Hakon Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Kom i Prat med en annen Bilentusiast i helgen som hardnakket påsto at alle Dieselbiler har Glødetråd. vet at VAG har glødetråd som man må ta hensyn til, men i bilen jeg kjører i hverdagen ( E60 BMW 530d ) ser ikke ut til å ha noen slik glødetråd. har startet bilen i bitende kulde etter ikke å ha vært brukt på en stund og den starter med en gang. Aldri hørt eller sett noe til noen glødetråd i min bil. Husker at den var veldig tungstartet en gang hvor den hadde stått 3 uker uten å bli kjørt midt på vinteren, men fremdeles så jeg ingen gjødetråd i instumentpanel etc. iDrive er jo veldig flink til å fortelle når noe er galt, så jeg tenkte meg at det hadde dukket opp noe der om man hadde gjort noe feil ? Selger nevnte ingen ting om glødetråd. Så jeg spør dere nu... er det noen glødetråd på BMW-diesel ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Jeg har glødetråd i min 2003 E46 318dT med M47D20 motor, men så har jeg heller ikke Common-rail. Jeg tror Common-rail systemet har en slags glødetråd, men at det ikke behøver "oppvarming" på samme måte som det litt eldre systemet i tradisjonelle turbo-dieselmotorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Mange nyere biler har automatisk gløding. Den kan f.eks starte å gløde når du åpner døren. Det heter forresten glødeplugg, ikke glødetråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Heter det glødetråd? Jeg har bare hørt glødeplugg, er det det samme eller er det noe som hører fortiden til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Joda, 530D -04 kommer med glødeplugg: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=12_1197&hg=12&fg=15 Den er sikkert såpass hurtig at bilen fyrer selv etter 1 sekund gløding (som er omtrent tiden fra tenninga står på II til bilen starter). Ikke glem GD i Forsvaret gutta! Nekter å fyre uten 20 sekunders gløding hvis bilen sto i ro i mer enn 10 minutter. Ikke akkurat noen getaway-bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 ja ok. jeg troddee det het glødetråd... men det spiller ingen rolle .. har aldri sett noe til den eller tatt hensyn til den så det er sikkert ikke noen fare ... greit å ha svaret på det i alle fall.... takk fo hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå