Gå til innhold

Batteri til E34 535ia

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke dynamo eller batteriet alene som gjør at det blinker i lyset.

Batteriet kan levere nok strøm uansett hvilket du bruker, om det er av litt kvalitet.

Det som skal til er ett godt batteri, som ikke er for slitt, kondensator som er stor nok, men det viktigste er minus kabel og + kabel, jo tykkere kabel jo mere strøm kan passere i kabelen, og det blir mindre strømmtap.

Det som gjør at det blinker er 90% sikkert for tynne kabler, dette gir veldig mye strømtap som gir dårlig bass og diskant/mellomtone. Det kan mest sansynligvis ødelegge diskant høytalerene også.

NB! Jo lenger kabel jo tykkere må den være, jo mer watt i bassene jo større kondensator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tru at 80 Ah er nok... men det er jo altid kjekt å ha litt meir spenning ;-)

men det er jo forskjell på dei vanlige batteriene og slike bilstereo batterier som leverer strømmer helt opp til 900 a i 5 sekunder.

burde absolutt få liv i starteren det,

Det er greit nok.. men vist du skal ha det til normalt bruk, vil nok 80 Ah vera nok.. Men vist du skal bruka eit kraftigt anlegg (men det har ikkje hylland), så ville eg også ha brukt eit kraftigare bateri, eller bytta dynamo får å produsere meir straum (noko som eg skal gjere på min + montere eckoliser (eit eller anna i den dur)...)

Så du skal montere større dynamo på din... Hmm, korfor det, er det fordi du SKAL kjøpe deg nytt anlegg??? Det er jo det eg og har planer om da... Dessuten så har eg 2 12" pioneer subber som dunker såpass at lyset blir svekket... Det vil jo sei at batteriet er for lite.. Men eg har vurdert å kjøpe større batteri, større dynamo og kondensator... Har ihvertfall bedre anlegg enn deg Arimanni... Du har jo sånne høgtalerer som er innebygd i høyretelefoner....

Har tenkt på større anlegg, men blir vel til at eg utbetrar det anlegget som står i. Med 2 x 5,5" "sub", 2 x 6*9 bak og nokre diskantar framme.

Problemet med det anlegget eg har no (Focal subb og div andre ting) er at subben dette ut vist eg ikkje har eit vist turtall eller kjøyre med langlys på. Den får rett og slett ikkje nok straum (og ja eg har sjekka alle koplingar og ledningen er tjukk nok).

NÅR du får bilen på vegen, så skal me heller ta den diskusjonen om kven som har/får det beste anlegget :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonnak batteri er jo kjempebatteri.... Dei er gode... Ledningane til anlegget mitt vil eg tru er tjukke nok... Ekje nåke jalla jalla greie her i gården....

Og by the way arimanni. Eg HAR bedre anlegg enn deg no, og når bilen kjem på vegen, då er det montert i eit nytt og bedre anlegg... Men slapp av arimanni... Eg ska få nye lykter bak, slik at du har nåke fint å sjå på når eg køyre forbi deg... Du kjeme jo stort sett til å kun sjå bakenden på bilen min.... Med mindre eg rygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva som er "problemet" med deg og armani? Hvorfor er det så viktig for deg å være bedre? Jeg bare lurer..:)

Topic:

Dersom spenninga i systemet ditt faller (blinking i lys når du spiller høyt) skyldes det dårlig spenning generelt. Oftest er dette pga dårlig regulator og dårlig batteri. Sjekk ladespenningen din og deretter hvilken spenning batteriet holder. Dersom du er usikker på når batteriet er skiftet sist, er det sjelden en dårlig ide å bytte dette. En kondensator er svært sjelden nyttig uten at du har veldig mye strømtrekk når du guffer på. Antall tommer er noe du tenker på når du skal kjøpe nye dekk og evt ved ytelse i sengen. Når det gjelder bilstereo og hifi generelt, kommer det mer an på strømtrekk.

Send meg gjerne en PM om noe skulle være uklart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva som er "problemet" med deg og armani? Hvorfor er det så viktig for deg å være bedre? Jeg bare lurer..:)

Topic:

Dersom spenninga i systemet ditt faller (blinking i lys når du spiller høyt) skyldes det dårlig spenning generelt. Oftest er dette pga dårlig regulator og dårlig batteri. Sjekk ladespenningen din og deretter hvilken spenning batteriet holder. Dersom du er usikker på når batteriet er skiftet sist, er det sjelden en dårlig ide å bytte dette. En kondensator er svært sjelden nyttig uten at du har veldig mye strømtrekk når du guffer på. Antall tommer er noe du tenker på når du skal kjøpe nye dekk og evt ved ytelse i sengen. Når det gjelder bilstereo og hifi generelt, kommer det mer an på strømtrekk.

Hehe... eg og roar har altid vore sånn ovenfor kvarandre.. ender altid med at roar drege det lengste strået med ein eller anna komentar...

eigentleg er eg og hylland gode venner :) Så det er ikkje ilt meint fra nokon av oss...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topic:

Det er ikkje nåke "problem"... Eg og Arimanni pleie alltid å konkurrera med kvarandre... Me e goe venne, men mellom oss e da alltid ein liten fight øve kem som e best... Me seie aldri nåke hyggele eller nåke sånt til kvarandre, me e berre frekke mot kvarandre rett og slett.... Ingen av oss e slik som trur me e bedre enn alle andre, eller ska væra bedre enn alle andre, men mot kvarandre, så er det om å være best... Men må ikkje ta alt me skrive seriøst... Me tulle litt med kvarandre osv... Du har sikkert vokst ifrå det stadiumet du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...