Gå til innhold

hvor jorder dere cdspiller osv?


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så genialt ut. hvor for en kjøpt stinger fordeler ?

men skjønner ikke helt hensikten med den så lenge du kun har cdpiller foran.da trenger du egentlig bare god jording direkte til cdspilleren.mens forsterkeren legger du vanligvis bak der batteriet er.og trekker foran signal kabler.

mulig du har batteriet foran,da blir det jo litt annerledes

har du hentet pluss fra batteriet til cdspilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så genialt ut. hvor for en kjøpt stinger fordeler ?

men skjønner ikke helt hensikten med den så lenge du kun har cdpiller foran.da trenger du egentlig bare god jording direkte til cdspilleren.mens forsterkeren legger du vanligvis bak der batteriet er.og trekker foran signal kabler.

mulig du har batteriet foran,da blir det jo litt annerledes

har du hentet pluss fra batteriet til cdspilleren?

Har batteriet bak. Trukket 1 strøm kabel frem til sikringsboksen og delt den til 3 litt mindre kabler. Hvis du kun skal koble på cdspiller trenger du bare en sikrings holder, Alla denne

P108FH.jpg

Men du trenger ikke stinger fordelerne hvis du kun skal koble på 1 strøm enhet. Jeg har lagt opp til 6 stk. Litt unødvendig for 1 cdspiller.

Men kjekt å ha hvis du skulle finne på å ettermontere noe mer.

Får ihvertfall kjøpt de stinger fordelerne på torshov bilrekvisita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser at du har lagt signalkablane frå cd-spelaren bak til forsterkaren på den eine sida av bilen og straumkablane på den andre. Men ein ting som kan vere verdt å tenke på er plasseringa av signalkablane i forhold til kvar straumen går gjennom karosseriet frå dynamoen og bak til batteriet (meinar at - frå dynamoen går i karosseriet og ikkje i separat kabel på dei fleste bilane med batteri bake som eg har vore bort i alle fall). Straumen vil då gå kortaste vegen gjennom karosseriet og bak til batteriet (trur eg) :?:

Viss eg tar feil er det jo uansett lurt å sjekke at signalkablane ikkje går attmed +/- som evt. går mellom dynamoen og batteriet...

Har ikkje fått meg i tråden her om du brukar skjerma signalkablar, evt. kan det sikkert vere lurt å strekke dei ein annan plass (går jo også an å prøve å strekke dei gjennom bilen og ta ein prøvetur) :)

Men det kan jo vere noko tull med spelaren også...

Vonar at noke av dette her var lurt foreslått :)

Endra av melmac; google'a litt (vonar at det ikkje er forbode å linke til andre forum, såg ingenting om det i reglane):

http://fastford.no/forum/lofiversion/index.php/t9157.html

http://forum.club-honda.org/archive/index.php/t-1864.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker,men jeg begynner å lure på om det er noe baki med forsterkeren å gjøre.

vis jeg tar av cdspilleren og forsterkeren står på støyere det fortsatt,men tar jeg på cdspilleren igjen blir lyden litt forsterket...

Du kan prøve å sette ned på gainen på forsterkeren og opp på cd spilleren. Kanskje du får dempet den litt til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker,men jeg begynner å lure på om det er noe baki med forsterkeren å gjøre.

vis jeg tar av cdspilleren og forsterkeren står på støyere det fortsatt,men tar jeg på cdspilleren igjen blir lyden litt forsterket...

Du kan prøve å sette ned på gainen på forsterkeren og opp på cd spilleren. Kanskje du får dempet den litt til da.

et bra tips,men hjelper lite med den pingleforsterkeren jeg har!!

er et lite hakk bedre en cdspilleren,det vil si at da kunne jeg like så godt kjørt cdspilleren på subben:-)

monoforsterken min har tatt kveldet,etter en jordfeil i en tidligere bil!

så har bare en 320w(uærlige watt) alpine forsterker delt på 4kanaler . som jeg har koblet 2 stk 6x9 90w rms vær og en 12" ROckford Fosgate 400w rms.. nesten litt flaut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker,men jeg begynner å lure på om det er noe baki med forsterkeren å gjøre.

vis jeg tar av cdspilleren og forsterkeren står på støyere det fortsatt,men tar jeg på cdspilleren igjen blir lyden litt forsterket...

Du kan prøve å sette ned på gainen på forsterkeren og opp på cd spilleren. Kanskje du får dempet den litt til da.

et bra tips,men hjelper lite med den pingleforsterkeren jeg har!!

er et lite hakk bedre en cdspilleren,det vil si at da kunne jeg like så godt kjørt cdspilleren på subben:-)

monoforsterken min har tatt kveldet,etter en jordfeil i en tidligere bil!

så har bare en 320w(uærlige watt) alpine forsterker delt på 4kanaler . som jeg har koblet 2 stk 6x9 90w rms vær og en 12" ROckford Fosgate

400w rms.. nesten litt flaut...

tror jeg skal prøve å bytte ut cdspilleren, lånte en annen forsterker for litt siden å det var samme støy.men har ikke fått prøvet annen cdspiller..

er vel nærmere 4 år gammel pioneer mp3spiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker,men jeg begynner å lure på om det er noe baki med forsterkeren å gjøre.

vis jeg tar av cdspilleren og forsterkeren står på støyere det fortsatt,men tar jeg på cdspilleren igjen blir lyden litt forsterket...

Du kan prøve å sette ned på gainen på forsterkeren og opp på cd spilleren. Kanskje du får dempet den litt til da.

et bra tips,men hjelper lite med den pingleforsterkeren jeg har!!

er et lite hakk bedre en cdspilleren,det vil si at da kunne jeg like så godt kjørt cdspilleren på subben:-)

monoforsterken min har tatt kveldet,etter en jordfeil\dårlig jording i en tidligere bil!

så har bare en 320w(uærlige watt) alpine forsterker delt på 4kanaler . som jeg har koblet 2 stk 6x9 90w rms vær og en 12" ROckford Fosgate

400w rms.. nesten litt flaut...

tror jeg skal prøve å bytte ut cdspilleren, lånte en annen forsterker for litt siden å det var samme støy.men har ikke fått prøvet annen cdspiller..

er vel nærmere 4 år gammel pioneer mp3spiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...