Gå til innhold

525tds vs v40 2.0

haakon
 Share

Anbefalte innlegg

kjøpte bil samtidig som en kompis. han kjøpte en 97 volvo v40 og jeg en 92/93 bmw tds. Bilene har like mange km,har samme hk og er i samme stand. volvon kosta 15000mer. Jeg vil påstå at bimmern har mer av kvalitetsfølelse,komfort,kjøreegenskaper,sjel,utseende og ikke minst motor. Noen som er uenig? Er disse volvoene så sabla raske??! Husker fatterns orange 360 med gru :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo S40/V40 er helt grusom og mest av alt en Mitsubishi...plastikkvaliteten på dashboardet er f.eks under enhver kritikk...det passer best i en traktor. Motoren er absolut heller ikke en Volvo motor...den mangler moment og har ikke den tradisjonelle "bløte" Volvo gangkulturen. Jeg mener at de eneste Volvo S40/V40 modellene som er noe å samle på er 2.0 T (165 HK) og 2.0 T4 (200 HK)... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte en slik volvo v40 som skolebil den første tiden, helt grusom å kjøre, fæl på alle måter. alt var bare mongo med den..

Godt å høre. Begynnte å tvile litt på valg av bil her.Tar fem min i skammekroken for å rense bort slike tanker.. Trenger egentlig bare å starte opp bilen for å huske hvorfor det var kjærlighet ved første blikk.. Og nå som jeg har lært å overse svartrøyken bak meg så nyter jeg hver forbikjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

da har han sittet på en tur til sverige og det ble nok en forbikjøring mer enn nødvendig..

han uttalte ihvertfall etterpå at han savna sånnt trøkk i volvon og at det nå var å oppgradere til v40 T4. bakhjulstrekk var han ikke trygg på så det ble ikke bmw denne gang heller. (mulig mine gammle dekk som slapp litt i en forbikjøring som ga litt grøssninger)

uansett så er konklusjonen at en god forbikjøring med tds er bedre enn en med en 2liters V40 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...