu... er det noen glødetråd på BMW-diesel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glødetråd i min 2003 E46 318dT med M47D20 motor, men så har jeg heller ikke Common-rail. Jeg tror Common-rail systemet har en slags glødetråd, men at det ikke behøver "oppvarming" på samme måte som det litt eldre systemet i tradisjonelle turbo-dieselmotorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, 530D -04 kommer med glødeplugg: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=12_1197&hg=12&fg=15

Den er sikkert såpass hurtig at bilen fyrer selv etter 1 sekund gløding (som er omtrent tiden fra tenninga står på II til bilen starter).

Ikke glem GD i Forsvaret gutta! Nekter å fyre uten 20 sekunders gløding hvis bilen sto i ro i mer enn 10 minutter. Ikke akkurat noen getaway-bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...