336mik Skrevet Desember 1, 2005 Skrevet Desember 1, 2005 Hva gjorde du da du tok motor og gir _ned_? Må vel nesten slippe det hele ned på pall eller noe? Jekketralle og skyve alt ut? Skal jo ha av alt.. forstilling, bakstilling, motor, gir, etc. Så er jo greit å kunne ta så mye som mulig av i ett.. Skrudde av forstilling bare..Og selvsagt løsne motor og gir fra alt untatt traversen.Bare la det pent på bakken og heiset bilen opp igjen.Kan kanskje være greit å legge noe under traversen så den er flyttbar(et rulle brett av noe slag,eller en pall som du kan dra den på).
Gunnar Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Skrevet Desember 1, 2005 Hvordan heiset du opp bilen da? Talje? Det burde jo la seg gjøre med jekker, men tror ikke Biltema-jekken min løfter høyt nok gitt...
336mik Skrevet Desember 1, 2005 Skrevet Desember 1, 2005 Brukte talje ja.Burde gå greit med et par jekker også da.Bare legge disse ann på ramme vangene under bilen eller noe..
Gaute Skrevet Desember 2, 2005 Skrevet Desember 2, 2005 Det kan kanskje også være et alternativ å demontere fronten på bilen. Da slipper du å heise noe opp. Få lånt deg en pall og en jekketralle, eller en ting med hjul på, så kan du trille motoren ut fremme. Kanskje litt mer arbeid? Jeg vet ikke, for jeg har ikke studert hvordan fronten er sammensatt på E34. Men på E36 er det klart en mulighet dersom man mangler ting til å heise med, eller takhøyden som er nødvendig.
R.T.S Skrevet Desember 2, 2005 Skrevet Desember 2, 2005 er nok ikke så lett på e34. får desuten ikke vekk nedre bjelken på e34 uten og skjære den av.
Gaute Skrevet Desember 2, 2005 Skrevet Desember 2, 2005 er nok ikke så lett på e34. får desuten ikke vekk nedre bjelken på e34 uten og skjære den av.OK. da utgår min teori.....Funnet en løsning Gunnar?
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Skrevet Desember 3, 2005 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=6326795&sid=6a0EYyD7A037139&pos=10&tot=13 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=6301895&sid=6a0EYyD7A037139&pos=12&tot=13
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Skrevet Desember 3, 2005 når jeg tenker meg om var det kanskje ikke det du var på leting etter
Gunnar Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Skrevet Desember 3, 2005 Stemmer det Håkon. Kunne godt hatt skikkelig løftebukk, men da måtte det vært 1/2-søyler. Har aldri helt forstått poenget med 4-søyler. Syntes dessuten at de der var sinnsykt dyre.. Gaute, nei, har ikke tid til å tenke så mye på det. Har desverre eksamen på mandag, torsdag og en 2-ukers på toppen av det hele, så jeg har ikke tenkt å begynne med noe før etter det. Men som om ikke det er nok så er jeg nå blitt sjuk for første gang på evig lenge. Skallebank og feber, så jeg får ikke akkurat lest noe særlig. Begynner å bli krise dette her.. Regner med ut/innløfting ordner seg, men det greieste hadde jo vært å ha en elefant klar.
GSS Skrevet Desember 5, 2005 Skrevet Desember 5, 2005 ....men tror ikke Biltema-jekken min løfter høyt nok gitt... Du finner neppe noen jekk som jekker så høyt. Du trenger en jekk og noen støttebukker. Jekk bilen max opp og sett den på bukker. så senker du jekken helt, legger noe i mellom jekk og bil, og jekker bilen enda høyere opp og sett under bukkene igjen. Slik forstetter du. Men før du gjør dette, løsne på alt.Legg en pall under motoren, ta av framhjulene og senk bilen så den hviler på pallen. Løsne på alt av understell/motor/gir etc som henger fast i karosseriet. Nå ligger dette og hviler på pallen. Så tar du fram jekken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå